Kirjoittaja Aihe: Acer Aspire one -miniläppäri  (Luettu 229608 kertaa)

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #80 : 08.08.08 - klo:17.53 »
muistia pystyy lisäilee, mutta mites toi ssd levyn vaihto 2,5" kiintolevyksi mahtaako onnistua?

Eikös tuo muistin lisääminenkin ole aikamoinen projekti? Pitää ilmeisesti se pohjalevy irroittaa kokonaisuudessaan, ennen kuin pääsee käsiksi.

tollasen videon löysin muistin lisäämisestä http://ca.youtube.com/watch?v=-EfzckyZMTk&feature=related

Raipert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #81 : 09.08.08 - klo:12.34 »
Kuinkahan isoa SDHC korttia tukee tämä oletus käyttis tässä acer aspire onessa?
onko tietoa jokos noista 6kennon akkuja on saatavana kohtuu hintaan?
onkos kukaan saanut toimimaan  oletus käyttiksellä bluetooth donglea?

viellä tämäkin että miten saan normi työpöydän tähän Linpus käyttikseen, sain sen toimimaan sillain että seuraavassa buutissa hävisi...
Odroid-U3 Xubuntu 13.10
Asrock ion 330 Ubuntu

vtormane

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #82 : 10.08.08 - klo:11.48 »
Kiva läppäri on tämä.

Minun yksilössä on pikku rako mustan runko-osan ja sinisen osan välissä oikeanpuoleisen hiirinäppäimen kohdalla. Näppäimen kohdalta kun painaa niin rako pienenee. Onko muilla samanlainen "vika" vai onko minulla valmistusvika tässä? Tietäisin että pitäisikö minun lähettää huoltoon tämä kone.


rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #83 : 10.08.08 - klo:13.41 »
Kiva läppäri on tämä.

Minun yksilössä on pikku rako mustan runko-osan ja sinisen osan välissä oikeanpuoleisen hiirinäppäimen kohdalla. Näppäimen kohdalta kun painaa niin rako pienenee. Onko muilla samanlainen "vika" vai onko minulla valmistusvika tässä? Tietäisin että pitäisikö minun lähettää huoltoon tämä kone.



omassa koneessa ei ainakaan rakoa ole (siis jos ymmärsin mitä paikkaa tarkoitat). saatko laitettua kuvan, niin varmentuisi mitä tarkoitat.

vtormane

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #84 : 10.08.08 - klo:15.17 »
Kiva läppäri on tämä.

Minun yksilössä on pikku rako mustan runko-osan ja sinisen osan välissä oikeanpuoleisen hiirinäppäimen kohdalla. Näppäimen kohdalta kun painaa niin rako pienenee. Onko muilla samanlainen "vika" vai onko minulla valmistusvika tässä? Tietäisin että pitäisikö minun lähettää huoltoon tämä kone.



omassa koneessa ei ainakaan rakoa ole (siis jos ymmärsin mitä paikkaa tarkoitat). saatko laitettua kuvan, niin varmentuisi mitä tarkoitat.

http://koti.mbnet.fi/vtormane/funstuff/DSC00343.JPG

Hyvää kuvaa en tuolla kännyllä saa. Tuosta punaisen viivan kohdalta on rako isompi. Ja kun painaa siitä hiirilevyn tienoilta niin se antaa vähän niinkuin periksi ja rako menee umpeen. Vitsi kun mä oon huono selittämään :)


qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #85 : 10.08.08 - klo:15.56 »
Taitaa olla vain yksi kiinniruuvi löysällä.

vtormane

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #86 : 10.08.08 - klo:19.09 »
Taitaa olla vain yksi kiinniruuvi löysällä.

Siis hä? Onko ruuvi jossain sisällä, ulkopuolella rungossa ei ole ruuvia tuossa kohdin ja olen kyllä kokeillut niitä jo kiristää.


Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #87 : 11.08.08 - klo:14.25 »
Lainaus
ellä tämäkin että miten saan normi työpöydän tähän Linpus käyttikseen, sain sen toimimaan sillain että seuraavassa buutissa hävisi...

Itselleni kirjoitin skriptin, joka vaihtaa puolelta toiselle:
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=19938.msg150787#msg150787
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Raipert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #88 : 11.08.08 - klo:15.23 »
Jos tuota skriptia kokeilee niin toimiiko kaikki oletus ohjelmat silti normisti? jos toimii niin testaa sitä..

minä kiitän
Odroid-U3 Xubuntu 13.10
Asrock ion 330 Ubuntu

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #89 : 11.08.08 - klo:16.32 »
Lainaus
Jos tuota skriptia kokeilee niin toimiiko kaikki oletus ohjelmat silti normisti? jos toimii niin testaa sitä..


Joo, se vain sammuttaa tuon oletustyöpöydän ja käynnistää tavallisen desktopin tai toisinpäin.

Mutta laita ensin toimimaan tuo hiiren oikean korvan valikko, jotta löydät kaikki ohjelmat:
http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=28&sid=8fe8d0684f5e0781c828d690f96c4784
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #90 : 11.08.08 - klo:16.36 »
Vihdoin päivitysten mukana tuli mahdollisuus asettaa suomenkielinen näppäimistö graafisesti (jo oli aikakin!). Kyseessä siis alkuperäinen Linpus.
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Raipert

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #91 : 11.08.08 - klo:21.31 »
kyllä on hiiren oikean korvan valikot aktivoituna.. mie jään testailemaan

jospa sitä huomenna sitten alkas buuttaavaa usb tikkua tekemään että saan acerin biossin päivitettyä..

tämän koneen fööni kyllä tuhisee aika reippaasti olin kyllä oottanut että hiljasempi olisi vaikka kone on alikellotettu..
Odroid-U3 Xubuntu 13.10
Asrock ion 330 Ubuntu

jysse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #92 : 12.08.08 - klo:17.05 »
Laitoin Aceriin Ubuntun Remixillä varustettuna. Asennus oli hidas mutta helpohko. Nyt miniläppäri toimii normaalissa verkossa ja seuraavaksi pitää hiukan tuunata tuota nopeutta.
Mutta ennen kuin nyt alan säätämään niin nykyisestä tilanteesta pitäisi täysi varmistus niin että palautuskin onnistuisi helposti.
Milläs keinoin tuon onnistuisi ?
Onko mahdollista että käyttäisin tuota liveusb-tikkua jolla tein asennuksen tähän apuna ? Heittäisin tar:lla tai jollain muulla kaikki kamat tikulle. Kun tulisi palautuksen aika niin buutti tuolla valmiilla tikulla ja restore. Tikulla näyttäisi olevan tyhjää tilaa riittävästi koko acerin levyn varmistamiseen.

jysse

pumo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #93 : 13.08.08 - klo:09.27 »
mikähän mättää wlanissa, ohjeitten mukaan asentelin ubuntun netbook remixillä ekalla kertaa nousi heittämällä ylös ja toimi.
etc/modules:iin ath_pci
buutin jälkeen ei enää löytänyt koko korttia uusi kääntö ja taas toimi, kolmannella buutilla ei enää auttanut sekään.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #94 : 13.08.08 - klo:15.41 »
Onko mahdollista että käyttäisin tuota liveusb-tikkua jolla tein asennuksen tähän apuna ? Heittäisin tar:lla tai jollain muulla kaikki kamat tikulle. Kun tulisi palautuksen aika niin buutti tuolla valmiilla tikulla ja restore. Tikulla näyttäisi olevan tyhjää tilaa riittävästi koko acerin levyn varmistamiseen.
Tuskinpa sen tikun toiminta pahemmin häiriintyy (voithan kokeilla ainakin käynnistyykö se sen jälkeen) jos ne siellä yhtenä tiedostona ovat.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #95 : 13.08.08 - klo:17.30 »
Laitoin Aceriin Ubuntun Remixillä varustettuna. Asennus oli hidas mutta helpohko. Nyt miniläppäri toimii normaalissa verkossa ja seuraavaksi pitää hiukan tuunata tuota nopeutta.
Mutta ennen kuin nyt alan säätämään niin nykyisestä tilanteesta pitäisi täysi varmistus niin että palautuskin onnistuisi helposti.
Milläs keinoin tuon onnistuisi ?
Onko mahdollista että käyttäisin tuota liveusb-tikkua jolla tein asennuksen tähän apuna ? Heittäisin tar:lla tai jollain muulla kaikki kamat tikulle. Kun tulisi palautuksen aika niin buutti tuolla valmiilla tikulla ja restore. Tikulla näyttäisi olevan tyhjää tilaa riittävästi koko acerin levyn varmistamiseen.
https://help.ubuntu.com/community/BackupYourSystem
Itse olen käyttänyt TAR-vaihtoehtoa.
alias vililikku

pumo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #96 : 13.08.08 - klo:17.35 »
mikähän mättää wlanissa, ohjeitten mukaan asentelin ubuntun netbook remixillä ekalla kertaa nousi heittämällä ylös ja toimi.
etc/modules:iin ath_pci
buutin jälkeen ei enää löytänyt koko korttia uusi kääntö ja taas toimi, kolmannella buutilla ei enää auttanut sekään.

nyt se lähti toimimaan vielä kerran cleaniä, make clean && make && sudo make install
saa nähdä miten buutin jälkeen...

jotenkin kyllä tosta ubuntu netbook remixistä loppuu vääntö, ja lämpenee silti, "takkuinen maku"
koneeseen lisätty 1gb muistia.

rob

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 234
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #97 : 13.08.08 - klo:18.45 »
Itsekkin  luovuin tuosta remixistä ja laitoin vain pikakuvakkeet työpöydälle, omasta mielestäni toimii paremmin ja saa compizin käyttöön (zoomi jne). tuo remix ei myöskään herännyt enää keskeytys tilasta joten sai mennä.
lisäilin kanssa tuon 1gigan lisää muistia ja tuntus vähän paremmin pelaavan paitsi ff3. ihme tökkimistä scrollaa sivua alas niin menee näyttö hetkeksi harmaaksi samoin kun sulkee ff niin kestää ja kestää ja sit tulee kaatumisilmoitus ja kyselee haluatko sulkeä väkisin.
« Viimeksi muokattu: 13.08.08 - klo:18.50 kirjoittanut rob »

pumo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #98 : 14.08.08 - klo:10.49 »
onko muilla linpuksen päivitykset toimineet eilen ja tänään?
näyttää aikansa receiving data from server ... ja jonkun ajan päästä ettei yhteyttä.

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Acer Aspire one -miniläppäri
« Vastaus #99 : 14.08.08 - klo:11.39 »
onko muilla linpuksen päivitykset toimineet eilen ja tänään?
näyttää aikansa receiving data from server ... ja jonkun ajan päästä ettei yhteyttä.

Kyllä täällä toimii.
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori