Err... kaikki on suhteellista. Itse ainakin määrrittelen ohjelman hyvyyden sen peruusteella, että saanko sillä tehtyä ne asiat mitä itse tarvitsen, en niinkään ominaisuuksien määrällä. Ainoastaan tarvittavien ominaisuuksien määrällä.
Eikö OpenOffice riitä korvaamaan MS Officea ominaisuuksiltaan? Tarvitsetko kuvankäsittelyssä CMYK-tukea, vai mitä puutteita GIMP:ssä on verrattaen Photoshopiin (joo joo, tiedän että typerä ja ruma kättöliittymä alussa ennen kuin tottuu...)?
Adoben Auditionista koskaan en ole kuullutkaan, mikä lie? Soitto-ohjelmako?
Mutta musiikinteko, eikös se ole Cakewalk se wintoosa-midisekvensseri? Rosegarden on ainakin omasta mielestäni erinomainen midi-sekvensseri ja ainakin oman synani (Korg X5D) kanssa toimii tarpeeksi hyvin (Nauhoitukset saa tehtyä jne).
Noita muita musakkiohjelmia en ole käyttänyt että osaisin verrata linux-ohjelmiin, mutta katso tarkemmin ääniohjelmista:
http://linux-sound.org/ Sieltä katsele sitten tarpeisiisi vaativia ohjelmia ja koeta löytyykö valmiiksi pakettivarastosta. Itse käytän rumpukoneena Hydrogenia, GuitarPro-korvikkeena (välttää perusopettelussa) TuxGuitaria, syntikan nauhoitukseen joko Ardouria jolla myös kitarat nauhoitan, tai sit jos midinä haluan nauhoittaa niin sitten valitsen toki sen RoseGardenin.