1) Wiille ei ole saatavilla ns. HC- pelejä tarpeeksi
Mikä on "HC-peli" ?
Minun mielestä Animal Crossing, Mario Kart, Mario Galaxy ovat HC-pelejä..
Virtual consolesta saa vielä lisää HC-pelejä...
Kunnon urheilupelejä Wiillä ei kyllä ole ja se on iso miinus
Sanoisin nyt, että nuo sinun listaamasi pelit ovat aika kaukana HC:sta...
Taino, Kartista en osaa sanoa mitään kun en ole kyseistä peliä pelannut.
Näin itse henkilökohtaisesti määrittelen HC- pelin. Tarkkaa ja eksaktia määritelmää tuskin kukaan voi tehdä, mutta tämä on minun mielipiteeni:
Peli, joka vaatii todella paljon taitoa, siinä on omat taktiikkansa ja että siinä kilpaillaan vakavahenkisesti mm. internetin välityksellä ja jotkut ihmiset todella panostavat pelin pelaamiseen. Monet FPS- pelit ovat tämmöisiä, mutta ei suinkaan kaikki. Hyvä esimerkki internetin välisestä kilpailusta on Clanbase jossa olen itsekkin pelaillut.
Yksinpelikin voi toki olla HC, mutta riippuu ihan tilanteesta. Pakko vielä sanoa, että pidän GameCubelle saatavaa Super Smash Bros Meleetä enemmän HC- pelinä kuin Wiille saatava Super Smash Bros Brawlia, vaikka Brawlissa on nettipelit ja kaikki (vaikka kyllä Brawlia myös voidaan HC:na pitää). Melee vaatii nimittäin enemmän taitoa, Brawl on enemmän casual- pelaajille (="normipelaajat") suunnattu ja siinä pärjää helpommin vain nappeja rämpyttämällä toisin kuin Meleessä jossa taktiikat vievät voittoon. Lisäksi mahdottoman raaka ja graaffisesti nätti peli ei välttämättä ole HC; Dead Space on raaka, pelottava ja graafisesti nätti tuotos mutta en miellä sitä HC peliksi.