Kirjoittaja Aihe: UBUNTU PKG1:RUN ONGELMA  (Luettu 2329 kertaa)

Hartzu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
UBUNTU PKG1:RUN ONGELMA
« : 27.04.06 - klo:12.36 »
pkg1.run pakettien asennus (olen tehnyt rootin ja käyttäjä puolella). Ytimen lähdekoodi tulee olla asennettua koneelle ettei valita kernel-sourcesta asennuksessa. Susessa kernel-source ajettiin root# yast -i kernel-source ja make ja gcc pakettitit asennettiin kanssa (noi make ja gcc on jo asennettu). kyllä mulla Susessa toimi pkg1.run pakettien asennus, mutta en saa Ubuntussa asenettua NFORCE-Linux-x86-1.0-0310-pkg1.run ja NVIDIA-Linux-x86-1.0-8756-pkg1.run paketteja. :'(


_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: UBUNTU PKG1:RUN ONGELMA
« Vastaus #1 : 27.04.06 - klo:12.40 »
pkg1.run pakettien asennus (olen tehnyt rootin ja käyttäjä puolella). Ytimen lähdekoodi tulee olla asennettua koneelle ettei valita kernel-sourcesta asennuksessa. Susessa kernel-source ajettiin root# yast -i kernel-source ja make ja gcc pakettitit asennettiin kanssa (noi make ja gcc on jo asennettu). kyllä mulla Susessa toimi pkg1.run pakettien asennus, mutta en saa Ubuntussa asenettua NFORCE-Linux-x86-1.0-0310-pkg1.run ja NVIDIA-Linux-x86-1.0-8756-pkg1.run paketteja. :'(


Hyvä niin koska NVIDIAN ajurit löytyy linux-restricted-modules paketista.


Hartzu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: UBUNTU PKG1:RUN ONGELMA
« Vastaus #2 : 27.04.06 - klo:12.49 »
Olen kyllä asentanut tolla systeemillä ajurit, mutta on niin vanhat ne ja samat ajurit (versio) oli Susessa silloin. :-\

sudo apt-get install nvidia-glx
sudo apt-get install nvidia-settings

Hartzu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: UBUNTU PKG1:RUN ONGELMA
« Vastaus #3 : 27.04.06 - klo:12.50 »
Hyvä niin koska NVIDIAN ajurit löytyy linux-restricted-modules paketista.

Voisit tarkentaa mitä tolla tarkoitit ???

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: UBUNTU PKG1:RUN ONGELMA
« Vastaus #4 : 27.04.06 - klo:13.15 »
NVIDIA-Linux-x86-1.0-8756 ajuri on vakiona dapperissa, eli ubuntun tulevassa versiossa.
Koodia: [Valitse]
tuke@tuke:~$ cat /proc/driver/nvidia/version
NVRM version: NVIDIA Linux x86 Kernel Module  1.0-8756  Wed Mar 29 14:26:26 PST 2006
GCC version:  gcc version 4.0.3 (Ubuntu 4.0.3-1ubuntu5)

Eli sinulla taitaa olla breezy käytössä(ellei peräti Hoary). Yleensä ei pitäisi suositella paketti lähteiden ulkopuolelta asennettavaksi mitään ajureita/ohjelmia. Eli jos kortti toimii vanhalla ajurilla ihan oikein niin en suosittele päivittämään ajuria pakettilähteiden ulkopuolelta rikkoen samalla distron käyttämän paketinhallinnan. Yksi keino olisi hakea dapperista nvidian source ja kääntää kerneli sen kanssa, mutta sitten tarvitsis vielä dapperin nvidia-glx:n ja linux-restricted-modules paketin oikealle kernelille, eli ei mitään järkeä. Eli jos nyt välttämättä haluat uusimmat ajurit, niin päivitä dapperiksi.

ps. 1.0-8756 ajureilla ainakin itselläni on ollut pieniä ongelmia resojen kanssa, kun niitä taas ei aikaisemmilla ajureilla ollut. En tiedä onko syy sitten nvidiassa vai xorgissa.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...