Kirjoittaja Aihe: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]  (Luettu 13876 kertaa)

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« : 05.08.08 - klo:14.22 »
aMSN:stä on ollut keskusteluja aiemminkin, mutta en löytänyt äkkiseltään oikein tähän sopivaa.

Niin, yhtäkkiä ohjelma ei enää "kirjaudu linjoille" millään ilveellä. 

Aluksi aMSN toimikin eilen aivan normaalisti, kun sen pakettivarastosta asensin, mutta tänään en saa sitä kirjautumaan. Kokeilin jo poistaa koko ohjelman, ja asentaa takaisin lisää/poista -menetelmällä, mutta eipä auta sekään. Päätteelläkin poistin ja asensin uudelleen, ei jytää. Eilen se toimi ihan perusasetuksilla, mitään muutoksia en tehnyt.

aMSN:nää haluan käyttää siksi, koska tiedostonsiirto kaverin meseen on huomattavasti nopeampaa sillä, kuin vaikkapa Emesenellä tai Pidginillä.
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo:19.23 kirjoittanut Eesaurus »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään
« Vastaus #1 : 05.08.08 - klo:15.18 »
amsn:n on juuri tehty bugipäivitys missä tuo on korjattu, ei tarkkaa tietoa milloin tuo valuu päivityksinä pakettivarastoihin
http://www.amsn-project.net/index.php

ps. kotikansiossa säilyy ohjelman asetukset, vaikka sitä kuinka poistelee pakettienhallinnan kautta.
Joten niiden poisto voi auttaa joissain tapauksissa.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään
« Vastaus #2 : 05.08.08 - klo:16.53 »
Tulinkin ottaneeksi sieltä linkin sivulta uusimman version (0.97.2) aMSN:stä. Asensin sen työllä ja tuskalla, mutta tässä se nyt olla jököttää, ja toimiikin. Kirjautui ainakin laakista sisään.

Ulkoisesti ohjelma näyttää huonolta, jotenkin "hauraalta". Siis olemus on ikäänkuin samanmoinen, kuin valokuva, joka on otettu liian herkälle filmille. No, keskentekoisen oloinen ulkoisesti joka tapauksessa. Onko tuollainen normaalia kehitysvaiheessa, vai menikö joku minulla pieleen?

Enivei, jos jotakuta muuta se uusi versio kiinnostaa, niin täältä http://www.amsn-project.net/linux-downloads.php sen saa.
Asennusohjeet ovat samalla sivulla.

Itse jouduin vielä päälle laittamaan tämän,
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install tcl tk tcl-dev tk-dev ennen kuin läksi jytäämään. Ohjelmaa käynnistettäessä tuli siis nootti, että joku TKCXimage -jutska puuttuu tjs., mutta äskeisellä koodilla selvisin siitä.

EDIT: Tarkennus: Ohjelmassa olevat tekstit (ei keskustelufontit) näyttävät huonolta, muuten ok.

« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo:17.08 kirjoittanut Eesaurus »

CactusWiZaRd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
  • Ubuntu 13.04 32- & 64-bit
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään
« Vastaus #3 : 05.08.08 - klo:19.13 »
Ei toimi tuo aMSN projektin sivusto mulla jostain syystä. ???

EDIT: Aukesihan se.
EDIT2: Ei toimi, vaikka asensin TKCXimagen, en sit tiedä olisko se pitänyt asentaa aMSN:n jälkeen, koska asensin sen ennen aMSN:ää...
« Viimeksi muokattu: 05.08.08 - klo:19.38 kirjoittanut CactusWiZaRd »
Acer Aspire 4830T + Ubuntu 13.04 64-bit
IBM ThinkPad T43 + Ubuntu 13.04 32-bit

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään
« Vastaus #4 : 05.08.08 - klo:21.08 »
Ei toimi tuo aMSN projektin sivusto mulla jostain syystä. ???

EDIT: Aukesihan se.
EDIT2: Ei toimi, vaikka asensin TKCXimagen, en sit tiedä olisko se pitänyt asentaa aMSN:n jälkeen, koska asensin sen ennen aMSN:ää...

Järjestyksellä tuskin väliä, mutta muuten en osaa yhtään auttaa, kokematon kun olen Linuxin kanssa vielä.

Täältä ainakin voisi apu löytyä: http://www.amsn-project.net/forums/

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 06.08.08 - klo:07.17 »
Minäkin asensin kyseisen ohjelman (eilen) juuri tuon nopeamman tiedonsiirron vuoksi, poikani käyttää jo toista päivää Ubuntua ja opetan osan jutuista lähettämällä kuvakaappauksia. Ei vaan kirjaudu sisään vaikka tuntitolkulla "yrittää". Täytyy Pidginillä hoitaa hommat niin kauan että tuo alkais jossain vaiheessa nykimään nettiin asti...

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #6 : 06.08.08 - klo:08.25 »
Tänään tuli pakettivarastoon update, itsekin ihmettelin mutta tämä ehtikin jo ensin. Jos nyt toimisi :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #7 : 06.08.08 - klo:08.37 »
Tänään tuli pakettivarastoon update, itsekin ihmettelin mutta tämä ehtikin jo ensin. Jos nyt toimisi :)

Ihmettelin kun minulle ei tullut...    Kävin huijaamassa ja laitoin esijulkaistut paketit mukaan niin johan tuli..    Katsotaan kuinka käy.

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #8 : 06.08.08 - klo:10.08 »
Sama homma täälläkin amsn ei kirjaudu, mutta onko järkevää tavallisen käyttäjän laittaa esijulkaistut ja tukemattomat päivitykset päälle???
Kyllä luulis tärkeiden ja suositelluiden päivitysten mukana tällänen ongelma tulevan korjatuksi!!!
Nää on näitä ubunu ongelmia jotka jarruttavat ubuntua suosion lisääntymistä....

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #9 : 06.08.08 - klo:10.12 »
Sama homma täälläkin amsn ei kirjaudu, mutta onko järkevää tavallisen käyttäjän laittaa esijulkaistut ja tukemattomat päivitykset päälle???
Kyllä luulis tärkeiden ja suositelluiden päivitysten mukana tällänen ongelma tulevan korjatuksi!!!
Nää on näitä ubunu ongelmia jotka jarruttavat ubuntua suosion lisääntymistä....

Älä ole "tavallinen" käyttäjä, ole aatelinen Ubuntu-käyttäjä   ;D

Jaa, eipä noista koskaan ole pahemmin haittaa ollut, ratkaisun teet itse. Tietysti.

Yhteys aukesi heti kun uuden version aukaisin. Pelittää!!

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #10 : 06.08.08 - klo:10.48 »
Eikös esijulkaistut päivitykset siirry joskus vuoden päästä tärkeisiin tai suositeltuihin päivityksiin kun on todettu että ne toimivat?
Muutenkin toi pakettivarasto on ollut ihan kivikaudella esim. 6.06 pakettivarstosta ei ole ikinä saanut uusinta versiota amsn vaan tarjoo 0.95....tästä 8.04 tulee sentään tämä 0.97....
Mä oon nyt 2 vuotta käyttänyt tätä ubuntua ja vaikka tämä on edelleen täysi paska niin mielummin olen just aatteellinen ubuntun käyttäjä kuin että avaisin windows koneen vaikka sekin vielä löytyy.
Tarkoitin tavallisilla käyttäjillä sitä että turha odottaa että ubuntusta tulisi tavallisten käyttäjien järjestelmää jos ei edes amsn toimi.

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #11 : 06.08.08 - klo:10.57 »
Mä oon nyt 2 vuotta käyttänyt tätä ubuntua ja vaikka tämä on edelleen täysi paska niin mielummin olen just aatteellinen ubuntun käyttäjä

Et ole - ensinnäkin Ubuntu kirjoitetaan isolla (kunnioitusta kehiin) ja toisekseen "aatteellinen" ei käytä kyseistä termistöä kun puhuu Ubuntusta. vintous on t.....  p....    ;D :D

Eihän se ole pakettivaraston vika tai edes syy jos jostain ohjelmasta ei ole uudempaa versiota. Eihän?

Se on jossain määrin ehkä ihan hyvä ettei Ubuntusta tulisikaan "tavallisten käyttäjien järjestelmää". Ihan siinä mielessä että "kaikki" äkspeehen tottuneet vaihtaa Ubuntuun niin tämä palsta tukkeutuu ja tuhoutuu parissa päivässä.  ;)
Joku tasoero sentään tuonne m$-maailmaan.
puoliksi huumorilla

ilu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 384
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #12 : 06.08.08 - klo:11.12 »
No onhan se pakettivaraston vika jos sieltä ei löytyny 6.06 versiossa amsn 0.97 vaan jouduin sen aikoinaan asentamaan amsn kotisivuilta ohi pakettivaraston, ja veikkaampa että sitä ei sieltä löydy edelleenkään, nyt vaan eletään tätä 8.04 aikaa.....oho pitäsköhän mun siirtyä takasin windows maailmaan kun en osaa edes kirjoittaa ubuntua isolla....

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #13 : 06.08.08 - klo:11.50 »
Eikös esijulkaistut päivitykset siirry joskus vuoden päästä tärkeisiin tai suositeltuihin päivityksiin kun on todettu että ne toimivat?
Muutenkin toi pakettivarasto on ollut ihan kivikaudella esim. 6.06 pakettivarstosta ei ole ikinä saanut uusinta versiota amsn vaan tarjoo 0.95....tästä 8.04 tulee sentään tämä 0.97....
Mä oon nyt 2 vuotta käyttänyt tätä ubuntua ja vaikka tämä on edelleen täysi paska niin mielummin olen just aatteellinen ubuntun käyttäjä kuin että avaisin windows koneen vaikka sekin vielä löytyy.
Tarkoitin tavallisilla käyttäjillä sitä että turha odottaa että ubuntusta tulisi tavallisten käyttäjien järjestelmää jos ei edes amsn toimi.

Kyllä, esijulkaistut tulevat sitten kun on todettu toimiviksi.

Tuo amsn-kirjautumisongelma oli ihan siellä messengerin palvelin-päässä, ei itse ohjelman vika.
Johon amsn-kehittäjät sitten tekivät korjauksen.

Tukemattomien päivitysten kautta on saatavilla eräitä sovelluksia (uudempia versioita)
Vanhempiin jakeluversioihin. Ihan puhtaasti vakauden takia, ei päivitetä, jokaista pakettia aina uusimpaan mahdolliseen upstream-versioon.
Sitä varten on ihan eri jakelut.

Sitten tarkistetaan sitä kielenkäyttöä!


Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #14 : 06.08.08 - klo:12.13 »
Sama homma täälläkin amsn ei kirjaudu, mutta onko järkevää tavallisen käyttäjän laittaa esijulkaistut ja tukemattomat päivitykset päälle???
Kyllä luulis tärkeiden ja suositelluiden päivitysten mukana tällänen ongelma tulevan korjatuksi!!!
Nää on näitä ubunu ongelmia jotka jarruttavat ubuntua suosion lisääntymistä....

Yhteys aukesi heti kun uuden version aukaisin. Pelittää!!

Onko sinullakin siinä ohjelmassa olevat tekstit ikäänkuin liian hennolla fontilla, sellaisia hauraan näköisiä?

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #15 : 06.08.08 - klo:14.28 »
Onko sinullakin siinä ohjelmassa olevat tekstit ikäänkuin liian hennolla fontilla, sellaisia hauraan näköisiä?

Onhan nuo tuollaiset "hennohkot", en kuitenkaan pidä ongelmana, vaihtelu virkistää. Ikään kuin puoliksi läpinäkyviä kirjaimia.

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #16 : 06.08.08 - klo:14.55 »
Onko sinullakin siinä ohjelmassa olevat tekstit ikäänkuin liian hennolla fontilla, sellaisia hauraan näköisiä?

Onhan nuo tuollaiset "hennohkot", en kuitenkaan pidä ongelmana, vaihtelu virkistää. Ikään kuin puoliksi läpinäkyviä kirjaimia.

Ok, halusin vain varmistaa. Niin, en hylkää minäkään ohjelmaa moisen takia.

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #17 : 06.08.08 - klo:14.56 »
Älä hylkää, siitä on vain tehty erinäköinen.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #18 : 06.08.08 - klo:19.06 »
Mjoo, eli mesepalvelimet päivittyivät ja alkoivat hylkäämään vanhojen, MSNP14-protokollaa käyttävien ohjelmien pyynnöt.
Sama oli pikkuveljellä Emesenen kanssa, itselläni ei ollut kun on SVN-versio ollut käytössä ;D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Storck

  • Vieras
Vs: aMSN ei kirjaudu sisään [RATKAISTU]
« Vastaus #19 : 07.08.08 - klo:10.50 »
Jännä ominaisuus tässä masiinassa (aMSN).
Kun välilehdeltä "Näytä" on valittuna "....nimi" niin näkyy listassa minun osoite kaikilla listassa olevilla ja kun kirjoittavat viestiä niin näyttää että minä itse kirjoitan.
Kun valitsen "...sähköposti" niin tulee muiden käyttäjien nimet listaan. Jokaisen oma toki. Tarkemmin sanottuna niiden sähköpostiosoitteet.

Outoa jos on tarkoitettu noin toimivaksi.    :o :o