Kirjoittaja Aihe: onko kellään kokemusta rtl 8185 piirillä varustetuista wlan-korteista?  (Luettu 5311 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
eli kysymys tulikin jo otsikossa

toimiiko tuolla piirillä (rtl 8185) toimiva pci kortti intrepidissä? itselläni ei sitä ole vaan tuttava kyselee sellaista.

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Ndiswrapperilla ainakin toimii.

Storck

  • Vieras
Itselläni on kyseinen värkki (käyttämättömänä) [voisin kyllä testata niin saat lisää tietoa] jota käytin 6.06:sen kanssa ja toimi ok. Sen jälkeen ei oo oikein pelittänyt. Kuten edellä sanottiin niin
Ndiswrapperilla ainakin toimii.

Storck

  • Vieras
Ai joo - sori, nyt vasta tuli mieleen ettei se onnistu se testaaminen. Pöytäkoneessa jossa oli se langaton kortti on 8.04 joten en voi testata.  :-\

Ainakaan ihan nopeesti... 

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
tuolle ei ole toimivaa moduulia ilmeisesti?

no sitten olisko kellään ehdottaa sellaista pci korttia joka toimii idiootti varmasti?

Storck

  • Vieras
Jos ei kiire/paniikki niin odottele. Kyllä jollain tuo on kunhan ehtivät vastaamaan. Minä voin asentaa 8.10:n ja testata, kunhan annat aikaa...

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
eli kysymys tulikin jo otsikossa

toimiiko tuolla piirillä (rtl 8185) toimiva pci kortti intrepidissä? itselläni ei sitä ole vaan tuttava kyselee sellaista.


Toshiba satellite l300 kannettavassa toimii rtl 8187b wlan ajuri hyvin kun asentaa linux backports modules intrepid paketin, luulisi toimivan tuonkin kortin. 

Terveisin jori52

Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
eli kysymys tulikin jo otsikossa

toimiiko tuolla piirillä (rtl 8185) toimiva pci kortti intrepidissä? itselläni ei sitä ole vaan tuttava kyselee sellaista.


Toshiba satellite l300 kannettavassa toimii rtl 8187b wlan ajuri hyvin kun asentaa linux backports modules intrepid paketin, luulisi toimivan tuonkin kortin. 

Terveisin jori52


Kokeilin pöytäkoneessani, jossa zyxelin pci kortti rtl8185 piirillä, eipä lähtenyt pelittämään linux-backports-modules-intrepid paketilla, en silti paininut sen enempää koska Ndiswrapperilla toimii ja toimi päivityksen 8.04>8.10 jälkeenkin välittömästi.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Mulla on a-linkin valmistama pci-kortti tuolla piirillä, toimi intrepidissä suoraan. Signaali heikompi kuin ndiswrapperilla, mutta luotan tohon natiiviin kumminkin enemmän.
aiempi intrepid ketju http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22545.0
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

RipaRapa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
  • Ubuntu 8.04
    • Profiili
Täällä rtl 8185 toimii ihan hienosti, mutta toisin kuin edellinen kirjoittaja minä olen käyttänyt ndiswrapperia ja windows draivereita ja ollut siihen tyytyväiseisempi kuin 8.10 draivereihin. (kiusasi kun kenttä näytti 5-10%, tosin toimii siitä huolimatta). Jos käyttää win draivereita taitaa olla tarpeen disabloida "blacklist" oma rtl 8185 draiveri. kun hakee blacklist ja rtl 8185 sanoilla googlella ohje löytyy.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Täällä rtl 8185 toimii ihan hienosti, mutta toisin kuin edellinen kirjoittaja minä olen käyttänyt ndiswrapperia ja windows draivereita ja ollut siihen tyytyväiseisempi kuin 8.10 draivereihin. (kiusasi kun kenttä näytti 5-10%, tosin toimii siitä huolimatta). Jos käyttää win draivereita taitaa olla tarpeen disabloida "blacklist" oma rtl 8185 draiveri. kun hakee blacklist ja rtl 8185 sanoilla googlella ohje löytyy.
Vähän kyllä epäilyttää, että se mittari näyttää väärin.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Storck

  • Vieras
Noin, nyt on 8.10  asennettu ja kortti kiinni koneessa. Toimii suoraan ja ilman kikkailuja, wlanilla olen nyt netissä.

TOIMII   ;D :D

Storck

  • Vieras
Signaali heikompi kuin ndiswrapperilla

Näin on, heikko signaali vaikka modeemi on metrin päässä. Toimii kuitenkin, se kai se tärkein..  ::)

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Signaali heikompi kuin ndiswrapperilla

Näin on, heikko signaali vaikka modeemi on metrin päässä. Toimii kuitenkin, se kai se tärkein..  ::)

Mitenkäs nopeus lähiverkossa? Minulla todella hidas, ei kärsivällisyys riitä edes leffan siirtämiseen.

Storck

  • Vieras
Mitenkäs nopeus lähiverkossa? Minulla todella hidas, ei kärsivällisyys riitä edes leffan siirtämiseen.

Minulla ei tietoa, asensin 8.10:n vain testimielessä ja nyt taas palattu 8.04:sen ääreen. 

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Minusta tuntuu, että tuohon Wlanin mittariin ei muutenkaan kannata luottaa. Networkmanager antaa eri tuloksen kuin tuo verkkoyhteys appletti (löytyy paneeliin lisättävistä jutuista).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Täällä A-linkin ko. piirillä varustettu pci-kortti löytyi lennosta intrepidissä, mutta wpa-salauksen saaminen toimintaan vaati tuon backports-modules paketin asentamista.

Cocktus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Täällä A-linkin ko. piirillä varustettu pci-kortti löytyi lennosta intrepidissä, mutta wpa-salauksen saaminen toimintaan vaati tuon backports-modules paketin asentamista.

Mulla samainen kortti jumitti koko koneen. Käynnistys ei ikinä mennyt loppuun asti vaan jämähti aina. En tiedä mistä johtuu moinen vika, mutta pistän sen kortin ihan huvikseen huoltoon huomenna kun on aikaa odottaa sitä.