Äänestys

Mikä on markkinoiden paras pelikonsoli?

XBox360
8 (11.9%)
Sony PSP
3 (4.5%)
Sony PS3
19 (28.4%)
Sony PS2
7 (10.4%)
Nintendo DS
3 (4.5%)
Wii
27 (40.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 63

Kirjoittaja Aihe: Paras pelikonsoli?  (Luettu 13690 kertaa)

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #20 : 15.08.08 - klo:09.10 »
C64=


aho

  • Vieras
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #21 : 15.08.08 - klo:09.31 »
Tämä nyt menee hivenen ohi aiheen, mutta en viitsi uutta ketjuakaan tämän takia tehdä ...

Carmack huolissaan pc-pelaamisesta

Itse olen myös "huolissani" PC pelien laadusta. Monet peleistä tuntuu olevan käännetty suoraan konsoliversioista ja se valitettavasti näkyy ja tuntuu. Onneksi simulaattoreita tehdään vielä ainakin jonkin verran, mutta harmi kun seikkailupelien genre on kuollut (joita esimerkiksi Sierra, LucasArts, yms aikoinaan tekivät).

Itse en ole konsoleista kovinkaan innostunut. Mielestäni ne sopivat kuitenkin hyvin tasohyppelyihin ja kolikkopelien tyylisiin yksinkertaisempiin peleihin.

taspa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #22 : 16.08.08 - klo:12.09 »
PS3:sen omistan ja olen ollut siihen tähän mennessä erittäin tyytyväinen.

+Blu-ray soitin tietysti (onneksi voitti formaattisodan!). Etenkin animaatioelokuvien, kuten happy feet, katsominen on nannaa silmille.
+Langaton, kevyt peliohjain, jossa riittää akkukapasiteettiä tarpeeksi.
+Päivitykset, joissa välillä yllättävänkin hyödyllisiä uusia ominaisuuksia. Näitä vielä tipahtelee tasaisen tappavaan tahtiin.
+Pelien määrä hyvässä kasvussa
+Hyvä, yksinkertainen käyttöliittymä
+Nettkikauppa, josta saa hyvin demoja kokeiltavaksi ennen ostopäätöksen tekemistä

-Pelien hinnat
-Ladattavan päivitystiedoston koko!
-Peliohjaimen lyhyt latauskaapeli (mikäli haluat pelata johto kytkettynä, joudut olemaan n. 1m päässä ruudusta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #23 : 16.08.08 - klo:16.41 »
-Peliohjaimen lyhyt latauskaapeli (mikäli haluat pelata johto kytkettynä, joudut olemaan n. 1m päässä ruudusta.
Eikös se ole tavallinen USB-minikaapeli? Mahtaisikohan siihen saada jatkojohtoa...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

GreatSpiritualForce

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #24 : 16.08.08 - klo:18.33 »
Itse tykkään pleikkareista. On kyllä ollut xbox, nintendo 64, gamecube jne jne. Mutta oikeastaan pleikkareille tulee eniten hyviä pelejä. Ja mikä parasta Gran Turismo ja Final Fantasyt on vain pleikalle. (paitsi yksi uusista final fantasy:istä) Vastaus 2 ylempänä olevaan viestiin Usb kaapeliin saa jatkoa. Eli ei tarvitse olla 1 metrin päässä ruudusta.  ;)
__If the facts don't fit the theory, change the facts__

taspa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #25 : 16.08.08 - klo:19.14 »
Itse tykkään pleikkareista. On kyllä ollut xbox, nintendo 64, gamecube jne jne. Mutta oikeastaan pleikkareille tulee eniten hyviä pelejä. Ja mikä parasta Gran Turismo ja Final Fantasyt on vain pleikalle. (paitsi yksi uusista final fantasy:istä) Vastaus 2 ylempänä olevaan viestiin Usb kaapeliin saa jatkoa. Eli ei tarvitse olla 1 metrin päässä ruudusta.  ;)

Kyllä kyllä. Mutta harmittavaa ylimääräistä rahankäyttöä kun paketissa olisi voinut olla valmiiksi pitkä johto. Lisä€:ja sonylle tietysti, ehkä liiankin selkeästi.
Vittuilua suorastaan!

Ja lisättäköön miinuksien listaan brdiscejä katsottaessa kuvan ajoittainen "spurttailu".

GreatSpiritualForce

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #26 : 16.08.08 - klo:19.39 »


Kyllä kyllä. Mutta harmittavaa ylimääräistä rahankäyttöä kun paketissa olisi voinut olla valmiiksi pitkä johto. Lisä€:ja sonylle tietysti, ehkä liiankin selkeästi.
Vittuilua suorastaan!

Ja lisättäköön miinuksien listaan brdiscejä katsottaessa kuvan ajoittainen "spurttailu".
[/quote] Se On katsos tätä nykyaikaa.. Kaikki vaan haluaa lisää rahaa. >:( Joo-o Sonyn vekottimissa on aina jonkinlainen typerä ongelma. Pleikka ykkösessä oli että se piti olla kallellaan, että tomi kunnolla. Pleikka 2 Ei soita mp3:sia jne. Pleikka 3 Siinä on kehno internet selain. Mutta pelikoneeksihan se on lähinnä tarkoitettu.
__If the facts don't fit the theory, change the facts__

Sysi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 259
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #27 : 17.08.08 - klo:13.01 »
Minä en ole tuntenut ketään, jolla olisi ollut ongelmia PS1:sen kanssa. Pelit toimivat vaikka levy olisi teipattu kasaan ja itse laitekkin kestää kovaa käsittelya aika paljon. Olen tosin pitkällistä kovaa käyttöä kärsineen yksilönkin nähnyt, joka toimi ainoastaan väärinpäin  :D, ja levykotelon aukaisu vaati kikkailua.
Itselläni on kakkonen, ihan hyvä vehje, ohjain ei oikein sovi käsiin.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Paras konsoli?
« Vastaus #28 : 23.08.08 - klo:17.38 »
Minä en ole tuntenut ketään, jolla olisi ollut ongelmia PS1:sen kanssa. Pelit toimivat vaikka levy olisi teipattu kasaan ja itse laitekkin kestää kovaa käsittelya aika paljon. Olen tosin pitkällistä kovaa käyttöä kärsineen yksilönkin nähnyt, joka toimi ainoastaan väärinpäin  :D, ja levykotelon aukaisu vaati kikkailua.
Itselläni on kakkonen, ihan hyvä vehje, ohjain ei oikein sovi käsiin.
en minäkään tunne ketään kellä olisi ollut ongelmia ps3:n kanssa, mutta toisaalta en tunne ketään kellä kyseinen laite olisi.  ;D

wii kyllä himottaisi, mutta ei nyt niin paljoa ole pelaamiseen aikaa että raskisi sitäkään ostaa. nes pitäs jostain kaivella takaisin.

Legoman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #29 : 23.08.08 - klo:20.06 »
Nintendo 64, ja paras käsikonsoli on gba
Minä en ole tuntenut ketään, jolla olisi ollut ongelmia PS1:sen kanssa. Pelit toimivat vaikka levy olisi teipattu kasaan ja itse laitekkin kestää kovaa käsittelya aika paljon.
Hah, meillä oli ps1, eikä se muuta tehny kuin raiskannut levyjä, ja tämän takia juurikaan mikään ps1 pelini ei toimi, onneksi N64 käytti "kasetteja", jota on paljon kestävempiä, tosin niillä on omat ongelmansa
Läppäri: Ibm thinkpad t30 [Pena4M 1,8ghz, 512mt ram][linux mint KDE/XFCE+windows xp+windows 7 RC]
Pöytäkone: bakcard bell [celereon 3,33ghz, 1.5gt ram][Windows xp]
Äitini kone: CompaQ [celereon 1,7ghz, 1gt ram][linux mint KDE+windows xp]

Joke

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #30 : 23.08.08 - klo:22.34 »
Wii:llä on keilarata makuuhuoneessa, melko aidoksi on saatu!! muista ei kokemuksia (paitsi vic 20 C64)
IBM T42 1,7mhz radeon 7500 40gb  XP / 8.10
AMD 3000 (1,8mhz) ati 1950 pro XP / 8.04

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #31 : 23.08.08 - klo:23.37 »
Tietokoneen ympäriltä löytyy PS2 (ei käytössä, ohjaimet paskana), Wii (oli GC) ja NDS (oli GBA). :)

PS3:a en hommaa korkean hinnan takia ja, koska "suosituin paketti" ei tue PS2-pelejä. Tiedän, pelejä tukevakin olisi saatavilla korkeampaan hintaan.
X0:ta en hommaa, en tue M$:ää. Windowsikin vain, koska osa peleistä ei (vielä?) toimi Linuxilla.
PSP:tä en koe tarvitsevani.

Wii on kytkettynä VGA-boksilla (http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=428&ak=3&cid=26) tietokoneen näytön VGA-liitäntään. :)

adjektiivi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 315
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #32 : 24.08.08 - klo:14.08 »
omasta mielestä xboxi ja käsikonsolina PSP
PSP on mukava leikkiä ja siihen saa vaikka mitä hienouksia ainakin customfirmiksille ja se sisältää myös wlanin :)

Sunar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #33 : 24.08.08 - klo:18.01 »
Olen varmaan piakkoin ostamassa jotain konsolia (ja televisiota, kun en vielä sellaistakaan omista). Tarkoitus olisi saada laite, joka sopisi pelaamisen lisäksi hyvin mediakeskuskäyttöön, niin ei opiskelijakämpän rajallista tilaa tarvitse kuluttaa liian monella laitteella.

Näillä näkymin valintani tulee olemaan PS3 80GB versio.

+ Blu-ray-soitin, erityisen kiva olla olemassa jos budjetti vaan venyy HD-töllöttimeen. (Verkkokaupassa näyttäisi olevan Toshiban 37" laite 799€)
+ Pelivalikoima näyttäisi olevan ihan hyvä. Enemmän siitä varmasti löytyy pelaamisen arvoisia pelejä kuin koskaan ehdin pelata.
+ 80GB kiintolevy alkaa olla ihan järkevän kokoinen.
+ Jos laitteen käyttöjärjestelmän ominaisuudet eivät riitä, siihen voi asentaa Linuxin, ilman että se vaikuttaa takuuasioihin.
+ Moninpeliä tukeva nettipalvelu ilmainen.
- Hinta.
- X-lootan ohjain on kivempi.

Wii voisi myös olla ihan kiva.

+ Jotain uutta.
+ Painottaminen pelien hauskuuteen grafiikan sijaan.
- En luota pelivalikoimaan, voin olla pahasti väärässäkin, mutta Wiistä puhuttaessa korostuvat aina nuo isommalla porukalla pelattavat karkkimaiset bilepelit ja "social gaming". Minä taas pelailen pelejä lähinnä silloin kun olen yksin, eikä ole muutakaan tekemistä. Kämpässäni ei edes ole tilaa useammalle ympäriinsä huitovalle ihmiselle ;).
(+ Hinta, jos laite syystä tai kolmannesta muodostuu pakkohankinnaksi, sen ostaminen tuskin kaataa taloutta)

Äänestetään kuitenkin vasta sitten, kun konsoli on hankittu.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #34 : 24.08.08 - klo:18.06 »
Tarkoitus olisi saada laite, joka sopisi pelaamisen lisäksi hyvin mediakeskuskäyttöön, niin ei opiskelijakämpän rajallista tilaa tarvitse kuluttaa liian monella laitteella.

Wii voisi myös olla ihan kiva.
Tuohon media hommaan Wii ei sovi ollenkaan, koska se osaa toistaa vain kuvia ja Quicktime (ja joku muu yhtä tyhmä formaatti) videota. Ei mp3:sta (paitsi jos kuvia näytetään diashowna) ja dvdtä! :'(
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Sunar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #35 : 24.08.08 - klo:18.41 »
Tuohon media hommaan Wii ei sovi ollenkaan, koska se osaa toistaa vain kuvia ja Quicktime (ja joku muu yhtä tyhmä formaatti) videota. Ei mp3:sta (paitsi jos kuvia näytetään diashowna) ja dvdtä! :'(

Jahas, elin siinä uskossa, että Wii sentään DVD:t pyörittäisi. Musiikkisoitinominaisuuksista voisin tarvittaessa tinkiä, mutta erillistä DVD-kieputinta en kyllä mielelläni lähde ostamaan.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #36 : 24.08.08 - klo:19.33 »
Tuohon media hommaan Wii ei sovi ollenkaan, koska se osaa toistaa vain kuvia ja Quicktime (ja joku muu yhtä tyhmä formaatti) videota. Ei mp3:sta (paitsi jos kuvia näytetään diashowna) ja dvdtä! :'(

Jahas, elin siinä uskossa, että Wii sentään DVD:t pyörittäisi. Musiikkisoitinominaisuuksista voisin tarvittaessa tinkiä, mutta erillistä DVD-kieputinta en kyllä mielelläni lähde ostamaan.
Ei ilman modipiiriä, joka taas vie takuun... :(
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

n0gear

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #37 : 24.08.08 - klo:20.32 »
Jostakin vasta luin et DVDt saa wiillä toimimaan ilman modaus piiriä...

jjannej

  • Vieras
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #38 : 07.10.08 - klo:16.29 »
Näistä vaihtoehdoista itse oon kokeillu vaa Nintendo DSsää, joka vaikutti olevan ihan hyvä.

Mutta silti tietokone rokkaa mielestäni eniten.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Paras pelikonsoli?
« Vastaus #39 : 07.10.08 - klo:16.35 »
Jostakin vasta luin et DVDt saa wiillä toimimaan ilman modaus piiriä...
Juu niin saa, mutta toimii huonosti ja tekstityksiä on vaikea säätää. Tarvitset MPlayerin Wiille (asennettava Twilight Hackillä ja Homebrew Channelillä) ja vissiin sen jonkun jutun...öh...
http://wiibrew.org/wiki/MPlayer

EDIT: Se joku juttu oli DVDX stub install
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.