Miettikää mitä aloittelija voi ajatella kun hän asentaa tämän käyttiksen ekan kerran!
- Installoitu ja päivitetty, unohtui ottaa oma kotikieli käyttöön. Käyttäjä löytää ylävälikosta Language Support ja lataa haluamansa kielet. Ei tee reboottia heti tämän jälkeen --> koko paska tilttaa ja reset-nappulaa painetaan. Työpöydälle taas päästyän huomataan, ettei kieli vaihtunutkaan ja apt-get on rikki. Ei aloittelija vielä käytä shellia vaan Synaptikia. Ei osaa korjata, eikä tiedä mikä on vikana. Jos saa tämän korjattua, niin sitten huomaa, että prossu kuormittunut 100% ja gnome on melkein tiltissa. Ei auta edes uudelleenkäynnistys!
- Installoitu ja päivitetty. Kodekit ja flashit täytyy asentaa. Flash (flashplugin-nonfree) on rikki ja kodekit Totem hakee automaattisesti, JOS avataan jo ladattua suljetun formaatin tiedostoa.
- Installoitu ja päivitetty. halutaan kuunnella ladattua musiikkia. Klikkaillaan nautiluksessa mp3:sia auki ja kohta huomataan että ei enää toimi, vaan klikattua biisia kuvake muuttuu tyhjäksi paperiksi. Oikeastaan koko nautilus jumittuu ja prossun käyttö 100%.
- Installoitu ja päivitetty. Tiedostoja selatessa huomataan, että nautilus ei muista ikkunoiden kokoa, jos sitä on suljettu pienenettynä.
- Installoitu ja päivitetty. Hiano 3d työpöytä käytössä ja ärsyttää ikkunan yläreunan vilkkuminen kun ikkuna on suurennettu (yläpaneeli käytössä).
Mun mielestä aika pepusta
Mitäs muita tyhmiä bugeja peruskäytössä huomasitte? Vilkkuuks edelleen toi yläreuna, vai onko jo korjattu? Itse kun poistin koko kakan (compiz-fusion) noin kuukausi sitten.
Edit: "Itse kun poistin koko kakan (compiz-fusion)" Oho
Liian räväkkästi sanottu. Compiz-Fusion porukka tekee hyvää työtä! Ei ole siis vielä täydellinen mun käyttöön. GO GO Compiz-Fusion!