Heips,
Yritys ja onnistus ei enään tahdo toimia, joten apuja pyydetään.
Sain juuri eee 900 16Gb koneen, haluaisin siihen toimivan Ubuntun, 8.04 LTS:n mieluten.
Olen tehnyt Wikissä olevan 901 konfigurointi ohjeen avulla lähes toimivan koneen, pikkasen vielä puuttuu.
Pikkasen oli haastetta matkassa:
- Unetboottia en saanut asennettua Xandrosilla, tein sen WinXP -koneella.
- Ei boottaa 8Gb:n USB -tikulta, mahtuu 1Gb:n tikulle, joten unetbootiin 1Gb:n tikku (joka piti käydä ostamassa) ja sitten homma toimi.
(Kertaalleen sain Xandrosin sekaisin, tein XP -koneella palautus USB -tikun, ASUSin palautusaofta alusti 8Gb tikun ~1,3Gb -kokoiseksi...)
- Levyjaoksi tein n. 5/11G, ei swappia, ext2, riittänee, toiminee.
- ei sammu, vaatii powerinapista sammuttamisen. Ubuntun sammuttaminen -ketjusta ohjetta, nyt sammuu. -> OK
- käynnistyy generic ytimeen, menu.lst:stä vaihdettu default 0 -> 2, ja nyt käynnistyy eeepc ytimeen. -> OK
Saa nähdä miten käy kun tulee uusi ydin, mihin käynnistyy...
- akku herja kun käynnistää, tekstillä "Akku saattaa olla viallinen..", mikäköhän tämä on?
- pikanäppäin scriptit hukassa, ei löydy ohjeen osoitteesta,
tuolta löysin päivitetyn ohjeen:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=49081 -> OK
Mutta sitten se varsinainen ongelma, äänet, ne on täysin hukassa. Jossakin vaiheessa ne vain hävisi, ei siis kuulu edes niitä lurituksia kun koneen käynnistää.
Kun saisi jotakin suuntimaa mistä niitä etsisi.
Itse epäilen kahta paikkaa jota olen sorkkinut:
- /etc/modules, mitäköhän siellä pitäisi olla valittuna? i2c-i801 sekoittaa näytön, joten risuaita on siinä rivin alussa
- /etc/modprobe.d/blacklist, mitä täällä pitäisi olla "valittuna"