Kirjoittaja Aihe: Acer Aspire one -miniläppäri  (Luettu 229640 kertaa)

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #320 : 31.01.09 - klo:17.23 »
Lainaus
Onko muuten joku saanut tuon wlanin toimimaan? Itse olen taistellut sen kanssa aika paljon

Itse laitoin tuon mukaan ja näyttäisi toimivan.
http://madberry.org/2008/11/how-to-get-atheros-ar242x-to-work-on-810-intrepid-ibex/
Viimeisimpien päivitysten jälkeen lakkasi pelaamasta :(

Eihän vaa kerneli päivittynyt? Jos näin kävi, niin joudut varmaankin uudelleen kääntelemään..
Ei oo totta. Käänsin ja alkoi toimimaan. Asensin päivitykset ja kernelipäivityshän se sieltä tuli ja taas kääntämään :-\

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #321 : 31.01.09 - klo:18.30 »
Lainaus
Onko muuten joku saanut tuon wlanin toimimaan? Itse olen taistellut sen kanssa aika paljon

Itse laitoin tuon mukaan ja näyttäisi toimivan.
http://madberry.org/2008/11/how-to-get-atheros-ar242x-to-work-on-810-intrepid-ibex/
Viimeisimpien päivitysten jälkeen lakkasi pelaamasta :(

Eihän vaa kerneli päivittynyt? Jos näin kävi, niin joudut varmaankin uudelleen kääntelemään..
Ei oo totta. Käänsin ja alkoi toimimaan. Asensin päivitykset ja kernelipäivityshän se sieltä tuli ja taas kääntämään :-\

Valitettavasti itse käännetyt ajurit on asennettava uudestaan jos kerneli päivittyy... :(
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Yrmiö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #322 : 31.01.09 - klo:21.54 »
Minä asensin tähän Fedora 10 ja toimii kuin unelma. buuttiikin tosi nopeasti pienen twiikkauksen jälkeen. Jos Fedoraa kokeilette kannattaa vaihtaa oletus wifi-ajuri madwifiin toimii paremmin.
Ubuntu user
# 27214

nikomo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #323 : 01.02.09 - klo:13.53 »
Itselläni on sama läppäri koulukäytössä mutta alkaa hermostuttamaan toi Linpus Linux.
Onko langattomalle mitään "seamless" ratkaisua?
Kaikenlaisen kokeilu ei haittaa, multa löytyy niitä 2, ensimmäisestä hajosi näyttö niin olen kokeillut melkeen kaikkea sillä (Winxp-pro, ubuntu 7.10, tällä hetkellä taitaa olla 8.10)

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #324 : 01.02.09 - klo:15.36 »
Tässä ajankulukseni katselin tuota Ubuntu Netbook Remix käyttistä. Onkos kukaan kokeillut onko siinä mitä käytännön merkitystä verrattuna normaalin ubuntun asennukseen?

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #325 : 01.02.09 - klo:19.24 »
Tässä ajankulukseni katselin tuota Ubuntu Netbook Remix käyttistä. Onkos kukaan kokeillut onko siinä mitä käytännön merkitystä verrattuna normaalin ubuntun asennukseen?
Siinä on eroa perus-Ubuntuun vain käyttöliittymä, eli ei ole paljoa eroa.
alias vililikku

Fransiscus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Kuki Linux 3.0 tulossa
« Vastaus #326 : 03.02.09 - klo:16.53 »
Aspire Onea varten on kehitetty ihan oma kevytlinux, Ubuntuun perustuva, joka on paljon koneen mukana tulevaa joustavampi. Boottaa viimesiten tietojen mukaan 16 sekuntia.

Kuki Linuxissa on Xfce-työpöytä, Kazeahakase-selain ja muut perusvermeet. Tähän ympäristöön voi tietysti itse asennella lisää sen kuin haluaa. Itselleni on esimerkiksi tärkeää se, että koneessa on Xfce:n lisäksi Gnome-työpöytä, koska DropBox on tärkeimpiä työvälineitäni eikä toimi kuin Gnomessa.

Versio 3.0 eli ensimmäinen "tuotantokäyttöön" tarkoitettu versio on ilmestymässä aivan pian. Sitä ennen voi ottaa tuntumaa versiolla 2.0.

http://www.kuki.me/
http://kuki.me/forum/

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #327 : 03.02.09 - klo:18.11 »
Tuo Kuki 2.0 on alpha versio joten mahtaako tuo tuleva 3.0 olla se valmis julkaisu? Vai mitä tarkoittaa tuo "tuotantokäyttöön"?

Tietääkö kukaan toimiiko mokkula tuon Kukin kanssa?

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #328 : 03.02.09 - klo:20.40 »
Lähdinpä testaamaan tuota Kukia mutta homma tyssää heti alkuunsa.
Tein unetbootinia käyttäen muistitikun joka ei kuitenkaan toimi, kun yritän käynnistää USB:ltä niin tulee ilmoitus This is not a bootable disk. Please insert a bootable floppy and press any key to try again ...
Muut käyttikset kyllä toimii ja boottaa paitsi kuki.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #329 : 04.02.09 - klo:07.21 »
Aspire Onea varten on kehitetty ihan oma kevytlinux, Ubuntuun perustuva, joka on paljon koneen mukana tulevaa joustavampi. Boottaa viimesiten tietojen mukaan 16 sekuntia.

Kuki Linuxissa on Xfce-työpöytä, Kazeahakase-selain ja muut perusvermeet. Tähän ympäristöön voi tietysti itse asennella lisää sen kuin haluaa. Itselleni on esimerkiksi tärkeää se, että koneessa on Xfce:n lisäksi Gnome-työpöytä, koska DropBox on tärkeimpiä työvälineitäni eikä toimi kuin Gnomessa.

Versio 3.0 eli ensimmäinen "tuotantokäyttöön" tarkoitettu versio on ilmestymässä aivan pian. Sitä ennen voi ottaa tuntumaa versiolla 2.0.

http://www.kuki.me/
http://kuki.me/forum/

Sickboyn kernelit, joita useat käyttävät Ubuntussa ovat juurikin menossa tuohon Kukiin. Sickboy niin sanotusti "palkattiin" Kukiin hommiin vastaamaan ainakin kerneleistä. Joten ihan samalla tapaa voit asentaa Ubuntun ja siihen tuon Sickboyn kernelin ja buuttiaika on nopea. Tällöin sinulla on suoraan Gnome :)

Fransiscus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #330 : 04.02.09 - klo:09.03 »
Lähdinpä testaamaan tuota Kukia mutta homma tyssää heti alkuunsa.
Tein unetbootinia käyttäen muistitikun joka ei kuitenkaan toimi, kun yritän käynnistää USB:ltä niin tulee ilmoitus This is not a bootable disk. Please insert a bootable floppy and press any key to try again ...
Muut käyttikset kyllä toimii ja boottaa paitsi kuki.

Tuo 2.0 on kehitysversio. Sen saaminen kokeilukuntooon on parin yksinkertaisen mutkan takana, mutta se edellyttää valitettavasti keskustelujen lukemista läpi. Mä sain kehitysversion asentumaan noin kymmenennellä yrittämällä, en tiedä miksi niin, kun yritin sitä lähes samalla tavalla koko ajan.

3.0 pitäisi olla ihan täysiverinen käyttöversio.

Köh, niin, asentaisin ne Sickboyn kernelit, mutta olen sen verran peruskäyttäjä, että en tiedä miten johonkin jakeluun asennetaan toiset kernelit. Jos sulla olisi viitettä jollekin sivulle jolla olisi kiepin verran rautalankaa asiasta, niin kokeilisin heti.

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #331 : 04.02.09 - klo:10.52 »
Lainaus
Köh, niin, asentaisin ne Sickboyn kernelit, mutta olen sen verran peruskäyttäjä, että en tiedä miten johonkin jakeluun asennetaan toiset kernelit. Jos sulla olisi viitettä jollekin sivulle jolla olisi kiepin verran rautalankaa asiasta, niin kokeilisin heti.

Ne kerneli palikat ovat .deb paketteina joten tuplaklikki niin asentuminen tapahtuu ja sitten vaan uudelleenkäynnistys.
Minulla oli ongelmia tuon kernelin kanssa, jos katsoo tätä ketjua taakse päin on siellä myös korjaus ohjeita, itse en yrittänyt korjata vaan palasin ubuntun vakioon.

Sudo Vilén

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
  • I'm an ice sculptor - last night i made a cube...
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #332 : 12.02.09 - klo:21.03 »
Tuli sitten hankittua tuo Acer Aspire 150 XP:llä ja tein siihen XP/ubuntu dualbootin. Ubuntun puolella sain toimimaan wlan:in, mokkulan ja webbikamerankin(ainakin Amsn:ssä) ja muutenkin tuntuu pelittävän mainiosti. Mutta tuli mieleen, että jyrääkö XP:n Acer eRecovery Manager Ubuntun, jos sitä käyttää, onko kokemuksia?
SHUT UP AND LISTEN TO HIM PLAY!

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #333 : 13.02.09 - klo:17.14 »
Ei suoranaisesti, mutta ainakin oma Acer eRecovery formatoi levyn ja tekee siihen sen jälkeen yhden Win-osion.

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #334 : 14.02.09 - klo:23.22 »
Minulla on tämä ensimmäinen malli, missä ei ole tuota sisäistä 3G modeemia, niin onko se mahdollista sellaista ostaa, laittaa ja saada toimimaan?

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #335 : 15.02.09 - klo:18.07 »
Minulla on tämä ensimmäinen malli, missä ei ole tuota sisäistä 3G modeemia, niin onko se mahdollista sellaista ostaa, laittaa ja saada toimimaan?

Ei oo helppoa. Ensin pitää kolvailla minipci-express paikka, sillä sitä ei tuolla luukun alla ole. Sitten pitää asennella antenni, sim-kortti paikka, yms..

Tottakai tnkgrl on tehnyt kaikenlaisia modeja (sisäinen bluetooth, kovalevy, 3g, ..). Tässä linkki 3g-modaukseen:
http://tnkgrl.wordpress.com/2008/10/28/modding-the-acer-aspire-one-hsdpa/

Helpompaa siis ostaa joku mokkula :)

hifisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #336 : 25.02.09 - klo:11.29 »
Asensin 8.04. Asennus meni muuten hyvin läpi, mutta näppäimistön kanssa on ongelmia. Joka kerta kun käynnistän, joudun menemään näppäimistön asetuksiin räpeltämään asetuksia, jotta saan näppäimistön toimimaan.
n
Olen kokeillut montaa eri asetusta, mutta sama toistuu. Olisko kellään ratkaisua asiaan?

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #337 : 25.02.09 - klo:11.57 »
Minkälaisia ongelmia tulee? Meneekö usa-moodi päälle vai mitä?

hifisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #338 : 25.02.09 - klo:12.02 »
Minkälaisia ongelmia tulee? Meneekö usa-moodi päälle vai mitä?
Ei toimi ollenkaan :o  Hiiri sentään toimii

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #339 : 28.02.09 - klo:13.28 »
Minkälaisia ongelmia tulee? Meneekö usa-moodi päälle vai mitä?
Ei toimi ollenkaan :o  Hiiri sentään toimii
kannattaa päivittää ubuntun versioon 8.10. siinä on uudempi kerneli ja paljon juttuja on päivitetty.
alias vililikku