Viitsitkö perustella vastaustasi fossiili? Mandrivassa saa AIVAN sata varmasti kaikki toimimaan.
Tällä hetkellä minulla on kolme hyvin toimivaa ja yksi jotenkutentoimiva Mandivaa:
Se jotenkuten... on pojanpoikien mikrossa. En saanut sitä tunnistamaan A-Linkin langatonta tukiasemaa, joten pakko virittää WindowsXP käyttöön. Vika on tietenkin minun. Tervetuloa näyttämään miten helposti onnistuu. Mikro on Oulussa.
Mandriva 2007 Flash USB pelasti asennukseni ehkä 3 viikkoa sitten. Hyvä ja kiva linux. Suositellaan, voin vaikka myydä halvalla niin hankin uuden version tai sitten sidux:n vastaavan.
Kotikoneessa on Mandriva 2008 Powerpack ja Mandriva 2008 Spring RC1. Molemmat toimivat erinomaisesti, joskaan Powerpackissa ei ääni toimi. Ongelmasta on pitkät ketjut Mandrivan Clubissa tms. foorumilla. Asia on korjattu RC1:ssä, joka muutenkin on toistaiseksi toiminut hyvin. Joten hyvä jakelu, mutta "aivan kaikki aivan kaikissa koneissa" - eiii."
Lievät epäilykseni Mandrivaa kohtaan johtuvat siitä, että olen monesti yrittänyt käyttää Mandrivassa 3-D työpöytää, sekä Compiz-tehosteita että Mepistä. Kummallakin kerralla KDE on melko pian seonnut. Toistaiseksi en ole uskaltanut yrittää nykyisillä asennuksilla, paitsi pojanpojilla on Compiz/Beryl tehosteet. Ikävintä on, että jos kokeilee tehosteitä ei saa KDE:ttä entiselleen. Tai minä en saa.
Joten 10/10 arvosanaa en Mandrivalle anna, ehkä 8.5
Olen kokeillut PCLosin aikaisempia versioita. Ne ovat kaikki toimineet hyvin aikakautena, jolloin kaikki Ubuntut tilttasivat masiinassani varsin pian. Tai siis minä en osannut niitä oikein konfiguroida. Odotusarvo PCLosille on minulla 10/10, ehkä se on tuntunut liian helpolta, kun en ole vielä kokeillut
Nyt taisin saada tekosyyn ...