Nyt varmaan joku alkaa jo kyllästyä näihin miniläppäri-sä(i)keisiin, mutta pitäää nyt vielä kysyä tästä kyseistä laitteesta:
Itse kallistun tähän koska
a) laite on nätti
b) Linpus ei tietääkseni ole tehnyt mitään Microsoft-diiliä toisin kuin Xandros (perustuu Fedoraan)
c) laitteessa kaksi muistikorttipaikkaa
Siis, onko kellään ko. laitetta ja kokemuksia?
Ubuntun ilmeisesti saa tungettua koneeseen?
Saako tuota suurempaa, 6-kennoista akkua mistään jälkikäteen vai pitäisikö se ostaa nyt heti koneen mukana? Anttila ja verkkokauppsa.com ei nähdäkseni noita akkuja tarjoa.
Niin ja tulevatko nuo verkkokauppa.comin koneet suomi-näppäimistöllä?
Kiitollinen olen kaikista vastauksista
Morjens,
Ostin n. 3 kk sitten tämmöttisen Onen (vähän niinkuin kakkostyökaluksi tai - leluksi...). Vanha esittelykappale edelliskesältä, mutta tosi miehinen peli, ei kovoa, 8 Gt flash ja 2 Gt:n RAM:lla.
Kokemuksia:
- laita suosiolla suoraan 9.04 - joko Ubuntu tai Ubuntu Netbook Remix. 8.10:n kanssa luvassa todella turhaa vääntöä. Mulla on nyt ollut rinnakkain molemmat työpöydät ja kokeilin XCFE / Xubuntuakin - toimii sekin, riippuu niin tarpeesta.
- päivitä koneen BIOS - Acerin omat sivut ovat o.k.lähde - ennenkuin teet mitään... Itse häädin Linplusin koneelta - ennenkuin olin vakuuttunut, että se yleensä enää buuttaa... UNETBOOTIN - sivuilta saat tehtyä Ubuntu-asennusmedian suoraan USB-tikulle (ja tarvittaessa buutauoraan USB-tikulle (ja tarvittaessa buutattavan DOS-tikun BIOS:n päivitykseen, jos tosi hätä tulee... mulle tuli)
- Atherosin kortin vuoksi WLAN toiminee kunnolla vain 11 Mb:n nopeudella (purkkina Telewellin 510)0
- "tuunaa" konetta ahkerasti, hyvää kevennysoppia on tarjolla runsaasti mm. näillä sivuilla, esim. "miniläppärin keventäminen".
- jäätyilee välillä melkoisesti, mutta
- näppis "kelluu" tuntuvasti, pehmeellä alustalla ylimäärästä "echoa" tulee koko ajan
- alkuperäinen akku ei todellakaan kestä, en ole jäljittänyt 6-kennosia.
Mutta - Suomi-näppis kyllä toimii - mutta toi "pomppiminen" / näppiksen "kelluminen" aiheuttaa helposti ylimääräisiä merkkejä tai "pasteja"... Masokistivehjehän tää on Lenovon/IBM:n jälkeen - but "me like it..."
J;)
Ei s-tana, vastasin justiinsa 16 kk vanhaan threadiin - ei pitäis juopotella maanantaina...