Olen varmaan piakkoin ostamassa jotain konsolia (ja televisiota, kun en vielä sellaistakaan omista). Tarkoitus olisi saada laite, joka sopisi pelaamisen lisäksi hyvin mediakeskuskäyttöön, niin ei opiskelijakämpän rajallista tilaa tarvitse kuluttaa liian monella laitteella.
Näillä näkymin valintani tulee olemaan PS3 80GB versio.
+ Blu-ray-soitin, erityisen kiva olla olemassa jos budjetti vaan venyy HD-töllöttimeen. (Verkkokaupassa näyttäisi olevan Toshiban 37" laite 799€)
+ Pelivalikoima näyttäisi olevan ihan hyvä. Enemmän siitä varmasti löytyy pelaamisen arvoisia pelejä kuin koskaan ehdin pelata.
+ 80GB kiintolevy alkaa olla ihan järkevän kokoinen.
+ Jos laitteen käyttöjärjestelmän ominaisuudet eivät riitä, siihen voi asentaa Linuxin, ilman että se vaikuttaa takuuasioihin.
+ Moninpeliä tukeva nettipalvelu ilmainen.
- Hinta.
- X-lootan ohjain on kivempi.
Wii voisi myös olla ihan kiva.
+ Jotain uutta.
+ Painottaminen pelien hauskuuteen grafiikan sijaan.
- En luota pelivalikoimaan, voin olla pahasti väärässäkin, mutta Wiistä puhuttaessa korostuvat aina nuo isommalla porukalla pelattavat karkkimaiset bilepelit ja "social gaming". Minä taas pelailen pelejä lähinnä silloin kun olen yksin, eikä ole muutakaan tekemistä. Kämpässäni ei edes ole tilaa useammalle ympäriinsä huitovalle ihmiselle
.
(+ Hinta, jos laite syystä tai kolmannesta muodostuu pakkohankinnaksi, sen ostaminen tuskin kaataa taloutta)
Äänestetään kuitenkin vasta sitten, kun konsoli on hankittu.