Kirjoittaja Aihe: Microsoft vastaisuus  (Luettu 30119 kertaa)

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #40 : 11.09.08 - klo:21.21 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?

Ottaen huomioon kuinka usein niitä avoimia aukkoja siellä on, voi pahimmillaan olla kyse minuuteista  ;D

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #41 : 11.09.08 - klo:21.50 »
XP:stä saa hyvin pienellä vaivalla automaattipäivitykset pois päältä. Itselläni XP vain ilmoittaa, että päivityksiä olisi saatavilla, mutta ilman lupaani ei lataa eikä asenna.
Tällä hetkellä olen laittanut aikoja sitten sen jo että ladata saa mutta asentaa ei. Sehän se sitä lievää ketutusta aiheuttaakin kun ei se niin saisi tehdä. Joo voisi buuttailla ubuntuun takaisin kun simuilut estyivät käden hajoamisen takia...

E: Ahh on se niin ihana palata tähän toimivaan systeemiin takaisin :)
Jaa miten niin Microsoft-vastainen? Juuri nuo tuollaiset pienet jutut saa mun pään keittämään, etenkin kun päivä muutenkin suht reisilleen mennyt...
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:21.57 kirjoittanut prakka »
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #42 : 11.09.08 - klo:22.02 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?

Mulla kans kerran tempas ja lujaa kun olin hakemassa isoa ohjelmistoa ja oli Pir** kiire kesti about jotain 45 minsaa haku ja XP oli itte ajatuksissaan saanut päivityksen ladattua ja meni ja sammutti koko toosan kun mulla oli haku kesken... eli aivoja xp:llä ei ole (en väitä että mulla olisi) mutta silloin kyllä meinas tehdä mieli hakea se viidenkilon hienosäätö leka ja antaa palaa...
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #43 : 11.09.08 - klo:22.04 »
XP:stä saa hyvin pienellä vaivalla automaattipäivitykset pois päältä. Itselläni XP vain ilmoittaa, että päivityksiä olisi saatavilla, mutta ilman lupaani ei lataa eikä asenna.

Niinpä tuntuu että se suurin virus on toi MS, hirmusesti kaikkea sekavaa joka suuntaan päivitysten päivitystä yms. koko ajan hakees jotain tärkeetä?

Kuka sellaista jaksaa? :)
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #44 : 11.09.08 - klo:22.34 »
XP:stä saa hyvin pienellä vaivalla automaattipäivitykset pois päältä. Itselläni XP vain ilmoittaa, että päivityksiä olisi saatavilla, mutta ilman lupaani ei lataa eikä asenna.

Niinpä tuntuu että se suurin virus on toi MS, hirmusesti kaikkea sekavaa joka suuntaan päivitysten päivitystä yms. koko ajan hakees jotain tärkeetä?

Kuka sellaista jaksaa? :)
Asensin tässä juuri päivitykset Ubuntuun, on se niin vaivatonta komento heittää komentoriville ja antaa sen hurrata taustalla loppuun ja nauttia siitä ettei tarvitse buuttailla :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #45 : 11.09.08 - klo:22.45 »
Asensin tässä juuri päivitykset Ubuntuun, on se niin vaivatonta komento heittää komentoriville ja antaa sen hurrata taustalla loppuun ja nauttia siitä ettei tarvitse buuttailla :)

Aivan. Itse tavoistani poiketen hoidin asian grafiikalla. Naps sen tähden päällä, naps oikean napin päällä, salasana ja kuitti myöhemmin. (Eihän se windowsissakaan paljoa tarmoa vaadi, mutta se ainainen boottaus.)

Senior

  • Vieras
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #46 : 12.09.08 - klo:08.04 »
Minä en kyllä ymmärrä mitä ihmettä ne jauhavat tuosta "puhelintuesta". Miten se tekee tukipalvelusta jotenkin paremman kun käyttäjää opastetaan puhelimesta. Itse olen aikoinani kysellyt palvelintarjoajalta neuvoja ongelmiin ja usein luurin toisessa päässä on vain sormi mennyt pystyyn.

Tietokone-lehti on täynnä kiukusta kihiseviä Vistan käyttäjiä, joita tympii kun toiset saavat ilmaiseksi paremman ja luotettavamman käyttöjärjestelmän ja nyt sitten purkavat kiukkuaan eteenkin Ubuntuun. Henkilökohtaisesti voin nimittäin sanoa, että minulla ei ole ollut koskaan näin vakaata ja toimivaa käyttöjärjestelmää - ei edes windows 3.1 ollut näin varma. Minä haistatan pitkät nykyisin koko virus- ja haittaohjelmahysterialle, ssh mukaanlukien.

Netissä surffaavan kannattaisi suosiolla siirtyä esim. Xp:stä Ubuntuun. Mitä tuota peppuroimaan vastaan.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #47 : 12.09.08 - klo:14.44 »
Netissä surffaavan kannattaisi suosiolla siirtyä esim. Xp:stä Ubuntuun. Mitä tuota peppuroimaan vastaan.
Todellakin, ainoa syy miksi minulla on XP on pelit.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #48 : 12.09.08 - klo:15.01 »
mullei loppujen lopuksi oo mitään windowssia vastaan paitti että ne loput he*****set syyt joihin törmäsin taas tänään, toivottavasti palaa koko kone enkä joudu enään ikänä hoitamaan mokomaa.
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #49 : 12.09.08 - klo:16.48 »
Ja vastaisuus paheni. Kaverilla juuri eilen samasta päivityksestä mikä minulla asentui ilman lupaa, se sekoitti kaverin NTFS:n. Windoze ei enää käynnisty vaan kadotti tavaraa vaikka tila ei vapautunut. Kubuntu sisään toimimattoman Debianin tilalle ja kas, johan tavara löytyi... Kyllä on naurettava systeemi kun ei päivittämistä kestä.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #50 : 12.09.08 - klo:20.02 »
Ai puhutaanko nyt samasta päivityksestä joka ilman mitään kyselemättä kesken pelisession reboottas koneen - meinaan höyryä nous siinä vaiheessa päästä oikein kunnolla kun en kerennyt edes tallentamaan, luulisi että käyttäjällä olisi edes jotain kontrollia järjestelmään, mutta ei... en minä toki vainoharhainen, mutta tälläinen käytös laittaa miettimään mitä muuta käyttäjän tietämättä järjestelmässä tapahtuu... :)

Linuxissa tällaiseen käytökseen ei törmää, harmi vaan että pelit toimivat vain kunnolla windowisissa.
Winellä en enää jaksa yrittää pelata.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #51 : 12.09.08 - klo:20.16 »
Minä en kyllä ymmärrä mitä ihmettä ne jauhavat tuosta "puhelintuesta". Miten se tekee tukipalvelusta jotenkin paremman kun käyttäjää opastetaan puhelimesta.

Se on vuorovaikutteinen ja reaaliaikainen. Puhuminen taitaa myös olla enemmistölle tietokoneen käyttäjistä helpompaa kuin koneella kirjoittaminen.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #52 : 12.09.08 - klo:20.30 »
Se on vuorovaikutteinen ja reaaliaikainen. Puhuminen taitaa myös olla enemmistölle tietokoneen käyttäjistä helpompaa kuin koneella kirjoittaminen.
Ainakin monet kaverit soittelevat minulle kun törmäävät tietokoneongelmiin, eikä näitä kavereita meinaa saada kirjoittamaan sähköpostiakaan ennenkuin on pakko. Puhelimitse on kyllä todella vaikea yrittää selittää näkemättä/tietämättä missä mennään, mutta onnistuu se noinkin monesti. Tosin puhelut on yleensä _todella_ pitkiä.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #53 : 12.09.08 - klo:22.18 »
Lainaus
Se on vuorovaikutteinen ja reaaliaikainen. Puhuminen taitaa myös olla enemmistölle tietokoneen käyttäjistä helpompaa kuin koneella kirjoittaminen.
Tai sitten sillä koneella ei pysty edes kirjoittamaan... terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #54 : 12.09.08 - klo:22.31 »
Ai puhutaanko nyt samasta päivityksestä joka ilman mitään kyselemättä kesken pelisession reboottas koneen - meinaan höyryä nous siinä vaiheessa päästä oikein kunnolla kun en kerennyt edes tallentamaan, luulisi että käyttäjällä olisi edes jotain kontrollia järjestelmään, mutta ei... en minä toki vainoharhainen, mutta tälläinen käytös laittaa miettimään mitä muuta käyttäjän tietämättä järjestelmässä tapahtuu... :)

Linuxissa tällaiseen käytökseen ei törmää, harmi vaan että pelit toimivat vain kunnolla windowisissa.
Winellä en enää jaksa yrittää pelata.
Veikkaan että sama on kun minulla kanssa tuo rupesi kesken rFactorin hotlapin huutamaan :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #55 : 12.09.08 - klo:22.35 »
Mikä se microsoft on? Jotain syötävää? Kuulostaa joltain heikkohampaisen pikaruoalta.

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #56 : 12.09.08 - klo:22.39 »
Mikä se microsoft on? Jotain syötävää? Kuulostaa joltain heikkohampaisen pikaruoalta.

Mrs. B.G. on kuulemma oivaltanut mistä tuo nimi kertoo  ;D
Poistuu taka vasemmalle - - -

~unknown

  • Vieras
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #57 : 16.09.08 - klo:18.03 »
Itse olen stressannut niin jumalattoman paljon käyttäessäni perheen yhteistä Windoze eXtraPaska konetta kun "jos en pääse pankkiin niin..."
Kerran olen joutunut Vierailija-tunnuksella laittamaan käyttäjäprofiilini uudelleen levyn pirstoutumisen ansiosta. Löysin Omat tiedostot ja muuta mukavaa mutta sähköpostit lähti. Windowsiin en muuten koskisi mutta pakko on kun pelit sillä vakaimmin toimivat.

tallonen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #58 : 16.09.08 - klo:20.09 »
Miun mielestä tuo m$ on ite vastuussa tuosta vastaisuudestaa (tms.) Susikasin ja Xp:n kanssa kykeni ja kykenee jotenkuten elämää mutta tuo vista on niiiin perhanan syvältä sieltä minne ei päivä ole päätää kallistanu. 20min. Vistaa ja siihen langatonta tapelleena totean pitäköö m$ tunkkinsa meikä äänestää lompakolla.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #59 : 16.09.08 - klo:22.04 »
Luojan kiitos etten ole peli-ihmisiä niin säästyy XP:ltä. En ole oikeen koskaan ymmärtänyt pelaamisen syvintä nautintoa. Mutta ei siitä sen enempää. (Tai joo, pelasin dosboxilla police questia muutama kuukausi sitten)

XP löytyy vielä yhden kiintolevyn perältä, mutta eipä sinne kukaan enää meillä boottaa. Käytetyssä Nokian puhelimessakin sattui olemaan uusin firmis niin ei tarvinnut XP:tä ruveta starttailemaan senkään takia.