Nyt menee jo hieman off-topiciin, mutta joko en huomannut, tai en ole lukenut ketjua/wikiä riittävän tarkasti... Mutta kun kerta näinkin mielenkiintoinen projekti on olemassa ja voisin ehkä itsekkin tehdä jonkin videon (esim. "Näin asennan skypen") mutta en löytänyt oikein selkokielistä ohjetta asiaan. Toki keskustelussa opastettiin päätteeltä videon tekoa, joka ei nyt itseäni kummemmin kiinnosta. Eli meneeköhän videon teko nyt jotakuinkin jotenkin näin: Tallennetaan työpöytää, jollain työpöydän nauhoitus ohjelmalla, sitten leikataan ja editoidaan video sopivaksi esim. open movie editorilla, sen jälkeen kikkaillaan päätteellä video oikeaan formaattiin fpssineen ja kokoineen???
Itse toivoisin kyllä jonkin selkeän rautalanka ohjeen yksityiskohtaisesti videon tekemisestä, monilla varmaan aihe kiinnostaa ja työhön käytettävät graafiset ohjelmat, joilla voinee sitten myöskin tehdä vaikka omista kotivideoista/valokuvista videon tms.
valtsu68:n idea videon tekemisestä aiheesta "kuinka teen videon?" on mielestäni erittäin hyvä ja toivottavasti joku sen toteuttaa.
Virtualboxin käyttö videoiden tekemisessä ja videon tekemisen kannalta ei nyt kyllä ihan auennut, mutta jos virtualboxin käyttö on tarpeellista niin olisiko aiheellista tehdä myös siitä video "kuinka asennan vboxin ja kuinka asennan vboxiin Ubuntun"
?
Luulisin että jos olisi videohjeet videoiden tekemisestä niin monikin lähtisi innolla mukaan projektiin.
Vielä tuosta videon muuntamisesta itsekkin olen painiskellut saman asian kanssa kuin valtsu68 eli kuin muutan helposti esim. video.ogg:n johonkin sellaiseen muotoon mitä windowskin ymmärtää ilman koodekkien asentelua esim. wmv ja onnistuuko lie Ubuntulla samanlainen muunnos 3gp videoksi jotenkin, jotta saisin sirrettyä videon vaikka puhelimeeni ja voisin toistaa sen siinä tarvittaessa. Kuinkas muuten muutetaa 3gp ja mp4 video vaikka ogg, mpg, avi tai wmv muotoon? (Ja toisinpäin)
Aihealueista vielä pieni kommentti, olisiko muiden mielestä myöskin järkevää laittaa Ubuntun esittely videot (kuten työpöytätehoste hifistelyt) ja ohjevideot eri aiheikseen?
ps. Anteeksi jos on kijotusvilheitä tai muita epäselkeyksiä hieman meinaan olla nyt väsynyt kun useamman yön olen ollut töissä....