Suosittelen vilkaisemaan myös tällaista ja ottamaan yhteyttä yhteistyön nimissä: http://www.youtube.com/user/UbuntuSuomiDesktop
Hyvin suositeltu. Minä olin sekoittanut säädöt tuosta gtk-recordMyDesktop-ohjelmasta sen jälkeen kun olin tehnyt
täällä olevat videonpätkät.
Tämän videon säädöillä sain sen taas "nauhoittamaan" kunnolla. Tuosta samaisesta videosta tuli mieleen, että onkohan edes tarpeellista saada omaa videota tehtyä jossain tietyssä resoluutiossa, vai pitäisikö sanoa vaaka- ja pystyleikkausten suhteessa. Tuokin on vaan valikon muotoinen ja silti siitä saa selvää.
Tein sitten kokeeksi yhden nauhoituksen miinaharavasta ja laitoin sen omalle vanhalle
YouTube-tilille johon satuin muistamaan salasanani. Ja hyvinhän sekin siellä näkyi, vaikka vähän on mustaa laidoissa, kun ihan silmämääräisesti rajasin sen alueen.
Miten jotkut videot ovat niin teräviä? Tuo omani, tuon
"desktopin" ja
Zazun video ovat kaikki samanlaisia; niistä saa enimmäkseen selvää, mutta kirjoituksia on aika ajoin vaikea lukea.
Niin, kelpasihan se .ogg ihan hyvin tuonne. Olisiko siinä jokin tiedostomuoto joka soveltuu parhaiten muunnettavaksi ja säilyttää terävyytensä? Youtubehan jotenkin pienentää sinne työnnettyjä otoksia.
Olen turhaan koettanut etsiä, eikä sellaista varmaan olekaan, että voisi ladata noita videoita hyvälaatuisina tuolta itselle?
Btw, satuin huomaamaan, että Elokuvasoittimella katsoessa eivät nuo puhekuplat näy. Nuo kuplat ovat muutoin aika käteviä.
Noiden videoiden teko ja levittäminen voitaisiin tehdä niinkin, että tuo virallinen kanava olisi virallinen ja jokainen laittaisi omat videonsa omalle tilille ja tekisivät tuon "Subscriptions"-linkityksen viralliselle kanavalle. Minäkin laitoin tuon; näin se löytyy helpommin omalta sivulta. Näin kenenkään ei tarvitsisi ylläpitää kaiketi mitään ja touhu olisi "yhteisöllistä". Sitten jos joku käyttäjä tekee tosi hyvän videon vaikka virtuaalikoneen asennuksesta tms. hienosta jutusta niin siihen voisi viitata virallisella sivulla, tai jotain.
Jaaha Meneepä helpoksi
Mä meinaan testata tota omissa jutuissani kuitenkin ihan leikkaa liimaa pohjalta...
Ja jos keksit miten se onnistuu, kerrotko meille?
........., oli jotain muutakin mielessä kun aloin kirjoittamaan, mutta, varmaan onneksi, olen sen jo unohtanut. Tässä on ollut hiukan kiirettä ja ensi viikolla työt kaksinkertaistuvat, joten en varmaan jouda vapaa-ajan toimiin ollenkaan.