Siis sehän se on, kun en tiedä. Tuo on ~/.config/openbox/menu.xml, mutta kuitenkin se openbox käyttää defaulttimenua eikä tuossa spesifioitua.
siis oletko asentanut ubuntun menu-paketin? etkä halua näyttää niitä kaikkia entryjä?
Jaa-a. Mitäs se menu-paketti oikein sisältää? Eikös se vaan luo sen debian- menun sinne? Kyllä se debian-valikko toimii.
Juuri se siinä siis olisi ollut vikana, jos joku jutska siitä xml-kamasta puuttuu.
Hämärää. Ehkä on vaan joku konffattu poskelleen.
tuo jo mainittu ~/.config/openbox/rc.xml määrää siellä lopussa mitä menuja tuohon lopulliseen menuun otetaan mukaan, samoin näyttää siltä, että tuo sinunkin menusi määrittelisi paikan johon se menu-paketti sijoitettaisiin siinä... no, menussa.
Jaa, no tarkistetaan.
[edit]
screenshot-säikeestä tuli mieleen, että ethän vaan sekoita tuota openboxin menua pypanelin menuun? ne kun ovat täysin eri juttuja.
Screenshot-säikeestä? Missä semmoinen on?
Tuotatuota, muistinpa juuri että tämä on se sama menu.xml, jonka openbox itse luo, jos oikein muistan. Olen vain muuttanut sitä hieman, eli laittanut pari ohjelmaa lisää siihen listaan. Silti se lataa aina defaultit. Tuo siis ei ole se lopullinen versio, jonka haluaisin, vaan väliaste. Muutoksethan on hyvä tehdä vähittäin tällaisissa tapauksissa, niin on helpompi korjata virheet.
EDIT: olisinko jopa ollut niin jumissa, että olisin ensin muokannut jotain väärää kamaa, tai siis esim ~/.openbox/menu.xml - tiedostoa, ja sitten unohtanut muokata tätä oikeaa... jaa-a. Nyt olen eri koneella eli en voi kokeilla, mutta jos asia on näin, niin pahoittelen häiriötä
Jos lisäongelmia ilmenee, niin ilmoittelen.