Itsellä kans järkyttää toi KDE sekavaisuus.Vipstaakkeleita löytyy sinne tänne ja sehän on vaan hyvä,mutta sitten olennainen jääkin tekemättä.Mutta Kubuntussa on kuiteskin selkeimmät valikot ja muutenkin käyttäjä ystävälliset valikot,verrattuna vaikka OpenSUSE:n tai PClinuxOS:ään.Karseen epäselviä.YÖK! KDE kiinnostaa suuresti,mutta Kubuntussa bugaa pahasti varsinkin tärkeimmät ohjelmat adept ja sun muut.ja ei jaksais vaihtaa takas rpm käyttikseesn ,kun tää Ubuntu on niin helppo käyttää. sudo apt-get ja se on siinä!
Minäkin olen nyt "leikkinyt" arviolta kohta kaksi kuukautta tämän Ubuntun kanssa ja olen ollut suht koht tyytyväinen.
Ensimmäinen Linux kokeiluni oli joskus 10 vuotta sitten jollain Red Hatillä ja silloisten asennuskokeiluiden jälkeen koulun koneelle päätin, että tää taitaa olla "propellihattujen" softa ja varsinkin, kun olin päässyt DOSista eroon vasta pari vuotta sitten, jonka kanssa tuli mesottua edelliset 7 vuotta.
Nyt siis 10 vuoden jälkeen olen palannut Linux *kokeilijaksi*, koska haluan tietää, onko siitä todella käyttäjäystävälliseksi käyttöjärjestelmäksi, vai onko se edelleen jätettävä propellihattujen erikoisalaksi.
*Jotain* kehitystä on kyllä huomattavissa, mutta vaikuttaa edelleen siltä, että jos jotain erikoisempaa touhuaa, kuin ns. "vakiokäyttäjät", Aletaan siirtyä sieltä käyttäjäystävällisyyden puolelta pikku hiljaa sinne propellihattujen puolelle. Jossa vaiheessa alkaa pikku hiljaa tippua nämä tavallisemmat käyttäjät pihalle.
Se 10 vuotta vanha Red Hat asentui täysin tekstipohjaisesti, kuten DOS aikoinaan. Kai siihenkin "jonkunlaisen" graafisen systeemin olisi saanut, mutta ohjeiden puutteiden takia jäi se puoli kokeilematta.
RistoH