Kirjoittaja Aihe: Foorumin käyttöohjeet?  (Luettu 11596 kertaa)

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Foorumin käyttöohjeet?
« : 29.07.08 - klo:15.05 »
Ikävästi tuntuu siltä, että suomen kielen taso on laskenut foorumilla viime aikoina. Puhekielen lukeminen on todella raskasta, ja toivoisinkin, että foorumin "sticky"-merkittyihin viesteihin voitaisiin lisätä muistutus puhekielen välttämisestä.

Mitään suoranaisesti foorumin toimintaan liittyvään osiota en löytänyt, joten tämä on taatusti väärässä paikassa.

Olisikohan joku muu samaa mieltä?

Kiitos kuitenkin.

"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #1 : 29.07.08 - klo:15.43 »
Aika tasaisen tappavasti tämä aihe nousee esille :)

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 453
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #2 : 29.07.08 - klo:16.11 »
Ikävästi tuntuu siltä, että suomen kielen taso on laskenut foorumilla viime aikoina. Puhekielen lukeminen on todella raskasta, ja toivoisinkin, että foorumin "sticky"-merkittyihin viesteihin voitaisiin lisätä muistutus puhekielen välttämisestä.

Täytyy myöntää, käyttäjä s0r05000, että olette oikeassa. Omalla kohdallani olen vastannut erääseen viestiin, jonka sisältö on jäänyt arvailujen varaan niin minulla kuin monella muullakin foorumin käyttäjistä. Omassa vastauksessani, http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=20091.msg149612#msg149612 , tiedustelin mielestäni kohteliaasti ja selväsanaisesti kysyjän mahdollisuutta tarkentaa oman viestinsä ymmärrettävyyttä. Muita vastauksia mainittuun viestiin ei ole saapunut. Ehkä viestissäni ollut linkki Ubuntun uusille käyttäjille tarkoitettuun viestiin ja siitä avautuvaan tiedon runsauden sarveen on ollut riittävä tiedonlähde kysyjälle.

Yleisesti soisin vastaajille enemmän vapauksia kieliasun suhteen; heillä voi olla muitakin aktiviteetteja, joista he nipistävät pyyteettä omaa aikaansa satunnaisen ongelman kanssa taistelevaa alan harrastajaa auttaakseen.

Vastaavasti kysyjän, kun on ensin käyttänyt tarmokkaasti kaikki foorumin hakupalvelut ja todennut senkin jälkeen olevansa voimaton ongelmansa edessä, soisi jättävän vielä riittävästi henkisiä voimavaroja asiallisen ja selkeän, ehkä jopa kohteliaan, kysymyksen asettelua varten.
Silloin nämä virtuaalimaailmamme Robin Hoodit pääsisivät, ilman ylimääräisiä aisteja, ongelman ytimeen. Tällöin heidän vuosien aikana, monien ongelmien selvittämisen kautta, kerääntynyt tieto, taito ja kokemus pääsisi heti toimimaan kysyjän parhaaksi.

Ymmärrän, kuin myös moni muukin, että joskus voi olla niin sanotusti "patti otsassa" ja maamme hyvän sekä ansiokkaan peruskoulutuksen äidinkielen tunneilla opitut asiat saattavat joskus päästä valitettavan paljon unohtumaan. Tällaisessa tapauksessa kirjoittajan kannattaa kohdistaa hätiköityyn hengentuotteeseensa foorumin tarjoamaa muokkaus-toiminnon avaamia mahdollisuuksia. Räikeimmissä tapauksissa, missä häiriöitä on havaittavissa jo otsikossa, voi käyttää poista-toimintoa ja aloittaa puhtaalta pöydältä; mieluummin seesteisemmässä mielentilassa.

Asiallinen viesti ei välttämättä ole näin puuduttavalla tavalla kirjoitettu; pitäisi löytää kultainen keskitie asiallisuuden, viestin mitan ja ymmärrettävyyden suhteen. Tällaiset pitkät, osittain ajankuluksi kirjoitetut lässytykset, jäävät lukematta suurimmalta osalta foorumimme käyttäjiä.

Toisin sanoen: Asiallinen, kohtelias, johdonmukainen ja hyvin valmisteltu kysymys on mieleen suurelle osalle lukijoita. Sellaiseen saa myös parhaat vastaukset.  ;D (Itsekin kysellyt miten sattuu. Anteeksi.)
« Viimeksi muokattu: 29.07.08 - klo:18.19 kirjoittanut valtsu68 »

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #3 : 29.07.08 - klo:17.16 »
Ehkä kyseinen henkilö, johon linkissäsi viittasit, ei ole suomalainen.

Linux user # 406601

Storck

  • Vieras
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #4 : 29.07.08 - klo:17.41 »
Ikävästi tuntuu siltä, että suomen kielen taso on laskenut foorumilla viime aikoina. Puhekielen lukeminen on todella raskasta, ja toivoisinkin, että foorumin "sticky"-merkittyihin viesteihin voitaisiin lisätä muistutus puhekielen välttämisestä.

Mitään suoranaisesti foorumin toimintaan liittyvään osiota en löytänyt, joten tämä on taatusti väärässä paikassa.

Olisikohan joku muu samaa mieltä?

Kiitos kuitenkin.



Välillä jotuu kyllä miettimään moneen kertaan että mitä kysymyksellä tarkoitetaan. Jos edes on kysymys kun ei osata "?" merkkejä käyttää.
Ihan oikeesti tuntuu että jotkut laittaa vitsinä noita juttujaan tänne.
Ymmärrystä toki tulee kun muistaa että ikähaarukka (arviolta vaan) on 10-110v. Osa panikoi heti jos joku näyttää aavistuksen erilaiselta kuin aikaisemmin...
Silti - samaa mieltä olen.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 453
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #5 : 29.07.08 - klo:18.17 »
Ehkä kyseinen henkilö, johon linkissäsi viittasit, ei ole suomalainen.
Sekin mahdollisuus oli rivien välistä luettavissa. Osittain siitä johtuen käytin kohtuullisen hyvää kieltä. Profiilin mukaan ikää oli 15, joten saattaa olla kyllä suomalainenkin...

Se täytyy sanoa, että on itselläkin käynyt tällä otsikolla aihe laittaa. Olisi ihan hyvä, jos aloittelijoille olisi ihan foorumin tekniseen käyttöön vinkkejä. (OpenSUSE foorumi on EHKÄ Ihan vähän helpompi käyttää aloittelijalle). Itse en osaa käyttää kumpaakaan hyvin, välttävät alkeet ehkä hallussa.

Toisaalta aloittelijoita niin kuin minä, kannattaa rohkaista vastaamaan sellaisiin kysymyksiin minkä ovat juuri itse oppineet ja selvittäneet. Siinä saa purkaa omaa onnistumisen tunnetta, (kokemusta on  ;)) ja kuka osaa katsoa asiaa enemmän aloittelijan silmin kuin aloittelija?

Olen muutamiin kysymyksiin poiminut kysyjän viestistä hakusanat, suorittanut haun ja linkittänyt , jos asiaa vähänkin olen ymmärtänyt, muutaman parhaan viestiketjun vastaukseksi. Joissain tapauksessa siitäkin on ollut apua. Jos tai kun kysyjä on ne lukenut, on hän jo oppinut jotakin ja voi pyytää vielä tarkennusta saadakseen logiikkansa kohdalleen.
« Viimeksi muokattu: 29.07.08 - klo:18.23 kirjoittanut valtsu68 »

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #6 : 29.07.08 - klo:21.43 »
Ehkä kyseinen henkilö, johon linkissäsi viittasit, ei ole suomalainen.

Itse halusin nostaa asian yleisesti esiin tarkoittamatta ketään yksittäistä nimimerkkiä/henkilöä, mutta moiseen tilanteeseen olen myös törmännyt. Näissä tapauksissa äidinkielenään muuta, kuin suomea puhuva henkilö usein kuitenkin yrittää parhaansa, ja tulee näin ollen lähes aina ymmärretyksi. Täsmennettäköön, että tämän viestiketjun aloittaessani tarkoitin lähinnä näitä "ei lähteny futaan"-, "mä koitin kaikkii noit juttui, mutse ei silti lähteny pelittäää!1!!",- "tässä lause pienellä alkukirjaimella heti perään toinen ilman tietoakaan välimerkeistä"-, tai vaikkapa "yhdys sana ja hetiperään toinensama"-tyyppisiä ratkaisuja.

Mielestäni yhdenkään keskustelualueen ei tarvitse olla Kielikellon tasoa, mutta jotain rajoja/suosituksia  voisi kuitenkin olla.

Ubuntu Suomen keskustelualueet ovat loistava tukimuoto jokaiselle, sekä uudelle, että kokeneelle käyttäjälle. Eikä alueen laadun ylläpitäminen käyttäjien itsensä taholta vaatisi muuta, kuin pientä huolellisuutta. Liikoja en pyydä; Sen vain, että käyttäjä huomioisi kirjoitusasussaan myös muut käyttäjät. Tämähän on yhteisöllisyyden yksi muoto, eikö totta?

Jokainen ymmärtää huonoakin kirjakieltä kirjoitettuna, mutta kavereiden kesken käytettyä puhekieltä kirjoitettuna on todella raskasta lukea.

Asialliseen viestiin on vieläpä huomattavasti helpompi vastata asiallisesti.

Sillä siis aloitin "turhasta" valittamisen, kun silmät särkyivät useampaan otteeseen saman päivän aikana. Ja samalla foorumilla.
"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #7 : 29.07.08 - klo:22.10 »
Hienoa! ;D

Ei tämä turhasta ole nyhjäisty.

Itse ainakin olen huomannut että mitä selkeämmin kysyt sitä selkeämmän vastauksen saat.

Ja hyviä vastauksia olen saanutkin, yksikään kysymykseni ei ole jäänyt ilman auttavaa vastausta. Ja mikä parasta aina olen oppinut uutta.

Ja ne muutamat kerrat kun olen itse apua pystynyt antamaan olen kyllä pyytänyt tarkennusta jos on jäänyt epäselväksi!

Ja jos en jotain vastausta itse ymmärrä, yleensä silloin on kyse alueen "ammattitermeistä", kysyn rohkeasti: hei kerrotko tämän ystävällisesti suomeksi?

Joten kysymyksien esittäjille silloin kun on aivot ylikuumentuneessa tilassa: Jäitä hattuun ja sitten vasta kysmyksen pystyy muotoilemaan selkeästi! Heh, koskee ainakin minua itseäni! :D

Kiitos lämmin kaikille niille jotka antavat arvokasta apua tällä foorumilla!

junnuh
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #8 : 29.07.08 - klo:23.06 »
Asiallista asiaa.

Muotoiltaa sopivan ytimekäs viesti jonka voi liittää tänne: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.msg54442#msg54442

Kun muoto on valmis ja tässä ketjussa on useampi sen hyväksynyt, lisätkää se tähän ketjuun http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14527 viitaten täällä käytyyn keskusteluun niin minä tai joku muu moderaattori lisäämme sen tuonne ketjuun. Luultavasti kohdaksi 6 osaan 'Kun kysyt apua keskustelualueilla' ja kohdat 6 ja 7 siirtyvät kohdiksi 7 ja 8.



r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #9 : 29.07.08 - klo:23.35 »
Lainaus
Luultavasti kohdaksi 6 osaan 'Kun kysyt apua keskustelualueilla'
Omista virheistä muistuu mieleen ettei rauhallisuuden korostaminen ennen Enterin painamista ole varmaan pahaksi ...
Sekä tutkia omaa tekstiänsä ikäänkuin tuntemattoman ventovieraan silmin...
Höh. Miten siitä sitten "ytimekäs viesti" muotoiltais...

Lainaus
Ehkä kyseinen henkilö, johon linkissäsi viittasit, ei ole suomalainen.

Oma arvaukseni: Suomalainen, mutta valitettavasti vain trolli.
Olen myös mielelläni väärässäkin.

Lainaus
Aika tasaisen tappavasti tämä aihe nousee esille
Tuohan on myös erittäin tärkeää ja oikeinkin, kun se kertaus... äh, miten se nyt taas olikaan...  ;)


    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #10 : 30.07.08 - klo:10.17 »
Asiallista asiaa.

Muotoiltaa sopivan ytimekäs viesti jonka voi liittää tänne: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7612.msg54442#msg54442

Kun muoto on valmis ja tässä ketjussa on useampi sen hyväksynyt, lisätkää se tähän ketjuun http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=14527 viitaten täällä käytyyn keskusteluun niin minä tai joku muu moderaattori lisäämme sen tuonne ketjuun. Luultavasti kohdaksi 6 osaan 'Kun kysyt apua keskustelualueilla' ja kohdat 6 ja 7 siirtyvät kohdiksi 7 ja 8.


Viesti voisi olla tällainen:

Kohta X: Yritä käyttää mahdollisimman hyvää  ja selkeää kieltä viesteissäsi. Pohdi myös, onko viesti varmasti kirjoitettu siten, että jokainen keskustelualueen käyttäjä ymmärtää mitä tarkoitit. Koita välttää puhekielen ilmaisuja, jotta viestisi ovat helpommin luettavissa. Näiden myötä keskustelualueiden luettavuus säilyy hyvänä, mikä edesauttaa käyttäjiä löytämään etsimänsä tiedon helpommin. Jokainen hermostuu joskus, mutta silloinkin, yritä ottaa nämä sanat huomioon ennen enter-näppäimen painamista. Muista myös, että selkeä kysymys saa helpommin selkeän vastauksen.

Olenko jäljillä?


(edit/rhk: painoin vahingossa muokkaa -nappia enkä vastaa lainaten.. )
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo:10.34 kirjoittanut Risto H. Kurppa »
"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #11 : 30.07.08 - klo:10.33 »
Kohta X: Yritä käyttää mahdollisimman hyvää  ja selkeää kieltä viesteissäsi. Pohdi myös, onko viesti varmasti kirjoitettu siten, että jokainen keskustelualueen käyttäjä ymmärtää mitä tarkoitit. Koita välttää puhekielen ilmaisuja, jotta viestisi ovat helpommin luettavissa. Näiden myötä keskustelualueiden luettavuus säilyy hyvänä, mikä edesauttaa käyttäjiä löytämään etsimänsä tiedon helpommin. Jokainen hermostuu joskus, mutta silloinkin, yritä ottaa nämä sanat huomioon ennen enter-näppäimen painamista. Muista myös, että selkeä kysymys saa helpommin selkeän vastauksen.

Olenko jäljillä?

Jäljillä juu mutta tiivistä n. puoleen. Ohjeita luetaan huonosti, pitkiä ohjeita vielä huonommin..

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

s0r05000

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
    • kapsi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #12 : 30.07.08 - klo:10.42 »
Jäljillä juu mutta tiivistä n. puoleen. Ohjeita luetaan huonosti, pitkiä ohjeita vielä huonommin..

Eli vaikkpa näin:

Kohta X: Yritä käyttää mahdollisimman hyvää  ja selkeää kieltä viesteissäsi. Koita välttää puhekielen ilmaisuja, jotta viestisi ovat helpommin luettavissa. Toivomuksena on pitää alueiden luettavuus hyvänä, mikä edesauttaa käyttäjiä löytämään etsimänsä tiedon helpommin. Jokainen hermostuu joskus, mutta silloinkin, yritä ottaa tämä huomioon ennen enter-näppäimen painamista. Selkeä kysymys saa helpommin selkeän vastauksen.


Lähempänä?
"a combination of bad and sad luck, and it's definitely not fair." Grace (or The Importance of being impermanent) - Armalite
HP Pavilion tx2020 & Ubuntu 8.04 mirosol.kapsi.fi

junnuh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 331
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #13 : 30.07.08 - klo:21.34 »
Hei!

Minusta s0r05000:n ehdotus on hyvä.

Selkeyden vuoksi ne voisi vielä laittaa jokainen lause allekkain:

Kohta x:  - Yritä...
                    - Koita...
                     -Toivomuksena on ...


jne. Ehkä tuo "toivomuksena on..." ihan ensimmäiseksi kertoisi selkeän syyn allaoleville toivoille tai ohjeille. :D

lämpimin terveisin junnuh ;D
valoa lämmöllä ja rakkaudella - ubuntu rulaa
www.junnunterapiat.com

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #14 : 31.07.08 - klo:07.48 »
Asiallista tekstiä! Ainakin vastaajan näkökulmasta osaan kommentoida sen verran että aina ei jaksa kirjoitella täydellistä suomea. Viestejä on monia ja mahdollisimman monia niistä haluaisi lukea niin ei viitsi mitään raamattuvastauksia selvällä suomen kielellä kirjoitella. Sen sijaan jos tekee kunnon ohjeet jollekkin asialle niin se on eri asia, mutta tälläisissä "nopeissa" vastauksissa kieliasu jää toissijalle, valitettavasti :P


[Herja/Vitsi/Huumori/insert_here]
ps. risto voisi vähän topicin sisällön hengessä muotoilla tuota sinun "muotoilla" sanaasi :D
Lainaus
Muotoiltaa sopivan ytimekäs viesti jonka voi liittää tänne

[/]

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #15 : 31.07.08 - klo:11.52 »
Kohta X: Yritä käyttää mahdollisimman hyvää  ja selkeää kieltä viesteissäsi. Koita välttää puhekielen ilmaisuja, jotta viestisi ovat helpommin luettavissa. Toivomuksena on pitää alueiden luettavuus hyvänä, mikä edesauttaa käyttäjiä löytämään etsimänsä tiedon helpommin. Jokainen hermostuu joskus, mutta silloinkin, yritä ottaa tämä huomioon ennen enter-näppäimen painamista. Selkeä kysymys saa helpommin selkeän vastauksen.

Oleellisesti tuo "Jokainen hermostuu joskus, mutta silloinkin, yritä ottaa tämä huomioon ennen enter-näppäimen painamista" ei mielestäni ole tämän kohdan ydintä eli sen voisi tiputtaa pois, siitä on juttua vähän jo noissa muissa kohdissa (mm. se viimeinen että apu on ilmaista jne.. että kannattaa käyttäytyä) ja koittaa siivota tätä kohtaa käsittelemään pelkästään ja riittävän ytimekkäästi tuota 'Selkeä kysymys saa helpommin selkeän vastauksen'.
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #16 : 31.07.08 - klo:13.15 »
Lainaus
[Herja/Vitsi/Huumori/insert_here]
Harmaista muistilokeroistani... "Black is beautiful"

Lainaus
'Selkeä kysymys saa helpommin selkeän vastauksen'
Vähemmän harmaista lokeroista... "Yksinkertainen on kaunista".

Esimerkiksi vaikka mitä tuo seuraava tarkoittaa ?
Lainaus
että foorumin "sticky"-merkittyihin viesteihin

Ystävällisin terveisin Nalle  ;)
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 453
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #17 : 31.07.08 - klo:13.30 »
Hei!

Minusta s0r05000:n ehdotus on hyvä.


Näin on.
Lainaus

Selkeyden vuoksi ne voisi vielä laittaa jokainen lause allekkain:

Kohta x:  - Yritä...
                    - Koita...
                     -Toivomuksena on ...

Samaa mieltä. Rivin alku luetaan varmemmin. Elikkä jatkokehittelyä:

X: Selkeä kysymys saa selkeän vastauksen:
  • +Valmistele kysymys hyvin
    +Kerro mitä on tapahtunut
    +Ole johdonmukainen
    +Pysy (yhdessä) asiassa
    +Kohteliaisuus ei haittaa
    +
    +Vältä puhekielen ilmaisuja
    +Vältä slangia / murretta
    +
    +Käytä HAKUA
    +Ota hakutuloksista uusia hakusanoja (kun niitä on aloittelijana vaikea keksiä itse; esim. "displayconfig-gtk")
    +Lisää RATKAISTU .....
    +Käytä hakusanojen kanssa sanaa "ratkaistu" tai "ohje"

    +...
    +Muista! Viestin muokkaus jälkeenpäin on mahdollista
    +...
    +...

Siinä taas yksi näkemys, Odotetaan seuraavaa. Lisäyksiä, vähennyksiä, järjestyksen muutosta tms.

Nuo pienemmällä kirjoitetut eivät oikeastaan kuulu ollenkaan tuonne, mutta kun sormet vaan kirjoittivat...

« Viimeksi muokattu: 31.07.08 - klo:13.36 kirjoittanut valtsu68 »

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #18 : 31.07.08 - klo:23.36 »
Hyviä ehdotuksia.
Asiassa on vain yksi pieni mutta, me suomalaiset kun emme lue ohjeita. Ohjeet otetaan esille vasta kun mikään muu ei auta, kun ensin on haukuttu tuotteen toimittaja ja toivotettu itse tuote paikkaan jossa päivä ei paista.
Tuossa mielen tilassa ei juurikaan mietitä sanallisen hengen tuotteen asiallisuutta  ;D
Poistuu taka vasemmalle - - -

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Foorumin käyttöohjeet?
« Vastaus #19 : 02.08.08 - klo:09.57 »
kaksi-kolme riviä voi mielestäni aiheesta lisätä tuonne aloittelijan alueen pysyviksi merkattuihin ohjeisiin, mitään kattavaa netikettiä sinne ei kannata koota. Eli toivoisin tuohon kahteen tai kolmeen riviin ytimekkäästi tiivistettyä muistutusta joka ehkä saisi lukaisijan kirjoittamaan ainakin pari seuraavaa viestiä vähän huolellisemmin.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-