HP Pavilion dv6730 kannettava
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core Processor TK-57
2 Gb muistia
n. 140 GB kovalevy
NVIDIA näytönohjain
kirjoittava DVD-asema
integroitu web-kamera
Huawei E169 3G-mokkula
Mokkula toimii hyvin (vaati tosin pientä virittelyä ja wvdialin käyttöä), integroitu webkamera toimii hyvin Cheesen/Muikun kanssa (minulla on myös Microsoftin VX1000 usb-webkamera; se toimii... jotenkuten, värit ja kuvan asetukset ovat aivan päin honkia, mutta jonkinlainen epämääräinen kuva kuitenkin tulee, mutta ei käyttökelpoista), kosketushiiri toimii, ulkoinen usb-hiiri toimii, dvd-asema toimii, näytönohjain käyttää NVIDIAn proprietary-ajureita, mutta toimii moitteettomasti niillä. 3D-kiihdytys ja edistyeet työpöytätehosteet (Compiz) toimivat.
Integroitu mikrofoni ei pelitä jostain syystä.
Suurin ongelma on itse HP:n laitteisto, on alkanut selittämättömästi sammuilla itsekseen (4-5 kk vanha kone). HP:n läppärit tosin ovat jo surullisen kuuluisia rakenteellisista ongelmistaan (löysät virtaliitinkytkennät yms.). Varmaan menee laite pajalle kohtapuoliin...
UPDATE:
Päivitin Ubuntun 8.04:stä 8.10:iin ja tuo sammumisongelma tuntuukin sen myötä kadonneen! Ongelma saattoi olla näytönohjaimen (nvidia) ajurissa, joka päivittyi samalla uudempaan versioon. Näin ainakin itse uumoilen...