Teillä kaikillahan on hirveitä tehokoneita käytössä
Mä taas kirjoittelen tällaisella 1750-Armadalla, jossa kaikki huikeat 366 Megahertziä on tehokäytössä
Toimii sen verran hyvin, että tulee oltua netissä nykyään pääasiassa tällä.
Kone olisi wintoosalla ihan kaatopaikkatavaraa, mutta tässä onkin yksi nopeimmista ja yksinkertaisimmista Linux-jakeluista: Zenwalk. Ubuntu on hyvä käyttis, mutta tällaiseen vanhukseen sitä ei ehkä kannata laittaa. Lisäksi uusi Opera 9.61 on ihan uskomattoman ripeä tällaisella koneella!! Boottihan tällaisessa antiikkivehkeessä kestää ikuisuuden, mutta ei hätää: hibernate pelastaa kaiken. En sammuta konetta juuri koskaan muuhun tilaan ja hibernatesta herääminen nopeus on ihan kilpailukykyinen uusien koneiden bootin kanssa. Lisäksi Linuxista on helppo karsia turhat romppeet pois, joten keveyttä saa helposti rakennettua itse. Mulla ei esim. ole loginia ollenkaan, vaan bootataan aina samalle tunnukselle ja sitten käytetään roottia tarvittaessa. Helppoa, nopeaa, yksinkertaista!
Wlan toimii poikkeuksellisen hyvin. Wicd on hyvä manageri, jolla on helppo muodostaa yhteys mihin tahansa tukiasemaan. On paljon selkeämpi Windowsin vastaavaan verrattuna. Suurimmat ongelmat wlanin kanssa on olleetkin MS:n tuotteen kanssa. Meni tunti saada kone verkkoon, eikä vieläkään ole selvinnyt, mistä se johtui. Todennäköisesti ongelma palaa vielä.
"Ykköskoneeni" on jo sitten tehokkaampi: siinä on Xubuntu 8.04 ja 400MHz:n prossu
Sillä sitten voi katsella ylen areenaakin. Kyllä tuo 400:nen riittää siihen ihan hyvin.
Mä pärjään ihan mainiosti näillä vanhoilla. Tähänkin 1750-Armadaan saa pari akkua kiinni. Yhdellä akullakin kyllä käyttää konetta pari tuntua ja kahdella sitten neljä tuntia. Mitenhän nykykoneet selviävät tässä kisassa? Lisäksi kun koneessa on wlan-tikku, niin tämähän on suorastaan hieno surffilauta, tosin hieman painava sellainen kun vertaa nykykoneisiin.