Kirjoittaja Aihe: Uusia moderaattoreita?  (Luettu 217173 kertaa)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #40 : 17.08.07 - klo:10.15 »
ilokaasu on aktviivinen, minun puolestani.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #41 : 17.08.07 - klo:12.23 »
Laitanpa Petrille oikeudet, onko Ilokaasulle kannatusta myös, käsittääkseni asettui ehdolle? :)

Ja btw, kai moderaattorit ovat "vastuussa" keskustelualueista jos jotkut, mutta eiköhän tässä tapauksessa ole kyse että suurehkolla osalla aktiivikäyttäjistä ei ole mitään sitä vastaan että henkilö x saa moderaattorioikeudet foorumeiden parantamiseksi.

Ilokaasu sopii aivan hyvin on tarpeeksi aktiivinen. Petristä en ole edes paljoa kuullu viestien lukumääräkin pitäisi jotain kertoa siis tämä on vain minun mielipiteeni.
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #42 : 17.08.07 - klo:12.28 »
Olen lähinnä tiimit-toiminnassa mukana ja väsänny tätä nettisivujen päivitystä.
Luen paljon ja vastaan silloin kun oikeasti tiedän ratkaisun.
Voisinpa ehdottaa perania moderaattoriksi, hän jos kuka on aktiivinen foorumin käyttäjä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #43 : 17.08.07 - klo:12.44 »
Ilokaasulle annettu myös oikeudet. Petrin tapauksessa tosiaan koko sivuston uudistukseen liittynyt kymmenien tuntien työpanos antaa uskoa luotettavuudelle vähäisemmästä foorumiaktiivisuudesta riippumatta.

Mutta joo, laitetaan nyt vähän hitaammalle tätä oikeuksien jakelua, jos jollakin on jotain sanottavaa. Peran ilmeisesti nyt ehdolla, jos hänellä itsellä on kiinnostusta asiaan. Ai niin ja aiemmin ehdotettu Asmo Koskinen kieltäytyi kohteliaasti muiden kiireidensä keskeltä, ja siitä on jo aikaa.

85000+ viestillä keskustelualueiden viestien oikealle alueelle siirtelyissä ynnä muussa on kyllä puuhaa jos on kiinnostusta. Oppaat-aluekin on kyllä että... mitähän sille tekisi ja milloin. Ainakin pitäisi katsoa, mitä vastaavia ohjeita on jo wikissä ja siirtää ehdottamasti sellaisia ohjeita Arkisto:Poistettavat -osioon. Lopulta noita alakategorioita ei pitäisi edes olla, ja kaikki käytäväksi haluttu keskustelu Wikin oppaista tehtäisiin itse pääalueella. Siinä mielessä noiden alakategorioiden tarkistaminen/tyhjentäminen olisi aika hyvä homma.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #44 : 17.08.07 - klo:13.47 »
Ja btw, kai moderaattorit ovat "vastuussa" keskustelualueista jos jotkut

tietyllä tapaa juu, mutta ylläpitäjä kuitenkin loppukädessä ratkaisee esim. nämä oikeusasiat.

peran saa kyllä myös minun kannatukseni jos kaveri vaan suostuu hommaan, eikä minulla tietty mitään ilokaasuakaan vastaan ollut ;)
Janne

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #45 : 17.08.07 - klo:15.43 »
tietyllä tapaa juu, mutta ylläpitäjä kuitenkin loppukädessä ratkaisee esim. nämä oikeusasiat.

Pidemmällä aikavälillä ylläpidon muuten pitäisi olla Ubuntu Suomen Tukitiimin heiniä, olettaen että siihen aktiivisia ihmisiä tulee. Aiheesta voisi keskustella tukitiimin postituslistalla, eli että löytyykö puuhaan tekijöitä.

Myös nykyiset moderaattorit voisivat liittyä kukin tukitiimin postituslistalle, jos eivät sitä vielä ole, ja halutessaan merkata nimensä ydintiimiin wikissä.

peran

  • Vieras
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #46 : 17.08.07 - klo:16.11 »
No, jos janne kannattaa, niin kyllä minä sitten varmaan kelpaan.  :D

Joops, kiitoksia tosiaan kannatuksesta ja ehdotuksesta. Olen kiinnostunut moderointi-pestistä.

Tosin aina silloin tällöin itsekin haksahdan väärälle alueelle kirjoittamaan, joten täytyneen sitten vähän siinäkin asiassa ryhdistäytyä, kun tulee arvovaltaa lisää.

Minkäänlaista kokemusta minulla kyllä moderoinnista ei ole, joten testi-alueelle tulee asiaa. No, olen minä SMF:n kerran koeluonteisesti omalle koneelle asentanut.

Saapikos noi moderointihommelit peitettyä jotenkin, ettei vahingossa sählää ?

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #47 : 17.08.07 - klo:18.25 »
85000+ viestillä keskustelualueiden viestien oikealle alueelle siirtelyissä ynnä muussa on kyllä puuhaa jos on kiinnostusta. Oppaat-aluekin on kyllä että... mitähän sille tekisi ja milloin. Ainakin pitäisi katsoa, mitä vastaavia ohjeita on jo wikissä ja siirtää ehdottamasti sellaisia ohjeita Arkisto:Poistettavat -osioon. Lopulta noita alakategorioita ei pitäisi edes olla, ja kaikki käytäväksi haluttu keskustelu Wikin oppaista tehtäisiin itse pääalueella. Siinä mielessä noiden alakategorioiden tarkistaminen/tyhjentäminen olisi aika hyvä homma.

Timo puhuu asiaa. Toivottavaa olisi, että jos moderaattoriosastolle saadaan lisävoimia, että juuri tuo Oppaat-alue saataisiin siivottua. Ideanahan on ollut, että sieltä voitaisiin siirtää ohjeita wikiin oppaan kirjoittajan luvalla. Dokumentaatio-tiimin jäsenet voisivat toimia tässä apuna.

Myös noiden "ratkaistu" merkintöjen lisääminen ketjuihin olisi todella tervetullutta. Jos niitä jaksettaisiin lisätä moderaattorien toimesta jonkin verran, niin kenties jatkossa foorumille syntyisi kulttuuria, että kysyjät myös itse vastauksen saatuaan, lisäisivät otsikkoon tekstin ratkaistu tms.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #48 : 18.08.07 - klo:19.47 »
Mäkin voisin olla moderaattori, jos muille passaa :)
« Viimeksi muokattu: 18.08.07 - klo:19.48 kirjoittanut Tuplanolla »
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #49 : 19.08.07 - klo:13.27 »
Lainaan topikkia...
Timo, janne ja miksei muutkin ketä tätä lukee ja asioista päättää niin mites tommoseen suhtaudutte että kun ongelma on ratkaistu niin lisätään sinne se "(ratkaistu)" merkintä perään, mutta sen lisäksi jos mahdollista niin muokataan otsikko mahdollisimman kuvaavaksi...yhtenä esimerkkinä tulee esim nämä "wlan ongelmia" otsikot jotka avaamalla näkee että kyseessä on acerin aspire v1111 kannettava tietokone.

Eli voiko moderaattorit(koska varsinainen kysyjä tuskin sitä tekee)  vaihtaa otsikon kokonaan esim "wlan ongelmia" -> "Acer Aspire v111 wlan toimimaan" tms tms

Hiukan tyhmä kysymys mutta ajattelin varmistaa enenn kuin lähden omin päin päätöksiä tekemään. :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #50 : 19.08.07 - klo:13.32 »
Eli voiko moderaattorit(koska varsinainen kysyjä tuskin sitä tekee)  vaihtaa otsikon kokonaan esim "wlan ongelmia" -> "Acer Aspire v111 wlan toimimaan" tms tms

Hiukan tyhmä kysymys mutta ajattelin varmistaa enenn kuin lähden omin päin päätöksiä tekemään. :)

mielipidekysymyksiähän nämä toki ovat. kyllä noita otsikoita voi minusta muokata paremmiksi, mutta etupäässä olisi kai hyvä kannustaa/saada kysyjät itse otsikoimaan viestinsä fiksusti. tosin täällä on kai toistaiseksi, ilmeisesti viitseliäisyyden puutten vuoksi, puututtu vain räikeimpii tapauksiin tyylii:

APUA, KIIRE!!!!1! tai hiukka ongelmia

ja tietty myös silloin jos otsikko ei yhtään vastaa sisältöä.

kyllähän paremmasta otsikoinnista, vaikka moderaattorienkin toimesta, on hyötyä kaikille.
Janne

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #51 : 19.08.07 - klo:13.59 »
Siltä linjalta juuri lähtisin että joskus kun hakee foorumin haulla jotain tyyliin acer aspire 1111 wlan niin jos tuon niminen otsikko löytyy suoraan niin eikö se saa aika hyvät prosentit hakutuloksissa ? Hieman eri prosentteja tulee otsikon KIIIIIIIRE takaa :P

eap

  • Vieras
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #52 : 19.08.07 - klo:17.38 »
Itse etsin suht. paljon tietoja juuri etsi-toiminnolla ja olen kyllä 100%:sti Ilokaasun linjoilla.Juuri tuo wlan on kohdallani hyvä esimerkki, kun Asus-läppärissäni on Intelin wlanpalikka. Ainahan sieltä toki kaivamalla ja kyselyä muotoilemalla tietoa löytyy, mutta täsmäotsikointi helpottaisi ( = säästäisi aikaa) todella paljon. Ehkä ns. toistokysymykset myös vähenisivät.


Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #53 : 24.08.07 - klo:15.58 »
Tulikos Tuplanollalle kannatusta moderaattoriksi, btw?

Ja kaikki moderaattorit siis tuonne postilistalle http://list.kapsi.fi/listinfo.cgi/ubuntu-tuki, siltä varalta että siellä käytäisiin joskus keskustelua :)

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #54 : 24.08.07 - klo:17.41 »
Mutta eiköhän tässä tapauksessa ole kyse että suurehkolla osalla aktiivikäyttäjistä ei ole mitään sitä vastaan että henkilö x saa moderaattorioikeudet foorumeiden parantamiseksi.

Tässäpä Timo sinulle vastaus.     ;)
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #55 : 24.08.07 - klo:17.52 »
Toki tuplanolla vaan moderaattoriksi jos sitä haluaa, kaikkien etu on se että foorumilla on riittävä määrä moderointia.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Sotamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 349
  • Ubuntu 8.10
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #56 : 01.09.07 - klo:18.13 »
Kannatan. Tuplanolla ja R.H.K moderaattoreiksi.
Ubuntu 8.10

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #57 : 01.09.07 - klo:19.17 »
kylkyl
Janne

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #58 : 01.09.07 - klo:21.51 »
R.H.K:ta eli Risto H. Kurppaa kannatetaan täälläkin½

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Uusia moderaattoreita?
« Vastaus #59 : 01.09.07 - klo:23.49 »
R.H.K:ta eli Risto H. Kurppaa kannatetaan täälläkin½
Juu, Risto ilman muuta moderaattoriksi.
alias vililikku