Kirjoittaja Aihe: Microsoft vastaisuus  (Luettu 30149 kertaa)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #60 : 17.09.08 - klo:08.04 »
Luojan kiitos etten ole peli-ihmisiä niin säästyy XP:ltä. En ole oikeen koskaan ymmärtänyt pelaamisen syvintä nautintoa. Mutta ei siitä sen enempää. (Tai joo, pelasin dosboxilla police questia muutama kuukausi sitten)

XP löytyy vielä yhden kiintolevyn perältä, mutta eipä sinne kukaan enää meillä boottaa. Käytetyssä Nokian puhelimessakin sattui olemaan uusin firmis niin ei tarvinnut XP:tä ruveta starttailemaan senkään takia.


onnea sulle, itse kyllä pelaan mutta tietokoneella pelaaminen ei multa luonnistu (ehkä johtuu siitä etten omista joustikkia) pleikkarilla ja muilla pelisysteemeillä on ihan kiva pelata mutta tietokone pelaamiseen HÖPÖHÖPÖ
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #61 : 17.09.08 - klo:14.33 »
onnea sulle, itse kyllä pelaan mutta tietokoneella pelaaminen ei multa luonnistu (ehkä johtuu siitä etten omista joustikkia) pleikkarilla ja muilla pelisysteemeillä on ihan kiva pelata mutta tietokone pelaamiseen HÖPÖHÖPÖ
Riippuu ihan pelistä. Ite en vois kuvitellakaan pelaavani FPS-peliä saatika strategiapeliä ilman näppistä ja hiirtä ;D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #62 : 17.09.08 - klo:17.09 »

Riippuu ihan pelistä. Ite en vois kuvitellakaan pelaavani FPS-peliä saatika strategiapeliä ilman näppistä ja hiirtä ;D
[/quote]

Aivan! Miten palataan FPS-peleja noilla vipusystemeilla konsoleiden ohjaimissa? Mennään nurkan taakse ja hädässä säädetään tähtäimen oikea suunta. Sitten juostaan ampuen sivuaskelilla oikealle ja vasemmalle niin kauan kunnes tappava luoti osuu viholliseen :P Tuntuma on hyvä ja pelaaminen ei ole yhtään arcademaista ;D

Hexa_Desimaali

  • Vieras
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #63 : 20.09.08 - klo:16.35 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?
Ainakin kun tappaa tylytysikkunan omistavan wuauclt.exe-prosessin ja sitten pysäyttää Automatic Updates -palvelun, niin ei sammu Windows. Ikkunan omistavan prosessin löytää helposti Process Explorerilla, jota ei tosin välttämättä enää kolmessa ja puolessa minuutissa saa käyntiin. Process Explorerilla on myös helppo pysäytellä palveluja, vie kursori svchostien päälle, niin tuultippi näyttää mitkä palvelut pitävä majaa kyseisessä svchostissa. Sitten vain oikeaklikkaa svchostia ja sammuttaa palvelun services-välilehdeltä. Tämä tietysti vaatii ylläpito-oikeudet, joten Process Explorer on syytä käynnistää ylläpitäjänä.

Microsoft-vastaisuus saattaa johtua ihan siitä, että Microsoftin tuotteet ovat niin yleisiä, että ne ärsyttävät useampia kuin muiden tahojen ohjelmat. Mitä väliä sillä on kenen ohjelmisto saa päreet ylikuumenemaan, käyttäjä syyttää aina tekijää. Monissa tapauksissa vika ei ole Microsoftin koodissa vaan jonkun muun. Windowsia haukutaan monesti syyttä, mutta ei kai maailma ole koskaan reilu ollutkaan.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #64 : 20.09.08 - klo:23.22 »
Noniin, nyt taas paloi hermot tämän helvetin XP:n kanssa. XP meinaan meni ja asensi itse mitään kyselemättä päivitykset ja pakottaa buuttaamaan ("kone käynnistyy 3:46"). Vittu sanon minä ihan suoraan, voiko yhtään nerokkaampaa systeemiä enää olla?
Ainakin kun tappaa tylytysikkunan omistavan wuauclt.exe-prosessin ja sitten pysäyttää Automatic Updates -palvelun, niin ei sammu Windows. Ikkunan omistavan prosessin löytää helposti Process Explorerilla, jota ei tosin välttämättä enää kolmessa ja puolessa minuutissa saa käyntiin. Process Explorerilla on myös helppo pysäytellä palveluja, vie kursori svchostien päälle, niin tuultippi näyttää mitkä palvelut pitävä majaa kyseisessä svchostissa. Sitten vain oikeaklikkaa svchostia ja sammuttaa palvelun services-välilehdeltä. Tämä tietysti vaatii ylläpito-oikeudet, joten Process Explorer on syytä käynnistää ylläpitäjänä.

Microsoft-vastaisuus saattaa johtua ihan siitä, että Microsoftin tuotteet ovat niin yleisiä, että ne ärsyttävät useampia kuin muiden tahojen ohjelmat. Mitä väliä sillä on kenen ohjelmisto saa päreet ylikuumenemaan, käyttäjä syyttää aina tekijää. Monissa tapauksissa vika ei ole Microsoftin koodissa vaan jonkun muun. Windowsia haukutaan monesti syyttä, mutta ei kai maailma ole koskaan reilu ollutkaan.
Niin. Minä kun tahtoisin että semmoista roskasysteemiä ei olisi olemassakaan, kenen taliaivon idea oli laittaa pakkobuutti? Tuossa käsittääkseni jatkuvasti kirosin kuinka se hemmetin wintikka iteksensä asensi päivitykset ilman lupaa ja yritti jatkuvasti pakottaa buuttaamaan, jos en olisi keittiöstä ajoissa tullut niin olisi kone omia aikojansa buuttaillut...
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

rhino

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 229
  • Windows♥SUSE♥Ubuntu♥etc
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #65 : 22.09.08 - klo:01.26 »
Lainaus
Niin. Minä kun tahtoisin että semmoista roskasysteemiä ei olisi olemassakaan, kenen taliaivon idea oli laittaa pakkobuutti? Tuossa käsittääkseni jatkuvasti kirosin kuinka se hemmetin wintikka iteksensä asensi päivitykset ilman lupaa ja yritti jatkuvasti pakottaa buuttaamaan, jos en olisi keittiöstä ajoissa tullut niin olisi kone omia aikojansa buuttaillut...

Jotkut taliaivot ne valittaa omasta tyhmyydestään vielä ( : Miksette säädä sitä Windows Updatea niin että se vain ilmoittaa saatavilla olevista  päivityksistä ja ne voi sitten ladata ja asentaa itse silloin kun sopii. Noinhan se on siellä valittavissa - tai ainakin Vistassa on, XPstä en muista enkä tiedä kun en ole käyttänyt enää kohta pariin vuoteen. Ja ne Windowsin päivityksethän tulee aina tiistai-iltaisin, jos niitä tulee, eli keskiviikkona pitäis tulla ilmotusta ja sitten voi ladata ja asentaa. Kuulostaa vähän tyhmältä tuollainen valitus - kun ei vaan itse osata.
rhino=sarvikuono (zulu nkombe/ubejane, swahili kifaru) Etelä-Afrikassakin uhanalainen, ahdistelijoilleen ärhäkkä otus.
ZULU http://www.codezulu.com/isizulu.asp  SWAHILI http://www.pbs.org/wonders/Episodes/Epi2/2_cult1a.htm
NO MORE BLACK≠WHITE, http://fi.wikipedia.org/wiki/Apartheid IS PAST

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #66 : 22.09.08 - klo:16.18 »
No jos totta puhutaan niin vastustan mikkisoftaa lähinnä sen takia että kyseessä on surkea ja ylihinnoiteltu tuote.
Katteettomat lupaukset pitäisi käsitellä oikeudessa ja niiden esittäjä pitäisi tuomita ankariin sanktioihin.

Miksi minun pitäisi puhua jonkin täysmädän tuotteen puolesta?

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #67 : 22.09.08 - klo:19.09 »
Lainaus
Niin. Minä kun tahtoisin että semmoista roskasysteemiä ei olisi olemassakaan, kenen taliaivon idea oli laittaa pakkobuutti? Tuossa käsittääkseni jatkuvasti kirosin kuinka se hemmetin wintikka iteksensä asensi päivitykset ilman lupaa ja yritti jatkuvasti pakottaa buuttaamaan, jos en olisi keittiöstä ajoissa tullut niin olisi kone omia aikojansa buuttaillut...

Jotkut taliaivot ne valittaa omasta tyhmyydestään vielä ( : Miksette säädä sitä Windows Updatea niin että se vain ilmoittaa saatavilla olevista  päivityksistä ja ne voi sitten ladata ja asentaa itse silloin kun sopii. Noinhan se on siellä valittavissa - tai ainakin Vistassa on, XPstä en muista enkä tiedä kun en ole käyttänyt enää kohta pariin vuoteen. Ja ne Windowsin päivityksethän tulee aina tiistai-iltaisin, jos niitä tulee, eli keskiviikkona pitäis tulla ilmotusta ja sitten voi ladata ja asentaa. Kuulostaa vähän tyhmältä tuollainen valitus - kun ei vaan itse osata.
Jotkut taliaivot ne eivät vain opi lukemaan ( : Miksette lue niitä viestejä kunnolla, minähän tuossa juuri sanoin että asetus on että ladata saa koneelle valmiiksi mutta minä päätän koska asennetaan, ei Windows. Kuulostaa vähän tyhmältä tuollainen valittamisesta valittaminen - kun ei vaan itse osata lukea.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #68 : 22.09.08 - klo:19.54 »
Sese vaan on sillälailla...
Lainaus
Miksette säädä sitä Windows Updatea niin että se vain ilmoittaa saatavilla olevista  päivityksistä ja ne voi sitten ladata ja asentaa itse silloin kun sopii. Noinhan se on siellä valittavissa - tai ainakin Vistassa on
...että tuo on totta.
Valitettavasti se on myös väärin.  :P
Yksi syy jonka takia järkevä mokkulaplusläppärimatkakäyttö on mahdotonta, tai ainakin oli.  ;)
Niitä rukseja saa/sai olla aamuin illoin tarkistelemassa, ja arvaa vaan... se ei auta.
Se hullu alottaa päivityksensä aina sillon kun ite tarviit konetta ja kaistaa.
Ole siinä sitten onnellinen ja tyytyväinen ostoksiisi. hellurei ja hellät tunteet!
Että älkääs riirelkö pojat, vika on Ubuntun_ulottuvuuksien_ulkopuolella!
Niissä Microsoftin insinöörien omassa moraalissa, sanoisin itse.
Korjatkaa jos olen tehnyt väärän ratkaisun Vistan suhteen.
Poistin sen kopioineen enkä omista levykkeitäkään.
HooPee ei toimita koneen mukana semmosia.
Vaan ei tuu kiusausta enää leikkiä
sen hermosahan kanssa.
SP sinne ja SP
tonne.
Mutta minä itse yksin päätän milloin päivitykset asentuu. Jos rahalla ei saa luvattua vastinetta, niin mitä se on. Voi hyvät kauppatavat. Vaikenen lopuista.  ::)
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #69 : 22.09.08 - klo:20.01 »
Allekirjoitan myös tuon pakko buuttailun xp:n kanssa. Oli kyllä ruksit että saa ladata mutta ei asentaa. Eipä auttanut. Buuttaili tasan silloin kun tahtoi.

Sonta on sontaa, ei se siitä miksikään kaunopuheilla muutu.

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #70 : 22.09.08 - klo:20.14 »
Yksi syy jonka takia järkevä mokkulaplusläppärimatkakäyttö on mahdotonta, tai ainakin oli.  ;)
Niitä rukseja saa/sai olla aamuin illoin tarkistelemassa, ja arvaa vaan... se ei auta.
Se hullu alottaa päivityksensä aina sillon kun ite tarviit konetta ja kaistaa.
Ole siinä sitten onnellinen ja tyytyväinen ostoksiisi. hellurei ja hellät tunteet!
Että älkääs riirelkö pojat, vika on Ubuntun_ulottuvuuksien_ulkopuolella!
Niissä Microsoftin insinöörien omassa moraalissa, sanoisin itse.
Korjatkaa jos olen tehnyt väärän ratkaisun Vistan suhteen.
Poistin sen kopioineen enkä omista levykkeitäkään.
HooPee ei toimita koneen mukana semmosia.
Vaan ei tuu kiusausta enää leikkiä
sen hermosahan kanssa.
SP sinne ja SP
tonne.

"Aatun" viestit ovat aina ajattelua vaativia, välillä syvällisiä ja joskus runollisia. Mutta tämä on ensimmäinen muotoiltu viesti, hienoa!  ;D

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #71 : 22.09.08 - klo:20.21 »
Itsellä ei tuota Ikkunat-järjestelmää ole, mutta jostain mielenhäiriöstä olen siihen pari kertaa buutannut tuplabuuttikoneilta (ehkäpä kävin päivittämässä). J*tsuikkelis sentään kun se haluaa välttämättä asentaa tulostimeen ajurit jokainen kerta, kun minä en sitä halua. Ei siinä mutten mitään vikaa niiden asennuksessa olisi , mutta mukana tulee kasa kauheaa bloattia jne härveli rekisteröitymisroskaa +perään buuttikierros. Osoitus vaan siitä ärsyttävyydestä hallinta on ihan mitä sattuu.

Jos se Microsoft nyt sitä järjestelmää kontrolloi niin jonkinlainen valistaminen olisi paikallaan asennus/siivoussulkeisista laitevalmistajille (+ei jokaisen koneessa kiinni olevan laitteen tarvitse toimia jos käyttäjä sitä ei halua ilman keskeytys klikkaa tätä härveliä jutskaa). Nyt joku tietysti kertoo, että kääntämällä rekisterissä tuon siihen asentoon, hakemalla kasan lisää ohjelmaa netistä ja sen jälkeen pujottelemalla valikoissa 3 tuntia, jotta ratkaisu löytyy niin se ei tosiaankaan kelpaa.

XP on mielestäni suunniteltu häiritsemään käyttäjiä. Yritä siinä ajatella positiivista μpehmeästä  ;)

Hieman hienompi esimerkki säätämisestä: Hain kuukkellilla miten lisään järjestelmänlaajuisesti uuden uuden polun PATH muuttujaan. Kesti parikymmentä sekuntia ja uusi polku oli jo lähestulkoon lisätty /etc/profile:en...
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #72 : 22.09.08 - klo:20.34 »
Polut on kivoja, ja metsätietkin...
Lainaus
XP on mielestäni suunniteltu häiritsemään käyttäjiä. Yritä siinä ajatella positiivista μpehmeästä  Wink
Se äkspee kun on viel se lievempi tapa haahuilla metsiköissä, jossen sanoisi rämeikössä.
Panivatten vain siitäkin vielä paremmaksi... ja jotain seiskaa suunnitellaan ja juonitellaan jo kovalla kolinalla, vaikkei se riivatun mainospostiselain ees oo vielä kuosissa.
Vaan eipä enää mun rahoilla. Hähhää. Lompsalla on kiva äänestää  :P
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #73 : 22.09.08 - klo:22.07 »
Polut on kivoja, ja metsätietkin...
Lainaus
XP on mielestäni suunniteltu häiritsemään käyttäjiä. Yritä siinä ajatella positiivista μpehmeästä  Wink
Se äkspee kun on viel se lievempi tapa haahuilla metsiköissä, jossen sanoisi rämeikössä.
Panivatten vain siitäkin vielä paremmaksi... ja jotain seiskaa suunnitellaan ja juonitellaan jo kovalla kolinalla, vaikkei se riivatun mainospostiselain ees oo vielä kuosissa.
Vaan eipä enää mun rahoilla. Hähhää. Lompsalla on kiva äänestää  :P
Todellakin. Vielä kun Vista -> Windows 7 näyttäisi olevan sama kuin Win98 -> 98SE, johtuen siitä että mitään näppärää ja järkevää ei tuossa seiskassa tule. Nooh, tämä umpipaska mutta silti suht hyvin pelikäytössä palveleva XP saa säilyä pelikäyttiksenä, sillä välin kun Ubuntu jauhaa muuten koneella :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #74 : 22.09.08 - klo:22.27 »
Sotahullu en oo...
Lainaus
Jos se Microsoft nyt sitä järjestelmää kontrolloi niin jonkinlainen valistaminen olisi paikallaan asennus/siivoussulkeisista laitevalmistajille
...mutta tuota käyttäjän vastikkeetonta talkootyötä kutsuisin yhdentoistakuukauden kulmamieskokemuksellani simputukseksi.
Pakkotyö ei ole myöskään huono määritelmä, ei oo vaan omakohtasempaa vertailupohjaa...  ;)
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #75 : 23.09.08 - klo:00.40 »
*huokaus* kai näitä pellejä on siedettävä, mutta on tuossa vähän asiaakin (paino sanalla vähän, ehkä pari grammaa/tonni), ainakin tuo, ettei pidä tuudittaa käyttäjiä uskoon, ettei tietoturvalla tarvitse vaivata päätään Linuxissa.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #76 : 23.09.08 - klo:01.01 »
Yksi syy jonka takia järkevä mokkulaplusläppärimatkakäyttö on mahdotonta, tai ainakin oli.  ;)
Niitä rukseja saa/sai olla aamuin illoin tarkistelemassa, ja arvaa vaan... se ei auta.
Se hullu alottaa päivityksensä aina sillon kun ite tarviit konetta ja kaistaa.
Ole siinä sitten onnellinen ja tyytyväinen ostoksiisi. hellurei ja hellät tunteet!
Että älkääs riirelkö pojat, vika on Ubuntun_ulottuvuuksien_ulkopuolella!
Niissä Microsoftin insinöörien omassa moraalissa, sanoisin itse.
Korjatkaa jos olen tehnyt väärän ratkaisun Vistan suhteen.
Poistin sen kopioineen enkä omista levykkeitäkään.
HooPee ei toimita koneen mukana semmosia.
Vaan ei tuu kiusausta enää leikkiä
sen hermosahan kanssa.
SP sinne ja SP
tonne.

"Aatun" viestit ovat aina ajattelua vaativia, välillä syvällisiä ja joskus runollisia. Mutta tämä on ensimmäinen muotoiltu viesti, hienoa!  ;D
Siin on semmonen mollivoittonen (Järvinen) taaksepäin (Badge) laskeva terssi tai tendenssi....
Mutta oikeesti:
Kirveenterää ja sen hiontaleikkausta se rupes vaan muistuttamaan ja päätin sit jatkaa... tendenssiä.
Kiitos kommentista, en oo sit turhaan yrittäny painotella asioita kirjaimilla... ja pisteillä, ja aina parempi jos joku viel jotain ymmärtääkin.
Nimimerkillä viidentoistavuoden breikki suomenkielessä, mitenniin Aatu?
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Urmas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 253
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #77 : 23.09.08 - klo:11.29 »
... ainakin tuo, ettei pidä tuudittaa käyttäjiä uskoon, ettei tietoturvalla tarvitse vaivata päätään Linuxissa.

No eihän sitä Ruususen unta kannata nukkua, mutta mutta...

Tulipahan taas tänä aamuna eksyttyä sivulle, joka oli saastutettu Windows Antivirus 2009:llä. Ja ei edelleenkään harmita yhtään, että tuli luovuttua Windowsista 2005.

 :D
Registered Linux User # 423160 ... Registered Insane Linux User # 003 ... Registered Ubuntu User # 4219

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #78 : 23.09.08 - klo:17.40 »
Joo mulla aina välistä kanssa palaa pinna kun äkspee asentaa pakkopäivitystä ja sammuttaa konetta sitten koko loppupäivä (viimeksi 12:21 välin). silloin kun se sen teki niin ilmoitin yleisesti:) että windows toimii viruksiakin sisällään paremmin kuin silloin kun niitä joka viikkoisia jopa päivittäisiä päivityksiä ämmässältä pukkaa tulemaan...

Jotenkin vain ubuntun reiluus tulee niin ilmi koko ajan :)
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

rhino

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 229
  • Windows♥SUSE♥Ubuntu♥etc
    • Profiili
Vs: Microsoft vastaisuus
« Vastaus #79 : 23.09.08 - klo:20.06 »
Mitä tyhmää te oikein valitatte? - ihan selvästi puhutte jostain mikä ei ole niin kuin väitätte. Ei XP eikä Vista asenna mitään päivityksiään itsestään jos niin tahdotte. Siellä on ihan umpityhmällekin selvät valintavaihtoehdot, mitkä kyllä toimii niin kuin niissä on selvästi sanottukin - sen kun vain valitsette niistä :
- päivitä (lattaa ja asenna) automaattisesti
- lataa automaattisesti mutta kysy päivittämistä
- ilmoita saatavilla olevista päivityksistä ja lataa ja asenna kun niin valitaan (eli ihan sama tomintatapa kuin ubuntunkin päivityksissä)
- tarkista päivitykset vain kun käyttäjän niin haluaa

Eli teette itsenne vain hölmöiksi kun ruikutatte jostain ongelmasta, jota ei ole kuin omassa päässänne - kun ette vain yksinkertaista asiaa osaa valita ( =

Windowsin päivitykset tulevat vain enintään kerran viikossa tai parissa, tiistaisin, siihen on helppo sovittaa päivityksen tekeminen.
Samaa tahtia tai useamminkin tulee ubuntuun virhekorjauspäivityksiä.

Edellä on monta viestiä joissa ruikutetaan itsestään asentuvista / koneen boottaavista päivityksistä.
Niitä ei tule kun valitsee jonkin noista kolmesta viimeisestä vaihtoehdosta siellä.
Aivan umpityhmää siis valittaa ja puhua ongelmasta jota ei oikeasti ole olemassakaan, muuten kuin jos itse nimenomaan teette siitä ongelman ja silloin voitte kyllä ihan syyttää itseänne vaan.

ubuntun käyttäjänä ihan hävettää tuollaiset tyhmän tietämättömät väitteet muista käyttiksistä ( =
etenkin kun sitten syytetään vielä samaan syssyyn muita kyseisten umpityhmiksi itsensä tekevien käyttäjien alenkatsomisesta.
rhino=sarvikuono (zulu nkombe/ubejane, swahili kifaru) Etelä-Afrikassakin uhanalainen, ahdistelijoilleen ärhäkkä otus.
ZULU http://www.codezulu.com/isizulu.asp  SWAHILI http://www.pbs.org/wonders/Episodes/Epi2/2_cult1a.htm
NO MORE BLACK≠WHITE, http://fi.wikipedia.org/wiki/Apartheid IS PAST