Äänestys

Aiotko äänestää?

Äänestän/Äänestin ehdokasta
50 (70.4%)
Äänestän tyhjää tai vastaavaa
3 (4.2%)
En tiedä
1 (1.4%)
Jätän äänestämättä
8 (11.3%)
Äänestäisin, mutta ei ole äänioikeutta
7 (9.9%)
En äänestäisi eikä ole edes äänioikeutta
2 (2.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 65

Äänestys päättynyt: 27.10.08 - klo:22.53

Kirjoittaja Aihe: Kunnallisvaalit 2008  (Luettu 7047 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Kunnallisvaalit 2008
« : 21.10.08 - klo:23.53 »
Aiotko äänestää kunnallisvaaleissa?  Mikä ohjaa äänestyskäyttäytymistäsi?
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #1 : 21.10.08 - klo:23.59 »
Kai sitä voisi hieman vaalisalaisuutta raottaa

Olen kokeillut paria vaalikonetta ja tuominnut ehdokkaat niiden perusteella ympäripyöreiksi lässyttäjiksi.
« Viimeksi muokattu: 22.10.08 - klo:00.02 kirjoittanut Vapaan koodin kananmuna »
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #2 : 22.10.08 - klo:00.30 »
politiikka on aiheena aika tulenarka netissä kuten tietty muuallakin, aivan kuten uskontokin, mutta kokeillaan nyt taas kerran...

minä kävin tänään äänestämässä. en varsinaisesti edes jaksanut tehdä vaalikoneita, vaan äänestin enemmänkin puoluetta joka on kanssani eniten samoilla linjoilla ja sieltä henkilöä josta tiedän edes jotain. vaikka en varsinaisesti uskokaan edustuksellisuuden demokratian oikeasti toimivan kaikkien hyväksi, olen tyytynyt pelaamaan ainakin osittain sen säännöillä, kunnes sen tilalla on jotain parempaa.

periaatteena on kai se, että jos jätän äänestämättä, niin silloin entistä suurempi osa äänestäjistä on ääliöitä ;)
Janne

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #3 : 22.10.08 - klo:01.30 »
Tarkoitus on käydä änestämässä ja mielessä olevaa ehdokasta on tullut jututettua hiukan.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #4 : 22.10.08 - klo:05.03 »
Minut aktivoi yhden kokoomuslaisen ehdokkaan kirje, jossa hän mainitsi epäkohtia. Hän hienovaraisesti kertoi, kuinka olisi asuinympäristössä kehittämisen varaa, palvelut huonosti ja liikenneyhteydetkin tarvitsivat remonttia.

Kirjoitin hänelle seuraavaa sähköpostia:

"Kiitos kirjeestä, jossa oli ihan hyviä kysymyksiä. Mieltäni jäi askarruttamaan yksi asia.

Jos näitä esittämiäsi kehityskohteita on olemassa ja Kokoomus on toiseksi suurin puolue ilman että on pystynyt näitä ratkaisemaan, niin mikä saisi olettamaan että äänestämällä Teitä ja Kokoomusta nämä asiat saataisiin ratkaistua tulevallakaan vaalikaudella?

Käsittääkseni Kokoomus on ollut aika kauan valtuustossa, jossa näitä kehityskohteita on olisi ollut aikaa korjata esimerkiksi liikennepoliittisten ja kunnallisten palvelukysymysten osalta."


Saapa nähdä vastaako minulle...
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #5 : 22.10.08 - klo:06.36 »
Kun nyt tuo kuvainen arkku on aukaistu niin jatketaan... mielentilasta riippuen koen olevani joko tuo pomminheittäjä tai nukkuvien puolueen edustaja.

Kuva: Maria Björklund, Turun ylioppilaslehti 2007



[ylläpito on poistanut liitteen]
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #6 : 22.10.08 - klo:09.39 »
Minulla on parissa viime vaaleissa ollut helppo valinta: Tutustuttuani tuttavan siskoon hänestä tuli ensin kansanedustaja- ja nyt kunnallisvaaliehdokkaani. Eduskuntavaaleissa poseerasin jopa hänen tv-mainoksessaan, sussiunaa :o Tosin, oli puoluekin oikea (tai vasen, tässä tapauksessa ;D)

Kun tuntee henkilön, on helpompi uskoa hänelle äänensä. Vaalipuheista on lähinnä nostattamaan verenpainetta, koska niissä jokaisen ehdokkaan on luvattava kaikille hyvää ja kaunista.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Aspen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #7 : 22.10.08 - klo:09.50 »
Olen käynyt äänestämässä, sillä sunnuntaina menee päivä katsellessa kun muut äänestävät :)

Mikä ohjasi äänestyskäyttytymistä?
Seuraan politiikkaa myös vaalien välissä, joten sitä kautta mielipiteeni pikkuhiljaa muotoutuu. Toki olen leikkinyt myös vaalikoneilla, mutta ehdokkaiden kahvia en ole ryystänyt torilla. Ei oikein nappaa se patsastelu..

Btw, vaalikoneet ovat siitä vänkiä vehkeitä, että mun kohdalla top-10 ehdokaslista yleensä koostuu kokoomuslaisista ja vihreistä, joka antaa mielenkiintoisen kuvan, jos tuloksia peilaa vanhanaikaiseen puoluekarttaan. Taas toisaalta, kumpikin puolue on ns. kaupunkipuolueita, joten on heillä yhteistäkin.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #8 : 22.10.08 - klo:10.59 »
Kysymys:      Aiotko äänestää?  (Äänestys päättyy: 27.10.08 - klo:23:53)
Ehdin äänestämään vasta maanantaina 27.10. noin klo 23:52., joten on aikaa miettiä vielä.

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #9 : 22.10.08 - klo:11.53 »
Sunnuntaina istun vahtimassa muiden äänestämistä, joten eiköhän siinä päivän aikana ehdi käydä omankin äänensä antamassa. Tulen muuten äänestämään Ubuntu-käyttäjää.  ;D

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #10 : 22.10.08 - klo:12.58 »
Btw, vaalikoneet ovat siitä vänkiä vehkeitä, että mun kohdalla top-10 ehdokaslista yleensä koostuu kokoomuslaisista ja vihreistä, joka antaa mielenkiintoisen kuvan, jos tuloksia peilaa vanhanaikaiseen puoluekarttaan. Taas toisaalta, kumpikin puolue on ns. kaupunkipuolueita, joten on heillä yhteistäkin.

Yllättävät vaalikonetulokset johtuvat usein siitä, että kysymysten patteri on suppea ja keskittyy usein toisaalta suuriin linjoihin, toisaalta päivänpolttaviin kysymyksiin. Siksi luvassa usein on käyttäjälle yllätyksiäkin...

Minulla tulosten kärki koostuu yleensä SKP:n ja Vasemmistoliiton ehdokkaista, mutta tälläkin kertaa sinne eksyi yksi perussuomallainen (!) ja yksi kristillisdemokraatti (!!!!!!!!).
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #11 : 22.10.08 - klo:21.22 »
Kävin äänestämässä ja panin omalta osaltani edelliskerralla äänestämäni henkilön ja puolueen kantamaan ns. poliittista vastuuta. Siis äänestin eri puoluetta ja eri henkilöä kuin viime kerralla. Kymmenkunta vuotta sitten luovuin ns. puolueuskollisuudesta.

Kyllä, olen kertonut ao. taholle ratkaisustani ja sen perusteista, myös eduskuntavaaleissa tapahtui samoin.

Linux user #424871

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #12 : 23.10.08 - klo:00.28 »
Ääni meni vihreälle ja fiksulle miehelle ihan vain vaalikoneen ja pärstäkertoimen perusteella. Ei minulla ole aikaa kierrellä iltakausia jututtamassa ehdokkaita :D.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #13 : 23.10.08 - klo:01.09 »
Siitä tuli mieleen, että on kyllä taas kehuttava tätä miestä:

http://www.kasvi.org/index.php?5925

Kansanedustajaksi harvinaisen tervejärkinen ja kirjoittaa tuossakin täyttä asiaa (ja jopa niin on-topic tämän foorumin kannalta, että uskallan tässä mainita).

En kuulu hänen taustajoukkoihinsa enkä ole häntä (sattuneesta syystä) koskaan äänestänyt, mutta nostan hattua.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

jussi_+

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #14 : 24.10.08 - klo:08.54 »
Muutamia ajatuksia:
* Politiikoilla on aika pieni valta, virkamiehet aika paljon tätä maata hallitsee.
* Kunnallisvaaleissa pitää jossain vaiheessa rajoittaa kunnan/kaupungin työntekijöiden osuutta ehdokkaissa. Toinen vaihtoehto on tietysti ulkoistaa kunnan hommia niin ei tule jääviysongelmia niin paljon.
* Urheilu- ja kulttuuripuolueita pitäisi jotenkin suitsia. Tarkoitushan kunnalla ei ole mielyttää äyrinmaksajia vaan hoitaa pääasiassa heikompiosaisten asioita, kunnallistekniikkaa ja muutamaa muuta yhteistä hommaa, eikä rakentaa jäähalleja ja konserttitaloja. Jäähallien ja konserttitalojen käyttäjät voisi itse rahoittaa harrastuksensa.


Fri13

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 465
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #15 : 24.10.08 - klo:10.54 »

Eräs tärkeä äänestysvaihtoehto äänestämisestä sinulla on jäänyt!

7x7

Tuo on viralline tapa kertoa mielipiteensä että vaalijärjestelmä ei toimi ja tarvitsee muutosta. Jos 7x7 äänii o enemmä kuin voittavan puolueen äänimäärä, joudutaa tuota vaalijärjestelmää muuttamaan. 

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #16 : 24.10.08 - klo:11.42 »
Äänestin. Minua vaivaa kuitenkin nykyinen järjestelmä. Tai no siis ei ole kunnon puoluetta makuuni ja on monipuoluejärjestelmä.


Siispä jakaisin puolueelle X 65 % äänestäni, puolueelle Y 25 % äänestäni ja puolueelle Z -10% (kyllä, siinä on miinus  ;)).  :P

Ehkä liian monimutkaista, mutta olisi enemmän makuuni.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #17 : 24.10.08 - klo:12.32 »
Käyn äänestämässä 26.10. Nykyisen hallituksen saamattomuuden takia taidan kallistua eka kertaa vasemmalle. ::) ???
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Minua tympii..
« Vastaus #18 : 24.10.08 - klo:17.48 »
Noista kunnallispoliittisista koukeroista minua tympii eniten se, että joissakin kunnissa/kaupungeissa voi olla valtuuspaikoista yli puolet yhden puolueen hallinnassa. Käytännössä se on yksipuoluejärjestelmä, jolloin taas demokratia ei toimi.

Ja kun yksi on vallassa, niin ainakin valveutuneet Linux- ja Mac-käyttäjät tietävät mitä se voi tehdä...
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

gnome+kde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: Kunnallisvaalit 2008
« Vastaus #19 : 26.10.08 - klo:04.36 »
mistä ihmeestä näkyy tai selviää ehdokkaiden käyttämä käyttöjärjestelmä? vieläkö ehtisin tutkia asiaa ennen aamupäiväistä äänen antamista jollekin? mieluusti pitäisin yhtenä kriteerinä, että ehdokas käyttäisi linuxia. ihan sama sitten, että mikä jakelu olisi, kuitenkin linux. kyseessä olisi helsingin ehdokkaat. tietääkö joku jo mainita jonkun linux-tyypin täältä?