Kirjoittaja Aihe: Windows-Nero on nimensä mukainen  (Luettu 9968 kertaa)

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Windows-Nero on nimensä mukainen
« : 13.03.08 - klo:20.48 »
Minulla on ollut vaikeuksia Gnomebaker ja K3b poltto-ohjelmien kanssa. CD tai DVD osoittautuu tarkistuksessa virheelliseksi. Sitten siirrän saman iso-tiedoston WindowsXP:hen ja poltan levyn Nerolla ja annan sen tarkistaa. Onnistuu aina.

Kun olen tätä aikaisemmin ihmetellyt, on epäilty minua tai CD/DVD-asemaani. Nyt kyllästyin ja vaihdoin sen uuteen. Ei auttanut.
Imuroin kolme iso-tiedostoa: PClos minime, Foresight 2 x86 ja sama x86_64. PClosin CD:n poltin Ubuntu 7.10 perustaisella E17 - jakelulla, siellä Braserolla. Brasero suostui myös tarkistamaan CD:n ja kertoi, että virhe on :P    Sitten Foresight iso DVD:ksi Mandrivassa K3b:llä ja tarkistus:"Virhe uralla 1".  Siirsin PCLos minimen ja Foresight x86_64:n Windowssiin ja siellähän Nero kiltisti poltti virheettömät kiekot.

Imuroin tiedostot linuxissa kun täällä on wget ja torrent-työkalut. Pitäisi kai viitsiä etsiä vastaavat WindowsXP:hen. Alentavaa.

peran

  • Vieras
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #1 : 13.03.08 - klo:20.55 »
Onkohan sun koneessa huonoa karmaa, sillä minulla on kahdella eri polttimella onnistumisprosentti CD-RW ja CD-R levyissä käytännössä 100, kunhan muistaa pienentää toisessa polttimessa polttonopeuden hitaimmalle.  ;)

Kummassakaan koneessa ei ole (enää) Neroa, joten en pääse vertailemaan, mutta en kyllä viitsi pelkän polton takia käynnistää Windowsia.  ;)

Edit - mutta tietänet, että myös Linuxiin on saatavilla nero, jos siitä on kiinnostunut.

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #2 : 13.03.08 - klo:20.55 »
sinulla on kai aito lisenssi Nerolle? jos on, saat sen sitten Linuxillekin.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #3 : 13.03.08 - klo:21.07 »
Distrolevyjen polttelussa pitäisi käyttää DAOa. Kannattaa odottaa ne pari minuuttia pidempään.

Tieto niissä on pakattu todella tiiviisti. Yhdellä virheellä voit moninkertaistaa virheitä melko satunnaisesti varsinaisessa sisällössä. Seuraukset ovat ennalta arvaamattomia.


Näin olen ymmärtänyt.

Polttelusta:
http://manual.sidux.com/en/cd-dl-burning-en.htm#burn-linux

Samasta paikasta vielä löytyy ohjeet asian tekemiseen komentoriviltä:
http://manual.sidux.com/en/cd-no-gui-burn-en.htm
niin tulee vähemmän ymmärrykseen liittyviä virheitä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.08 - klo:21.20 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #4 : 13.03.08 - klo:21.28 »
Minä olen fossiilin kanssa samaa mieltä, linuxin polttoohjelmilla tulee helpommin virheitä(tosiasia).
Mutta suurin osa yleensä onnistuu k3b:llä.

Yleisesti ottaen cd asemien kanssa on vaikeuksia, tiedä sitten mistä johtuu.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

korppa

  • Vieras
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #5 : 13.03.08 - klo:21.50 »
Hassua, että minulla oli vanhassa kokoonpanossa juuri toisin päin. Nero poltti sutta, mutta gnomebakerilla tuli toimivia.

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #6 : 13.03.08 - klo:21.54 »
Minulla on gutsy-ubuntu enkä ole onnistunut yhtään lasinalustaa vielä tekemään. MInä vaan klikkaan oikealla sitä iso-kuvaketta ja siitä valitsen: kirjuuta cd:lle ja sitten klikkaan sitä kirjoita-namikkaa. Kun nyt katsoin säädöt niin suurin nopeus näyttää olevan valittuna. Polttorauta näyttää olevan Lite-On DVD RW. Viimeksi sunnuntaina polttelin Mint 4.0 kokkeiltavaksi, hyvin pelasi live-cd.

Linux user #424871

TCR

  • Vieras
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #7 : 13.03.08 - klo:21.56 »
Itse poltan .iso:t Nautiluksen omalla poltto-ohjelmalla ja aina onnistuu.

Tuolta saa Nero Linux 3:sen kokeiluun ja jos lisenssin jo omistaa, niin 20 euroa ei sitten tarvitse kuluttaa.

http://www.nero.com/eng/linux3.html

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #8 : 13.03.08 - klo:22.09 »
Minä olen fossiilin kanssa samaa mieltä, linuxin polttoohjelmilla tulee helpommin virheitä(tosiasia).
Mutta suurin osa yleensä onnistuu k3b:llä.

Yleisesti ottaen cd asemien kanssa on vaikeuksia, tiedä sitten mistä johtuu.

Terveisin jori52
Tästä itse eri mieltä, Linuxissa kun olen kymmeniä DVD+RW - ja CD-RW -polttoja tehnyt. Nykyisellä koneella ei vielä puolentoista vuoden aikana ole tainnut yksikään poltto epäonnistua, kunhan vain itse levy on ollut suunnilleen ehjässä kunnossa.

Ohjelmana olen käyttänyt ihan sitä Nautiluksen polttajaa, jolla siis voi asetuksina valita lähinnä nopeuden. Senkin olen antanut valita automaattisesti. Eli ohjelma ei paljoa jätä myöskään käyttäjälle mahdollisuuksia virheiden tekoon.

Helppoahan tämä on.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #9 : 13.03.08 - klo:22.13 »
Minä olen fossiilin kanssa samaa mieltä, linuxin polttoohjelmilla tulee helpommin virheitä(tosiasia).
Mutta suurin osa yleensä onnistuu k3b:llä.

Yleisesti ottaen cd asemien kanssa on vaikeuksia, tiedä sitten mistä johtuu.

Terveisin jori52
Tästä itse eri mieltä, Linuxissa kun olen kymmeniä DVD+RW - ja CD-RW -polttoja tehnyt. Nykyisellä koneella ei vielä puolentoista vuoden aikana ole tainnut yksikään poltto epäonnistua, kunhan vain itse levy on ollut suunnilleen ehjässä kunnossa.

Ohjelmana olen käyttänyt ihan sitä Nautiluksen polttajaa, jolla siis voi asetuksina valita lähinnä nopeuden. Senkin olen antanut valita automaattisesti. Eli ohjelma ei paljoa jätä myöskään käyttäjälle mahdollisuuksia virheiden tekoon.

Helppoahan tämä on.

Kaikki polttimet ei ehkä toimi samalla tavalla, minunkin pöytäkoneella (ubuntu 7.10 poltot onnistuu) muttä kannettavan polttimella ei välttämättä.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #10 : 13.03.08 - klo:22.19 »
Minä olen fossiilin kanssa samaa mieltä, linuxin polttoohjelmilla tulee helpommin virheitä(tosiasia).
Mutta suurin osa yleensä onnistuu k3b:llä.

Yleisesti ottaen cd asemien kanssa on vaikeuksia, tiedä sitten mistä johtuu.

Terveisin jori52
Tästä itse eri mieltä, Linuxissa kun olen kymmeniä DVD+RW - ja CD-RW -polttoja tehnyt. Nykyisellä koneella ei vielä puolentoista vuoden aikana ole tainnut yksikään poltto epäonnistua, kunhan vain itse levy on ollut suunnilleen ehjässä kunnossa.

Ohjelmana olen käyttänyt ihan sitä Nautiluksen polttajaa, jolla siis voi asetuksina valita lähinnä nopeuden. Senkin olen antanut valita automaattisesti. Eli ohjelma ei paljoa jätä myöskään käyttäjälle mahdollisuuksia virheiden tekoon.

Helppoahan tämä on.
Olen täysin eri mieltä.

Millään levyasemalla, levyaihiolla, käyttöjärjestelmällä tai poltto-ohjelmalla ei buuttaavan CD:n polttaminen onnistu (varmasti) muuta kuin alhaisimmalla mahdollisella nopeudella.

Eilen kokeilin ensimmäisen kerran Braserolla RW-levyn polttoa ja lopputulos oli sama kuin aina ennenkin: Jos ohjelman antaa valita nopeuden, levy ei buuttaa, vaikka ohjelman tarkistuskin väittäisi polton onnistuneen.

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #11 : 13.03.08 - klo:22.27 »

Olen täysin eri mieltä.
Millään levyasemalla, levyaihiolla, käyttöjärjestelmällä tai poltto-ohjelmalla ei buuttaavan CD:n polttaminen onnistu (varmasti) muuta kuin alhaisimmalla mahdollisella nopeudella.

Eilen kokeilin ensimmäisen kerran Braserolla RW-levyn polttoa ja lopputulos oli sama kuin aina ennenkin: Jos ohjelman antaa valita nopeuden, levy ei buuttaa, vaikka ohjelman tarkistuskin väittäisi polton onnistuneen.

En ole koskaan edes kokeillut rw-levylle polttamista, että en osaa tuohon ottaa kantaa. Mutta r-levyillä on poltto onnistunut aina ihan oletus asetuksilla, joka siis näkyy olevan se "nopein". Kaikki n. 20 livecd:tä ovat buutanneet. näkyvät olevan TDK.n levyjä.


Linux user #424871

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #12 : 13.03.08 - klo:22.28 »
Tästä itse eri mieltä, Linuxissa kun olen kymmeniä DVD+RW - ja CD-RW -polttoja tehnyt. Nykyisellä koneella ei vielä puolentoista vuoden aikana ole tainnut yksikään poltto epäonnistua, kunhan vain itse levy on ollut suunnilleen ehjässä kunnossa.

Pakko väittää vastaan omien kokemusten takia. Nautiluksen polttaja tekee jonkin verran susia.

Mutta Brasero ja aiemmin käyttämäni K3B ja Gnomebaker (ei tosin aivan aina) ovat tehneet levyt oikein.

En valitettavasti voi yksilöidä kokemuksiani tarkemmin, kun kokemukset ovat kertyneet joko kotona eri ohjelmilla (gigabyten asema) alla edgy/gutsy tai töissä parilla eri koneella eri ohjelmilla eri asemilla alla edgy/gutsy. Ja kun joskus ei ole toiminut, olen myös vaihdellut polttonopeuksia.


Aina virheen sattuessa olen tarkistanut imagen, joka on ollut kunnossa. (Tämän perään "huutaminen" on mielestäni turhaa / kuinka usein olette itse huomanneet ladatussa imagessa virhesumman?)


EDIT: Minulla on töissä useita koneita, joiden cd-asema ei ole enää ihan priimakunnossa: kun alternate-cd hyytyy ko. koneessa, on ensireaktio kokeilla toisella/uudella levylle.

EDIT2: Salai ehti väliin. Hänen kommenttinsa ei kuitenkaan päde täällä. Juuri Braserolla olen poltellut viimeaikojen asennusromppuni. Yleensä CD-R, mutta myös CD-RW ovat toimineet.

EDIT3: Ja nyt sitten eap ehti taas väliin. Pitäis varmaan ostaa arkku, kun käy näin hitaaksi.

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #13 : 13.03.08 - klo:22.33 »
Olen täysin eri mieltä.
Millään levyasemalla, levyaihiolla, käyttöjärjestelmällä tai poltto-ohjelmalla ei buuttaavan CD:n polttaminen onnistu (varmasti) muuta kuin alhaisimmalla mahdollisella nopeudella. 

Ja pöh!! Aina täysillä, aina toimii --- LG.  En ymmärrä että tästä päivänselvästä asiasta on edes jutun aiheeksi. Niin, on minulla ollut Yamaha ja HP:kin. Nekin polttivat kyllä.

Higg

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #14 : 13.03.08 - klo:22.36 »
Tästä itse eri mieltä, Linuxissa kun olen kymmeniä DVD+RW - ja CD-RW -polttoja tehnyt. Nykyisellä koneella ei vielä puolentoista vuoden aikana ole tainnut yksikään poltto epäonnistua, kunhan vain itse levy on ollut suunnilleen ehjässä kunnossa.

Pakko väittää vastaan omien kokemusten takia. Nautiluksen polttaja tekee jonkin verran susia.

Mutta Brasero ja aiemmin käyttämäni K3B ja Gnomebaker (ei tosin aivan aina) ovat tehneet levyt oikein.

En valitettavasti voi yksilöidä kokemuksiani tarkemmin, kun kokemukset ovat kertyneet joko kotona eri ohjelmilla (gigabyten asema) alla edgy/gutsy tai töissä parilla eri koneella eri ohjelmilla eri asemilla alla edgy/gutsy. Ja kun joskus ei ole toiminut, olen myös vaihdellut polttonopeuksia.


Aina virheen sattuessa olen tarkistanut imagen, joka on ollut kunnossa. (Tämän perään "huutaminen" on mielestäni turhaa / kuinka usein olette itse huomanneet ladatussa imagessa virhesumman?)


EDIT: Minulla on töissä useita koneita, joiden cd-asema ei ole enää ihan priimakunnossa: kun alternate-cd hyytyy ko. koneessa, on ensireaktio kokeilla toisella/uudella levylle.

EDIT2: Salai ehti väliin. Hänen kommenttinsa ei kuitenkaan päde täällä. Juuri Braserolla olen poltellut viimeaikojen asennusromppuni. Yleensä CD-R, mutta myös CD-RW ovat toimineet.

EDIT3: Ja nyt sitten eap ehti taas väliin. Pitäis varmaan ostaa arkku, kun käy näin hitaaksi.

Minulla taas ei braserolla poltot ole onnistuneet (tai sanotaan näin ,ilmoittaa virheen levyn poltossa, tarkistuksessa mutta levy toimii)

nautiluksen poltot ei ole toimineet aina.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #15 : 13.03.08 - klo:23.21 »
EDIT2: Salai ehti väliin. Hänen kommenttinsa ei kuitenkaan päde täällä. Juuri Braserolla olen poltellut viimeaikojen asennusromppuni. Yleensä CD-R, mutta myös CD-RW ovat toimineet.
Mitä hittoa tuo tarkoittaa?

Minä olen mielestäni oikeutettu kertomaan täälläkin asiat niin kuin ne ovat minun kohdallani olleet. Olen neljän-viiden vuoden aikana polttanut varmasti enemmän buuttilevyjä kuin moni muu. Olen käyttänyt Neron 5, 6, 7 -versioita ja ostellut aihioita milloin mistäkin. Erilaisia polttavia CD tai DVD-asemia on ollut kymmenkunta eri koneissa.

Ikinä ei ole onnistuneet millään asemalla, millään aihiolla, millään ohjelmalla buuttaavien  RW-levyjen poltto luotettavasti muuten kuin miniminopeudella.

Linuxissa minulle riitti eilinen Brasero-testi taas siihen, että vaihdoin takaisin  K3b:hen, jossa voin valita tuon pienimmän nopeuden. Kyse oli 63 Mtavun Acronis RecoveryCD:n poltosta ja siitäkään ei Brasero selvinnyt. Väitti polton onnistuneen tarkistuksen jälkeen, mutta silti ei kahdessa eri koneessa buutannut - siis ei edes siinä polttavassa.

Voiko olla, ettei tuo polton tarkistus koskekaan buuttisektorin laatua, koska aivan samanlaisia ongelmia on ollut Windowsin puolella Neron kanssa.


Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #16 : 13.03.08 - klo:23.29 »
EDIT2: Salai ehti väliin. Hänen kommenttinsa ei kuitenkaan päde täällä. Juuri Braserolla olen poltellut viimeaikojen asennusromppuni. Yleensä CD-R, mutta myös CD-RW ovat toimineet.
Mitä hittoa tuo tarkoittaa?

Minä olen mielestäni oikeutettu kertomaan täälläkin asiat niin kuin ne ovat minun kohdallani olleet.

Sori  :(

Huonosuomiiski.

Tarkoitin, etten täällä (kotonani/töissä) ole kokenut samoja ongelmia.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #17 : 13.03.08 - klo:23.35 »
Fossiili taisi sohaista ampiaispesää.
Olen Salain kanssa samaa mieltä, k3b on varmin linuxin polttoohjelmista ,poltot onnistuu.
Ei  pitäisi vetää hernettä nenään jos joku on eri mieltä asioista.

Kehitys kulkee eteenpäin kaikesta huolimatta.

Terveisin jori52 :D
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #18 : 13.03.08 - klo:23.46 »
Hassua, että minulla oli vanhassa kokoonpanossa juuri toisin päin. Nero poltti sutta, mutta gnomebakerilla tuli toimivia.
Täällä ihan samaa oiretta :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #19 : 13.03.08 - klo:23.59 »
Fossiili taisi sohaista ampiaispesää.
Olen Salain kanssa samaa mieltä, k3b on varmin linuxin polttoohjelmista ,poltot onnistuu.
Ei  pitäisi vetää hernettä nenään jos joku on eri mieltä asioista.

Kehitys kulkee eteenpäin kaikesta huolimatta.

Terveisin jori52 :D

K3b on kyllä hyvä softa ei siinä mitään, tosin linukalla polttamisen hoitaa yleensä jokin taustaohjelma kuten wodim, growisofs, cdrdao, cdrecord etc. jota k3b:n gnomebakerin tai braseron kaltainen GUI sitten käyttää todelliseen levyn polttamiseen. Nerolinux onkin sitten ainoa joka käyttää omia kikkareitaan levynpolttamiseen linuxin puolella.

Itselläni kosahti vasta dvd-burneri(samsungin hirvitys), näki sillä että vikapolttojen määrä lisääntyi ja kun firmiksen päivityksistä ei ollut enää mitään apua päätin heittää mokomalla vesilintua.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...