Ilmeisesti sinulla on Xandros linux ja haluaisit vaihtaa Easy Mode työpöydän Advanced Mode näkymään eli KDE työpöydäksi, vai? Itse onnistuin Minnan ohjeilla muuttamaan 900-pikku läppärin työpöydän KDE:ksi. Lue tarkasti Minnan ohjeet läpi ja aloita rauhalliseen tahtiin niin onnistut. Pakettien nouto vaatii toimivan internet yhteyden. Ohessa linkki ja lämpimästi tervetuloa mukaan foorumille, terveisin Timo
http://www.thatsabsurd.net/2008/07/advanced-desktop-mode-kde/
Näillä kokeilen illalla, mutta viimeksi milläohjeillaolikaan, koneessa oli kyllä toimiva yhteys, ei silti onnistunut. Mutta etukäteen kiitos linkistä, kohta lähden tuohon soffalle säätämään.
Onko tuo ihan ominaisuus, että kopupastaus ei irssissäkään toimi - en pääse millään aukomaan kannuilla annettavia linkkejä, kun ei niitä urlihirviöitä aina jaksa selaimeen kirjain kirjaimelta kopioida.
Muutenkin kummallinen ostos, ostin sen kaupasta, ja sinetti oli ehjä. Ekan kerran päälle laittaessa ei kuitenkaan tullu minkäänlaista tervetuloa-dialogia ja käyttäjänimien antamista, vaan joku oli koneen jo aiemmin ottanu käyttöön. (Minua on virtsattu mykiöön.)
Lisäksi turhauttaa tuo, ettei videoklippejä voi katsoa ilman että selain hyytyilee. Siinähän on paketissa alun perin tullut FF2, eikä sitä easy modessa pääse päivittämään - itse asiassa minkään päivittäminen ei onnistu. Miehenrutjake kiroaa, kun ei pääse Yle Areenalta katsomaan Metsoloita, kun Flash Playeria ei voi päivittää.
Vaikuttaa jotenkin niin vajaalta ja torsolta koko laite.
Lisäksi otin mokkulaliittymän Elisalta, ja sen toimimaan saaminen oli vähintäänkin mielenkiintoista. Sehän kytketään mosan kylkeen, ja automaattisesti se tunnistaa itteään, alotellaan asentamiset jne. Noh, se kyllä tunnisti laitteen olevan kiinni, mutta ei näyttänyt sitä missään. Mitenkään en päässy asentamaan huawein roitoja koneeseen, mutta sitten laittelin ja soveltelin muita reittejä mokkulayhteyden toimimaan.
Elisan aspaan ja huoltoon en ota tuon koneen kunnon suhteen minkään valtakunnan yhteyttä, siitä on jo aiemminkin karseita kokemuksia. Nyt oli vain tarvis saada halvalla äkkinopeasti välttävä nettikone, kun tämä vanha uskollinen tuksuttaja alkaa sanoa yhteistyösopimustaan irti. Kunhan liittymä toimii, niin Elisan kanssa olen sujut - raudan ja softan puolesta hoidan korjaamisen itse, silloin tietää, mitä tapahtuu ja missä, ja on mahdollisuuksia saada mosa pelittämään. Huoltoon jos lähettää, niin käy se klassinen kahen viikon odottaminen, sitten kone tulee postissa takaisin, mukana saatelappu jossa lukee kone toimii oikein - asiakkaan kuvaamaa vikaa ei testikäytön aikana ilmennyt.
Tämän langan läpi luettuani houkuttelee vaihtaa eeebuntu (vai mikä se nyt olikaan
) lähinnä siksi, että sitä on neuvottu hyvin ja perusteellisesti, minunkin kaltainen naabi saattaisi saada sen toimimaan. Saas sitten nähdä pelastaako minun säätämisen jäljiltä tuota enää mitenkään.