Kirjoittaja Aihe: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?  (Luettu 61139 kertaa)

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #80 : 20.06.07 - klo:03.57 »
Mitä tapahtuu jos ikkunan koonmuuttopainikkeita klikataan vasemman napin sijasta oikealla tai keskimmäisellä?
Tästä itse pidän paljonkin.

Lainaus
Pitääkö ikkuna aktivoida erikseen vai riittääkö että siirtää hiiren ikkunan päälle?
Itse kyllä aktivoin ikkunat vain napsauttamalla niitä, mutta se, että voin vierittää sivua inaktiivisessa ikkunassa vain siirtämällä osoitinta sen ikkunan päälle on erittäin kiva asia. En tiedä sitten onko se ihan X:n ominaisuus, että scrolleventit menevät osoittimen alle olevalle ikkunalle, joten tämä ei välttämättä tähän "sotaan" liity :)

Lainaus
Huolimatta asetusten ja säätöjen määrästä niihin ei ole pakko koskea jos ei halua ja suurin osa niitä käyttävistäkin todennäköisesti asettaa ne kerran kohdalleen. Ei niitä jatkuvasti tarvitse säätää vain sen takia että ne ovat olemassa. Eivät autoilijatkaan säädä ajon aikana istuinta ja peilejä jatkuvasti. Säädöt tehdään (oikeaoppisesti) ennen liikkeellelähtöä ja sen jälkeen nautitaan ajamisesta sopivassa ajoasennossa.
Itsekin olen aina miettinyt tätä KDE:n miinuspuolta, josta ihmiset jaksavat aina sanoa. Jos asiat ovat jo hyvin valmiiksi, niin miksi mennä niihin koskemaan? Ja jos haluaa vaihdella, niin eikö ole hyvä vaan, että vaihtoehtoja löytyy oman maun mukaan? Itse en ole ainakaan hetkeen avannut kcontrolia tai ohjelmien asetusdialogeja...

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #81 : 20.06.07 - klo:04.01 »
KDE-leirin ärsyttävin piirre (no on se aika yleinen piirre koko linux-kansassa) on tapa  liittää jotenkin älykkyys monimutkaisuuteen ja käyttäjäystävällisyys tyhmyyteen...
Ei, vaan ongelma on siinä, että asiat pitäisi kuitenkin jollain tavalla saada tehdyiksi vaikka se vähän päänvaivaa tai miettimistä saattaisi aiheuttaa toisaalla. Esimerkiksi asia, mistä Torvaldsin Linus aiemmin moitti Gnomea oli se, että tulostusdialogi oli aika kykenemätön hoitamaan hänen tarpeitaan. Tokihan Linus olisi varmasti osannut hoitaa sen asian muullakin tavalla, mutta hänpä päättikin kommentoida sitä, että miksi asetukset pitää poistaa käyttäjien näkyviltä vain sen takia, että se muka parantaisi käytettävyyttä.

Käytettävyys ei kuitenkaan koostu yksinkertaisuudesta vaan siitä, että tarvittavat asiat saadaan hoidettua helposti.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #82 : 20.06.07 - klo:04.02 »
Tukeeko Gnome hiirieleitä? KDE tukee ja sen seurauksena hiirieleitä tukee myös suurin osa KDE:n ohjelmista.
Itseasiassa muistan lukeneeni jostain, että khotkeysiä käyttämällä Gnomessakin voi käyttää noita samoja hiirieleitä.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #83 : 20.06.07 - klo:04.18 »
Edit.: tällä hetkellä eniten KDE:ssä ärsyttää Konsolen luettelo eri merkistömuunnoksille, vaihtoehtoja on noin 50. Itse tarvitsen vain kahta (utf8 ja iso8859-15 vaihtaessani saksankielisten ja suomenkielisten news-ryhmien välillä). Kaikki muut ovat vain häiriötekijöitä, ilmeisesti en saa näitä kuitenkaan Konsolesta pois muuten kuin poistamalla kaikk nämä kielipaketit?
Et luultavasti saa niitä pois edes poistamalla kielipaketteja, sillä ne ovat muistaakseni kovakoodattuja sinne. KDE4:n Konsolessa nuo ovat kuitenkin jaoteltuina alivalikoihin, joka saattaa helpottaa asiaa. Täältä voit lukea myös lisää asiaa uudesta Konsolesta: http://dot.kde.org/1179921215/

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #84 : 20.06.07 - klo:04.25 »
Esim. 50v mummolle, helpompi kun on vain muutama säätö näkyvissä mitä tarvitsee säätää jne.
Mitenhän se 50v mummo pystyy ylipäänsä käyttämään mitään tietokonetta tai teknistä laitetta, koska monessa laitteessa on kuitenkin asioita, joita kyseinen mummo ei välttämättä tarvitse?

Lainaus
a) K-valikko on aivan järkyttävän epäselvä, ainakin oletuksena. Valikkoeditori oli ainakin viimeksi kun testasin myös todella sekava. Tosin, sen käytöstä on aikaa jo muutama tovi (kuukausia). Voi siis olla kehittynyt.
Olen itse samaa mieltä valikosta, tosin se ei minua haittaa, sillä en käytä koko valikkoa.

Lainaus
b) Mm. Konsole:n valikot ovat _järjettömän pitkiä_, ja asetuksia saa etsimällä etsiä. Näin ainakin itselläni. Toki, jos olisin vuosia käyttänyt, olisi niiden asetusten löytäminen varmasti helppoa. Myös Katessa on hermoille käyvästi tekstiä pystysuunnassa että päätä joutuu mutkalle vääntelemään jotta näkee mitä sivupalkeissa lukee, nippeleitä ja nappeleita turhan monta (tietenkin vain minun näkökulmastani).
Mitenhän se mummo ylipäänsä kykeneekään hoitamaan hommat Konsolella tai Gnome-Terminalilla? Noh, Konsolen ulkoasuun on tulossa ainakin jonkunlaisia muutoksia, joista voit lukea lisää jo aiemmin mainitsemaltani sivulta: http://dot.kde.org/1179921215/

Lainaus
c) KControlCenter on uskomattoman sekava mielestäni
Niinhän se onkin ja siinä haku ainakin osittain auttaa. Monia asioita ei ole yhdistetty kunnolla, mutta suurempi ongelma onkin se, että mistä löydät jonkun, joka korjaa asian?

Lainaus
Tai no, oikeastaan en aivan. En kyllä samaa saanut KDE:ssäkään tehtyä, mutta tälläinen ominaisuus mikä on FluxBoxissa, eli ikkunoiden "ryhmitys" tabeihin, onnistuuko se KDE:ssä tai Gnomessa mitenkään?
Ei onnistu. Omasta mielestäni tuo voisi juurikin aiheuttaa ongelmia mm. sille 50v mummolle. Toisaalta ainakin beryl mahdollistaa ikkunoiden ryhmittämisen, olisikohan siitä apua yhtään?

Lainaus
Muuttanut vain väriteemat, taustakuvan, ohjelmakohtaiset asetukset ja värit etc. Kaikki mitä olen tarvinnut, olen löytänyt.
Ainakin aikoinaan Gnomessa ei voinut teemojen värejä vaihdella haluamakseen ilman teeman vaihtamista. Onko tämä muuttunut nykyään?

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #85 : 20.06.07 - klo:04.30 »
Jokin 50% pois (peruskäyttäjä valinta) ja voisin kiinnostua. Kaikkia ei kiinnosta säädellä ihan joka asiaa. Tämä lienee hyvä kde:n käyttäjien muistaa.
Niin, ja sinä varmaan haluaisit kertoa mitä kaikkea sieltä pitäisi poistaa? Tämä on ymmärtääkseni aika kiistanalainen homma jopa käyttöliittymäsuunnitelijoillekin, että mitä pitäisi säilyttää ja mitä ei. Ja tekijöitä tähän hommaan ei ole ilmeisesti löytynyt tarpeeksi...

Lainaus
Löytyy minulta tv:n kaukosäätimestäkin varmaan miljoona nappulaa, vaan kanava +, kanava -, volume + ja volume - ovat lähestulkoon ainoat joita minua kiinnostaa käyttää. Näkee uutiset niiden avulla jo, ei tarvitse säädellä kuvan ja äänien asetuksia sen mukaan onko vuorossa elokuva, rock show, dokumentti, näytelmä tms.
Ja nyt taasen olet aivan eri mieltä. Eikai niitä kaikkia KDE:n asetuksiakaan tarvitse säädellä, jos sille ei ole tarvetta. En vieläkään ymmärrä sitä, että miten ne ylimääräiset nappulat haittaavat varsinkaan, kun niitä ei ole pakko painella.

Lainaus
Toisaalta, jos joku haluaa säätää niin kde on hänelle tietysti mahtava työpöytä. Miksi ihmeessä siis tällaisia topiikkeja pitää jatkuvasti tulla, joissa kinastellaan työpöydän paremmuudesta, siitä kuvitteleeko toisen tekijät käyttäjiä tyhmiksi tai onko toisessa liikaa vaiko liika vähän namiskoja.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi ketkä näitä järjestelmiä tekevät? Uskallankohan kertoa sinulle... Noh, kerrotaan tämän kerran; ihmiset. Ja ilman käyttäjien palautetta on hankala tietää mitä he haluavat vai oletko ajatustenlukija? Mielestäni on hyvä, että asioita vertaillaan ja niiden huonoista ja hyvistä puolista keskustellaan, sillä se voi auttaa kehitystä eteenpäin.

Samalla voisi kysyä, että miksi kannattaa ylipäänsä mistään kinastella? Maailmahan on jo nyt hyvä paikka elää, mihin me enää tarvitsemme näitä vastaanväittäjiä?

Lainaus
Käyttäkää gnomea, kde:tä, xfce:tä tai vaikka windowsia. Miksi hemmetissä siitä kinastelemaan kun ulkona hieno ilma? Menkää terassille kaljalle tai haukkukaa vaikka sitä wintoosaa ;)
Terassilla on käyty ja pohdittu näitäkin asioita, mutta se nyt ei tähän juttuun liitykkään sitten sen kummemmin.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #86 : 20.06.07 - klo:04.34 »
Nyt oli pakko laskea: 48 kohtaa Konsolen merkkimuunnos-valinnassa ml. kolme thain ja viisi kiinan merkkimuunnosvaihtoehtoa. Miljardille kiinalaiselle ihan kiva, mutta mun KDE:n pitäisi olla suomenkielinen. Ja sieltä jostain pitää aina vuoronperään etsiä utf-8 tai iso8859-15.
KDE4:n Konsolessa 18 kohtaa. Ja utf8 löytyy Unicode-alavalikosta ja 8859-15 Western European -alavalikosta. Tiedä sitten onko tämänlainenkaan käytäntö se paras juttu, mutta tervetuloa kehittämään asiaa paremmaksi :)

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #87 : 20.06.07 - klo:04.37 »
Kieltämättä merkkimuunnos-alivalikkoa voisi jo hierarkisoida (Firefoxin tapaan), mutta kyllä niitä asetuksia jäisi kaipaamaan, jos ne puuttuisivat. Laskin kuitenkin vain päävalikkotason kohtia.
Kuten sitä onkin hierarkisoitu KDE4:ssa. Joka tapauksessa MikkoJP:n argumentti on ihan oikeanlainen, sillä tuommoiset valikot eivät itseenkään oikein iske. Itse aikoinaan muunsin Konquerorin "Vaihda tunnistetietoja"-valikon kohdat hierarkisoituun järjestykseen sen aiemman "näytetään kaikki kasassa"-järjestyksen sijaan juurikin sen takia, että itseäni ärsytti se.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #88 : 20.06.07 - klo:04.40 »
Konquerorissa (kuten myös Firefoxissa) haut pystyy kirjoittamaan suoraan osoitepalkkiin. Osoite aloitetaan hakukoneen tunnuksella , sitä seuraa oletuksena kaksoispiste (itselläni välilyönti) ja sen jälkeen kirjoitetaan hakusanat. Valmiita hakukonemäärityksiä on varsin runsaasti ja niistä oleellisimmat ovat oletuksena päällä. Lisäksi jokin on mahdollista valita oletushakukone jota käytetään silloin jos osoiteriviä ei muuten osata tulkita.
Lisäksi ainakin Konquerorissa pystyy asettamaan jonkun hakukoneen oletushakukoneeksi. Näin riittää, että kirjoittaa pelkän haettavan sanan laatikkoon ja painaa enteriä. Toinen asia mitä itse käyttää usein on hiiren keskimmäisen painikkeen painaminen sivulle, kun leikepöydällä on haluttu hakusana. Konqueror kysyy suoraan, että haluanko hakea hakukoneella sillä sanalla ja niin edelleen.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #89 : 20.06.07 - klo:04.45 »
KDEssä kamalinta on Konqueror, joka kävisi hyvästä esimerkistä siitä, miten käyttöliittymää EI tule tehdä.
Yksi KDE:n isoista plussista omassa käytössäni on juurikin Konqueror, sillä se helpottaa kummasti asioita niin työssä kuin vapaa-ajalla.

Lainaus
Gnomessa keskitytään sovellusten käyttämiseen. KDEssa keskitytään säätämiseen. Jos tykkää säätää, niin KDE on hyvä valinta. Jos tykkää käyttää tietokonetta, niin suosittelen Gnomea.
Entä minä? Saanko käyttää tietokonetta kuitenkin, vaikka käytänkin KDE:tä?

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #90 : 20.06.07 - klo:04.46 »
KDE, sitä ei voita mikään, ja sanakin KDE:n suljetuista, Trolltechiltä (vai mikä nykyisin onkaan...) peräisin olevista kirjastoista, niin tulee turpaan.
KDE:n suljetut kirjastot käyttävät osittain LGPL- tai BSD-lisenssejä, mikä olisi sinun mielestä avoimempi? Jos puhut Qt:stä, niin GPL on ainakin joidenkin henkilöiden mukaan avoin lisenssi...

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #91 : 20.06.07 - klo:04.53 »
Tässä kuvassa oleva Konqueror näyttää jo huomattavasti selkeämmältä (mutta en tiedä edustaako tuo mitään virallista versiota).
Tuo kuva näyttää ihan Kubuntun oletukselta paitsi että tuo sivupalkki on oikealla puolella ruutua vasemman sijaan.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #92 : 20.06.07 - klo:05.00 »
Miksi luulet, että KDE porukka kehittää uutta tiedostomanageria? Siksi, että Konqueror oli ylivoimaisen hyvä?
Tämä "KDE-porukka" ei ole mikään yksittäinen instanssi vaan se koostuu useista kehittäjistä. Joku halusi tehdä ohjelman, joka on tarkoitettu pelkästään tiedostonhallintaan enkä näe siinä mitään vikaa. Ei se minulta ainakaan ole pois, sillä Konqueror säilyy yhä käytössä.

Lainaus
EDIT: Näköjään KDEn pojatkin alkaneet ymmärtämään käytettävyyden päälle. Näyttää kovasti tuo Dolphin menevän Thunarin suuntaan. Katso kuva 1 ja 2. Huomaa: ei puuta eikä tekstikenttäpolkua.
Ja tekstikenttäpolun saa käyttöön painamalla kuvassakin näkyvää painiketta...

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #93 : 20.06.07 - klo:08.33 »
Niin, ja sinä varmaan haluaisit kertoa mitä kaikkea sieltä pitäisi poistaa? Tämä on ymmärtääkseni aika kiistanalainen homma jopa käyttöliittymäsuunnitelijoillekin, että mitä pitäisi säilyttää ja mitä ei. Ja tekijöitä tähän hommaan ei ole ilmeisesti löytynyt tarpeeksi...
En halua. Miksi ihmeessä haluaisin? Käytän eri työpöytää tyytyväisenä ja se mihin suuntaa KDE kehittyy on minulle yks p@sk@n hailee. Joku pitää r'n'b:sta, toinen rockista ja kolmas oopperasta. Muitakin makuja löytyy. Jos pidät ja käytät KDE:tä niin anna siitä palautetta ja yritä auttaa sen kehityksessä. Jos et käytä Gnomea, niin anna sen käyttäjien ja kehittäjien viedä sitä siihen suuntaan johon haluavat.

Ja nyt taasen olet aivan eri mieltä. Eikai niitä kaikkia KDE:n asetuksiakaan tarvitse säädellä, jos sille ei ole tarvetta. En vieläkään ymmärrä sitä, että miten ne ylimääräiset nappulat haittaavat varsinkaan, kun niitä ei ole pakko painella.
No enhän ole. Ei niistä miljoonista nappuloista ole mitään hyötyä mutta kun tv-kauppias ei anna valita erilaisten kaukosäätimien väliltä niin pakko on sillä mennä mikä paketissa oli mukana. Työpöydän saa imutettua ja asennettua parilla rivillä.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi ketkä näitä järjestelmiä tekevät? Uskallankohan kertoa sinulle... Noh, kerrotaan tämän kerran; ihmiset. Ja ilman käyttäjien palautetta on hankala tietää mitä he haluavat vai oletko ajatustenlukija? Mielestäni on hyvä, että asioita vertaillaan ja niiden huonoista ja hyvistä puolista keskustellaan, sillä se voi auttaa kehitystä eteenpäin.
Samalla voisi kysyä, että miksi kannattaa ylipäänsä mistään kinastella? Maailmahan on jo nyt hyvä paikka elää, mihin me enää tarvitsemme näitä vastaanväittäjiä?

Olen ajatellut mutta kerro sinä vuorostasi mitä tekemistä on hyvällä palautteella ja tässäkin ketjussa jo puhutulla "gnomen kehittäjät pitävät käyttäjiä varmaan tyhminä" lausahduksilla on keskenään?

KDE ja Gnome ovat totaalisen erilaisia, ja hyvä niin. Miksi ihmeessä niitä säätöjä väenväkisten pitäisi joka työpöytään niin paljon saada? Ihminen joka niitä ei kaipaa, käyttää työpöytää jossa niitä ei ole. Jos kaipaa nappia ja namiskaa niin silloin käyttää eri työpöytää.
Miksi ihmeessä sitten edes tehdä erilaisia työpöytiä laisinkaan?

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #94 : 20.06.07 - klo:08.40 »
Miksi ihmeessä sitten edes tehdä erilaisia työpöytiä laisinkaan?

Meillä ohjelmoijilla on tapana haluta saada aikaiseksi täydellistä. Se, mikä kenenkin mielestä on sellaista vaihtelee suuresti. :) Kyllä sellainen KaikkeinParasTyöpöytä(ohjelma)(tm) olisi hieno. Se olisi vielä hienompaa jos olisin sellaisen itse osannut koodata.


mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #95 : 20.06.07 - klo:11.08 »
Tässä kuvassa oleva Konqueror näyttää jo huomattavasti selkeämmältä (mutta en tiedä edustaako tuo mitään virallista versiota).
Tuo kuva näyttää ihan Kubuntun oletukselta paitsi että tuo sivupalkki on oikealla puolella ruutua vasemman sijaan.

Kubuntun oletus on mielestäni paljon karsitumpi. En tosin ole tainnut nähdä Dapperia tuoreemman version oletuksia joten omat tietoni voivat olla tuolta osin vanhentuneita.

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #96 : 20.06.07 - klo:14.54 »


Olen ajatellut mutta kerro sinä vuorostasi mitä tekemistä on hyvällä palautteella ja tässäkin ketjussa jo puhutulla "gnomen kehittäjät pitävät käyttäjiä varmaan tyhminä" lausahduksilla on keskenään?

KDE ja Gnome ovat totaalisen erilaisia, ja hyvä niin. Miksi ihmeessä niitä säätöjä väenväkisten pitäisi joka työpöytään niin paljon saada? Ihminen joka niitä ei kaipaa, käyttää työpöytää jossa niitä ei ole. Jos kaipaa nappia ja namiskaa niin silloin käyttää eri työpöytää.
Miksi ihmeessä sitten edes tehdä erilaisia työpöytiä laisinkaan?


Samaa mieltä kukin käyttää mitä käyttää, mutta pelkästään periaatteesta jonkun  "ON" oltava erimieltä muuten ei mitään kehitystä tapahdu.     ;D
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #97 : 20.06.07 - klo:15.05 »
Tässä kuvassa oleva Konqueror näyttää jo huomattavasti selkeämmältä (mutta en tiedä edustaako tuo mitään virallista versiota).
Tuo kuva näyttää ihan Kubuntun oletukselta paitsi että tuo sivupalkki on oikealla puolella ruutua vasemman sijaan.

Kubuntun oletus on mielestäni paljon karsitumpi. En tosin ole tainnut nähdä Dapperia tuoreemman version oletuksia joten omat tietoni voivat olla tuolta osin vanhentuneita.
itsellä oletus -asetuksilla varustettu, KDE 3.5.6:tta käyttävä distro, jossa alapalkki ja ikkunat OLETUKSENA läpikuultavat, ikkunat tosin vain niin vähän, että toimisi vaikka rannekellossa, mutta kuitenkin, se riippuu distrosta, mitkä määritellään "oletuksiksi", ainakin mitä itse olen eri KDE -jakeluja käyttänyt, jopa saman distron eri versioita (kuukauden välein ilmestyneitä PCLOSin betoja.)
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #98 : 21.06.07 - klo:00.22 »
Jos pidät ja käytät KDE:tä niin anna siitä palautetta ja yritä auttaa sen kehityksessä. Jos et käytä Gnomea, niin anna sen käyttäjien ja kehittäjien viedä sitä siihen suuntaan johon haluavat.
Näinhän olen tehnytkin, mutta saa kai sitä silti keskustella asioista?

Lainaus
No enhän ole. Ei niistä miljoonista nappuloista ole mitään hyötyä mutta kun tv-kauppias ei anna valita erilaisten kaukosäätimien väliltä niin pakko on sillä mennä mikä paketissa oli mukana. Työpöydän saa imutettua ja asennettua parilla rivillä.
Nykyäänhän on noita universaaleja kaukosäätimiä, jotka toimivat ~kaikkien telkkareiden kanssa, miten olisi semmoinen?

Lainaus
Olen ajatellut mutta kerro sinä vuorostasi mitä tekemistä on hyvällä palautteella ja tässäkin ketjussa jo puhutulla "gnomen kehittäjät pitävät käyttäjiä varmaan tyhminä" lausahduksilla on keskenään?
Minä en ole moista lausahdusta tietääkseni esittänyt. Toisekseen mm. jo aiemmin mainittu Linus on kommentoinut Gnomen asioita ihan järkevällä tavalla saamatta aikaan mitään realistisia muutoksia asiaan.

Ubuntuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
  • Linux koodari
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Ikuinen sota - KDE vai Gnome?
« Vastaus #99 : 21.06.07 - klo:10.45 »
Toisekseen mm. jo aiemmin mainittu Linus on kommentoinut Gnomen asioita ihan järkevällä tavalla saamatta aikaan mitään realistisia muutoksia asiaan.
Asioita voi kommentoida järkevällä tavalla ja Gnome kehittäjät varmasti ymmärtävät kommentin, mutta eivät vain ole samaa mieltä asiasta. Ja Torvalds nyt ei ole mikään käyttöliittymäguru, joten hänen sanansa tässä yhteydessä ei pitäisi olla yhtään sen painavampi kuin muidenkaan.