Äänestys

Aiotko tehdä opasvideon, vaikka lyhyen?

Kyllä, jos joku miksaa/leikkaa.
Kyllä, valmiiksi asti.
Haluaisin, mutta en osaa.
En halua.
Kone on mopo, ei kykene.
Haluan vain editoida raakavideot valmiiksi.

Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)  (Luettu 75597 kertaa)

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #60 : 08.09.08 - klo:18.23 »
Toisaalta jos sinne tuubiin kelpaa ogg, niin eihän muunoksella ole teoriassa mitään väliä. Harmittaa vaan kun ovat UbuntuClip:seissä osanneet tehdä ladattavat versiot winukoillekin.

Ubuntu Screencast on tehnyt kaikki muunnokset valmiiksi skriptiksi.

https://wiki.ubuntu.com/ScreencastTeam/FfmpegConversion

Vaikka he käyttävätkin xvidcap ja ffmpeg -yhdistelmää eivätkä gtk-recordmydesktop ja mencoder -yhdistelmää, niin kyllähän nuo ffmpeg-skriptit kannattaa hyödyntää.

Sieltä minä varastin idean käyttää virtuaaliboksia, ubuntua ja openofficea tekstianimaation tekoon.

https://wiki.ubuntu.com/ScreencastTeam/RecordingScreencasts#Creating%20a%20header%20and%20footer

Noiden alkuklippien (header/footer) teko on vähän jäissä tällä hetkellä. Katsotaan millä aikataululla niitä teen.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #61 : 08.09.08 - klo:21.47 »

Ubuntu Screencast on tehnyt kaikki muunnokset valmiiksi skriptiksi.

https://wiki.ubuntu.com/ScreencastTeam/FfmpegConversion

Vaikka he käyttävätkin xvidcap ja ffmpeg -yhdistelmää eivätkä gtk-recordmydesktop ja mencoder -yhdistelmää, niin kyllähän nuo ffmpeg-skriptit kannattaa hyödyntää.

Hieno homma. Olen edelleen ihan pihalla, mutta ei kai se haittaa.

Kopioin sen ensimmäisen harmaan osan, liitin tekstitiedostoon, klikkasin sitä Nautiluksessa --> tekstitiedosto avautui. Nautiluksen asetuksissa on "Kysy joka kerta" suoritettavan tekstitiedoston kohdalla.

En siis osannut käyttää, mutta varmaan joku toinen innokas aloittelija osaa. Keksin itselleni jotain muuta viihdykettä; syön vaikka flunssalääkkeitä, vaikka ne eivät tautia parannakaan.
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo:19.13 kirjoittanut valtsu68 »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #62 : 21.09.08 - klo:21.42 »
Suosittelen vilkaisemaan myös tällaista ja ottamaan yhteyttä yhteistyön nimissä: http://www.youtube.com/user/UbuntuSuomiDesktop

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #63 : 21.09.08 - klo:22.02 »
Suosittelen vilkaisemaan myös tällaista ja ottamaan yhteyttä yhteistyön nimissä: http://www.youtube.com/user/UbuntuSuomiDesktop

r
Oho, enpä ole ikinään tutustunut laskimeen... Sehän korvaa heti minun vanhan Casioni  :o
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #64 : 23.09.08 - klo:13.13 »
Suosittelen vilkaisemaan myös tällaista ja ottamaan yhteyttä yhteistyön nimissä: http://www.youtube.com/user/UbuntuSuomiDesktop

r

Aika hienosti käytetty openofficea (vissiin) tuossa puhekuplassa.
Koitin itekki mutta en saa puhekuplaa videon päälle mitenkään.
Siis näin yritin openoffice impress > lisää > video > alavalikosta lisää kuvateksti (puhekupla)
En onnistu siirtämään sitä videon päälle järjestelynapilla...
Täytyy opiskella, näppärä temppu  :P

Mut hienoo kun joku osaa  ;D

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #65 : 23.09.08 - klo:15.04 »
Suosittelen vilkaisemaan myös tällaista ja ottamaan yhteyttä yhteistyön nimissä: http://www.youtube.com/user/UbuntuSuomiDesktop

r

Aika hienosti käytetty openofficea (vissiin) tuossa puhekuplassa.
Koitin itekki mutta en saa puhekuplaa videon päälle mitenkään.
Siis näin yritin openoffice impress > lisää > video > alavalikosta lisää kuvateksti (puhekupla)
En onnistu siirtämään sitä videon päälle järjestelynapilla...
Täytyy opiskella, näppärä temppu  :P

Mut hienoo kun joku osaa  ;D

Terveisin Markku Pääkkönen

Kröhöm... Siis noita saa videoon youtuben uuden Annonitations-ominaisuuden ansiosta. Noita ei siis ole laitettu itse siihen.
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

Markku Pääkkönen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 209
    • Profiili
    • Markku Pääkkönen
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #66 : 23.09.08 - klo:15.11 »
Jaaha  ;D Meneepä helpoksi  :D
Mä meinaan testata tota omissa jutuissani kuitenkin ihan leikkaa liimaa pohjalta... Ei tuu Youtubeen
Uteliaisuuden kaivo on pohjaton...

Terveisin Markku Pääkkönen
onko parempi olla oikeassa vai onnellinen...

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #67 : 26.09.08 - klo:21.35 »
Suosittelen vilkaisemaan myös tällaista ja ottamaan yhteyttä yhteistyön nimissä: http://www.youtube.com/user/UbuntuSuomiDesktop

Hyvin suositeltu. Minä olin sekoittanut säädöt tuosta gtk-recordMyDesktop-ohjelmasta sen jälkeen kun olin tehnyt täällä olevat videonpätkät. Tämän videon säädöillä sain sen taas "nauhoittamaan" kunnolla. Tuosta samaisesta videosta tuli mieleen, että onkohan edes tarpeellista saada omaa videota tehtyä jossain tietyssä resoluutiossa, vai pitäisikö sanoa vaaka- ja pystyleikkausten suhteessa. Tuokin on vaan valikon muotoinen ja silti siitä saa selvää.

Tein sitten kokeeksi yhden nauhoituksen miinaharavasta ja laitoin sen omalle vanhalle YouTube-tilille johon satuin muistamaan salasanani. Ja hyvinhän sekin siellä näkyi, vaikka vähän on mustaa laidoissa, kun ihan silmämääräisesti rajasin sen alueen.

Miten jotkut videot ovat niin teräviä? Tuo omani, tuon "desktopin" ja Zazun video ovat kaikki samanlaisia; niistä saa enimmäkseen selvää, mutta kirjoituksia on aika ajoin vaikea lukea.

Niin, kelpasihan se .ogg ihan hyvin tuonne. Olisiko siinä jokin tiedostomuoto joka soveltuu parhaiten muunnettavaksi ja säilyttää terävyytensä? Youtubehan jotenkin pienentää sinne työnnettyjä otoksia.

Olen turhaan koettanut etsiä, eikä sellaista varmaan olekaan, että voisi ladata noita videoita hyvälaatuisina tuolta itselle?

Btw, satuin huomaamaan, että Elokuvasoittimella katsoessa eivät nuo puhekuplat näy. Nuo kuplat ovat muutoin aika käteviä.

Noiden videoiden teko ja levittäminen voitaisiin tehdä niinkin, että tuo virallinen kanava olisi virallinen ja jokainen laittaisi omat videonsa omalle tilille ja tekisivät tuon "Subscriptions"-linkityksen viralliselle kanavalle. Minäkin laitoin tuon; näin se löytyy helpommin omalta sivulta. Näin kenenkään ei tarvitsisi ylläpitää kaiketi mitään ja touhu olisi "yhteisöllistä". Sitten jos joku käyttäjä tekee tosi hyvän videon vaikka virtuaalikoneen asennuksesta tms. hienosta jutusta niin siihen voisi viitata virallisella sivulla, tai jotain.

Jaaha  ;D Meneepä helpoksi  :D
Mä meinaan testata tota omissa jutuissani kuitenkin ihan leikkaa liimaa pohjalta...

Ja jos keksit miten se onnistuu, kerrotko meille?


........., oli jotain muutakin mielessä kun aloin kirjoittamaan, mutta, varmaan onneksi, olen sen jo unohtanut. Tässä on ollut hiukan kiirettä ja ensi viikolla työt kaksinkertaistuvat, joten en varmaan jouda vapaa-ajan toimiin ollenkaan.

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #68 : 27.09.08 - klo:10.43 »
Juu, kyllähän tuossa kohtuullisen huono kuvanlaatu on. Pitäisi kasata uudestaan, koska tuossa on 2 häviöllistä pakkausta nyt päällekkäin. Ja seuraavaan videoon kirjoitan isommalla fontilla.
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #69 : 04.10.08 - klo:18.08 »
Näyttää siltä, että tämä projekti on saavuttanut jäätymispisteen  ;D

Viime yönä kokeilin tähän ketjuun laitettuja juttuja,

Koodia: [Valitse]
Yhdistävä komento
mencoder -oac copy -ovc copy Alkuklippi.avi 1.avi -o Alkuklippi+1.avi


Muunnos OGG -> AVI
mencoder -idx Videoni.ogg -ovc lavc -oac mp3lame -o Videoni.avi

Muunnos OGG -> AVI + skaalaus
mencoder videoni.ogg -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4 -vf scale=640:480 -oac copy -o videoni.avi

Tuo muunnos+skaalaus toimi, mutta yhdistävä komento ei. Skippasi ruutuja sekä laatu huononi.

Onkohan "desktopilla" ratkaisuja,? , kun näyt seuraavan tätä ketjua ainakin videoiden perusteella.

Pitää katsoa ensi viikonloppuna lisää.

Nollapiste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Saku Laukkanen
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #70 : 04.10.08 - klo:19.17 »
Jäätyminen on osaksi minun syytäni, koska minulla on nyt hieman kiireitä päätoimittajan hahmossa.

Mutta videoita saa aina tehdä
Terveisin nollapiste
Jakelupaketti-informaatiota löydät tämän linkin takaa
(pahoittelen, että joku oli käynyt spämmäämässä wikin etusivua)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #71 : 04.10.08 - klo:19.41 »
Jäätyminen on osaksi minun syytäni, koska minulla on nyt hieman kiireitä päätoimittajan hahmossa.

Mutta videoita saa aina tehdä

Ei se ole kenenkään yhden ihmisen vika, jos massalla ei riitä into tekemiseen; ts. ei sota yhtä miestä kaipaa tai/ja ei yksi pääsky kesää tee. Ei riitä minullakaan into eikä aika kun työt painavat vaihteeksi mieltä. Ehkä sitten joskus...

P.S. Ja parempi jäätyminen, (nollapiste), kuin kiehumispiste...  ;D Puujalkavitsi, tiedetään....

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #73 : 11.11.08 - klo:11.52 »

Laitetaan vaikka tähän ketjuun - Yet Another Howto.

http://www.emmajane.net/node/857

http://blip.tv/file/1455077/

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #74 : 17.04.12 - klo:19.34 »
Mikäs on projektin nykyinen tila?

Uusien sivujen yhteydessä olisi tarkoitus lisätä ohjeisiin suomalaisia opasvideoita. Ubuntusuomi-tunnuksen käyttö siis lähinnä kiinnostaisi ja projektin jatkaminen uuden Ubuntun asettamilla ehdoilla.
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #75 : 27.01.13 - klo:00.16 »
Toistan kysymykseni. Onko kenelläkään tietoa tunnuksen haltijoista?
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #76 : 23.02.13 - klo:17.01 »
Toistan kysymykseni. Onko kenelläkään tietoa tunnuksen haltijoista?

Terve

Tietoa ei ole, mutta muistin ja luetun perusteella Nollapisteellä, ehkä...

Toki tilanne on tämmöinen :
Lainaus
Nimi:   Nollapiste
Viimeksi paikalla:   03.07.10 - klo:12.30

...että tiedä sitten.


Muoks:
Kukahan olit ennen? :-)
« Viimeksi muokattu: 23.02.13 - klo:17.09 kirjoittanut valtsu68 »

Hupser

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #77 : 28.04.13 - klo:19.39 »
Olen ajatellut tehdä opasvideoita. Huomasin, että UbuntuFI, UbuntuFinland ja UbuntuSuomi ovat käytössä, joten näin ollen Ubuntu jäi kokonaan nimestä. Kanavan nimeksi tuli LinuxSuomi. Mielestäni se on myös hyvä, koska silloin kanava ei palvele vain yhtä distroa vaan myös muut Linux-oppaat ovat sallittuja.

Jos ketään kiinnostaa lähteä mukaan hommaan, pistäkää viestiä. Tässä vaiheessa haluan todeta, että jos/kun kanava alkaa saamaan seuraajia/huomiota niin Adsense-tulot eivät tule Ubuntu Suomelle vaan vakioporukalle (joka on max. muutama henkilö (valitettavasti myös meidän pitää syödä)). Kanavalle voi toki kaikki halukkaat lähettää videoita, mutta yhden videon tekijä ei ole automaattisesti vakioporukkaa. Teen mieluusti yhteistyötä Ubuntu Suomen edustajien kanssa, jos he niin haluavat.

Tämän kanavan olisi tarkoitus tutustua Linuxin maailmaan oppaiden ja testien muodossa sekä tutustua samalla myös pelimaailmaan. Oppaita, pelejä ja tutustumisia.

Jokaiseen videoon laitetaan tekijän tiedot sekä hänen haluamansa linkit. Tarjoamme näin mainosta tekijälle ja hänen muille tuotoksilleen/kanavalleen. Minulla on isompia YouTube-kanavia ja SoMe-yhteisöjä, joten niiden kautta saan helpommin katsojia videoille.

Ajattelin tulevaisuudessa ehkä myös tutustua muihin distroihin, mutta eniten on kokemusta Debian / Ubuntu tällä hetkellä. Videoita tehdessä tulee tutustuttua myös parhaisiin vaihtoehtoisiin softiin, joita tällä hetkellä muutenkin etsin.

Minulla on kokemusta YouTube-kanavien ylläpidosta, brändäyksestä ja sosiaalisen median kiemuroista. Teen videoista myös blogikirjoituksia jomman kumman domainini alle (tai ostan uuden jos mahdolliset kumppanit niin haluaa). Tarjoan myös kotisivutilan, Wordpressin sinne sekä mahdollisesti väännän ulkoasua.

Onkos ketään kiinnostunutta?
« Viimeksi muokattu: 29.04.13 - klo:08.37 kirjoittanut Hupser »

Quantal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 299
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #78 : 28.04.13 - klo:20.04 »
Olen ajatellut tehdä opasvideoita. Huomasin, että UbuntuFI, UbuntuFinland ja UbuntuSuomi ovat käytössä, joten näin ollen Ubuntu jäi kokonaan nimestä. Kanavan nimeksi tuli LinuxFinland (Ubuntu Finland kunnes tutkaillaan muuta kuin Ubuntua). Mielestäni se on myös hyvä, koska silloin kanava ei palvele vain yhtä distroa vaan myös muut Linux-oppaat ovat sallittuja.

Jos ketään kiinnostaa lähteä mukaan hommaan, pistäkää viestiä. Tässä vaiheessa haluan todeta, että jos/kun kanava alkaa saamaan seuraajia/huomiota niin Adsense-tulot eivät tule Ubuntu Suomelle vaan vakioporukalle (joka on max. muutama henkilö (valitettavasti myös meidän pitää syödä)). Kanavalle voi toki kaikki halukkaat lähettää videoita, mutta yhden videon tekijä ei ole automaattisesti vakioporukkaa. Teen mieluusti yhteistyötä Ubuntu Suomen edustajien kanssa, jos he niin haluavat.

Tämän kanavan olisi tarkoitus tutustua Linuxin maailmaan oppaiden ja testien muodossa sekä tutustua samalla myös pelimaailmaan. Oppaita, pelejä ja tutustumisia.

Jokaiseen videoon laitetaan tekijän tiedot sekä hänen haluamansa linkit. Tarjoamme näin mainosta tekijälle ja hänen muille tuotoksilleen/kanavalleen. Minulla on isompia YouTube-kanavia ja SoMe-yhteisöjä, joten niiden kautta saan helpommin katsojia videoille.

Ajattelin tulevaisuudessa ehkä myös tutustua muihin distroihin, mutta eniten on kokemusta Debian / Ubuntu tällä hetkellä. Videoita tehdessä tulee tutustuttua myös parhaisiin vaihtoehtoisiin softiin, joita tällä hetkellä muutenkin etsin.

Minulla on kokemusta YouTube-kanavien ylläpidosta, brändäyksestä ja sosiaalisen median kiemuroista. Teen videoista myös blogikirjoituksia jomman kumman domainini alle (tai ostan uuden jos mahdolliset kumppanit niin haluaa). Tarjoan myös kotisivutilan, Wordpressin sinne sekä mahdollisesti väännän ulkoasua.

Onkos ketään kiinnostunutta?

Olen varannut aikaisemmin UbuntuFinlandin, joten se on käytettävissä. Olen itsekin miettinyt millaisia opasvideoita voisi tehdä. Nykyisellä Ubuntu Suomi -kanavalla oleva video ei krhm. ole aivan parhaimmasta päästä, mutta jostainhan sitä on silloinkin täytynyt aloittaa.

Videot voi jakaa karkeasti kahteen luokkaan: mainos/esittely- ja tuki/ohjevideoihin. Ensimmäisillä markkinoidaan ja ne on kohdistettu niille, jotka eivät vielä käytä Ubuntua, ja jälkimmäiset taas jo Ubuntua käyttäville.

Jos ajatellaan videoiden laatua, parastahan olisi, jos joku hyvä-ääninen rohkenisi puhua ainakin alussa. Selkeät grafiikat alkuun ja loppuun. Tällaisesta kokonaisuudesta hyvä esimerkki. Esittelyvideona mielestäni taas tämä on onnistunut.

Myös jonkinnäköinen taustamusiikki elävöittäisi kivasti. Oikeuspelleilyt ja/tai -maksut saattavat kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa.

Tässä oli vähän tämmöistä pohdintaa :) Mutta pidän videoita tarpeellisina ja voin pohtia osallistumismahdollisuuksiani.
VAIHDOIN NIMIMERKKIÄ
Läppäri: Acer Aspire 8930G - Intel Core 2 Duo P8400 @2,26GHz, Nvidia GeForce 9600M GT, 4GB DDR3, 320GB HDD ~ Ubuntu 12.04 LTS
Pöytäkone: Acer Aspire E360 - AMD Athlon 64 X2 3800+, ATI Radeon X1300 HM 512MB, 1GB DDR RAM, 250GB HDD ~ Windows 8
Puhelin: Nokia Lumia 9

Hupser

  • Vieras
Vs: Ubuntu Suomi -videoita Youtubeen (suunnittelu jne)
« Vastaus #79 : 28.04.13 - klo:20.21 »
Minulla on jo ensimmäinen suomalainen video tekeillä. Opastus Universal USB Installer / Unetbootin käyttöön sekä miten asennus siitä lähtee. Puuttuu vain bios-ohjeistusta, koska virtuaalimasiina ei tykkää ja monilla on erilainen. Tallensin asennuksen vaiheet myös (tosin mustaa jää vähän reunoille virtuaalimasiinan vuoksi). En tiedä mikä tuota VirtualBoxia häiritsi. Siinä ei voi edes resoa pistää suoraan. Pikkuvikoja kuitenkin. Pitäisi jotain höpötystä kirjoitella. :D

Videot voi jakaa karkeasti kahteen luokkaan: mainos/esittely- ja tuki/ohjevideoihin. Ensimmäisillä markkinoidaan ja ne on kohdistettu niille, jotka eivät vielä käytä Ubuntua, ja jälkimmäiset taas jo Ubuntua käyttäville.
Juurikin näin sen pitää mennä. Tuohon päälle sitten vielä jotain muuta kivaa.

Lainaus
Jos ajatellaan videoiden laatua, parastahan olisi, jos joku hyvä-ääninen rohkenisi puhua ainakin alussa.
Minulla on paljon esiintymiskokemusta suomeksi, mutta enkuksi vähän takertelen tietyissä sanoissa. Eli suomeksi voin tehdä millaisia videoita vain tarvitsee. Minulla on yleensä rento, mutta asiallinen meininki jos tiedän mistä puhun. Voin ryhtyä kumppaniksi (tasavertaiseksi ja tunnukset on myös minulla) Ubuntu Finland -kanavalle, jos se ei ole vain koko elämän verran harrastustoimintaa ilmaiseksi. Älkää ymmärtäkö minua väärin, en ole raha-ahne paskiainen. Tavoitteeni on vain saada videoista tarpeeksi tuloja, ettei tarvitse tulevaisuudessa käydä enää kuin osa-aikaisesti oikeassa duunissa. Haluan ehdottomasti tukea tätä yhteisötoimintaa.

Lainaus
Myös jonkinnäköinen taustamusiikki elävöittäisi kivasti. Oikeuspelleilyt ja/tai -maksut saattavat kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa.
Royalty Free ja Creative Common ovat päivän sana. Semmoisia musiikkeja voi käyttää ilmaiseksi, kunhan toteuttaa heidän vaatimukset (yleensä linkki heidän sivuilleen tietyllä lauseella tai muuta vastaavaa).
« Viimeksi muokattu: 28.04.13 - klo:23.34 kirjoittanut Hupser »