1
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 08.06.12 - klo:09.01 »Avoimuus ei välttämättä ole hyvä juttu monipelin kannalta, koska se tekee erilaisten huijausten tekemisestä suoraviivaista, jos verkkokoodi ei ole ihan ammattilaistasoa, mitä se ei ole.
En tiedä mitään koodaamisesta, mutta eikös jos koodi olisi avointa, niin olisi enemmän ihmisiä myös tekemässä koodista "ammattilaistasoa"?
Kyllä se varmaan noin voisi olla, mutta oikeastaan peli on ennemminkin sivutuote peliohjelmoinnin itseopiskelusta ja kokeilusta. Tarkoituksena ei ole vain saada aikaan peli, vaan oleellista on myös miten se saadaan aikaan. Tietty oikeasti peliteollisuudessa on varmaan tärkeää osata työskennellä ohjelmointiryhmässä, mutta tämä kannattaisi ottaa huomioon jo alkuvaiheessa. En tässä kohtaa alkaisi dokumentoimaan täysin keskeneräistä koodia.
PS. Kohta kokeilen uutta versiota taas. Voisin jopa joinata serveriin
Tällä hetkellä meillä ei ole omistautunutta pelvelinta, mutta toivottavasti ainakin yksi sellainen saadaan, kunhan peli on valmiimpi.
Edit: Tähtäin liikkuu erittäin herkästi pelissä. Voiko konffata jotenkin? Sellaisen toiveen sanoisin, että taustaäänet voisivat olla dynaamisia ("oikeita") ja tietysti 3D:nä näissäkin kehitysversioissa. Nyt soivat looppina ääniraidat kokoajan ja ovat melko häiritsiviä. Jatkossa realistiset kaikut ja äänen nopeus ilmakehässä voisi olla haastavaa
Voin laittaa hiiren herkkyyden konffattavaksi seuraavaan versioon. Yksi niistä tuhannesta detailista, mitkä olisi tehtävä . No, hiljalleen. Ongelma noissa äänissä on, että niitä on aika hankala itse tuottaa, joten olen käyttänyt erinäisiä ilmaiskirjastoja. Yleensä ne eivät ole huippuluokkaa, harvoin edes stereona äänitettyjä. Eli kunnon 3D äänet voivat jäädä haaveeksi. Voihan niitä yrittää feikata jotenkin. Kuitenkin ampumisäänissä on jo nyt otettu huomioon äänen äärellinen nopeus. Eli jos kaveri ampuu 300 m päässä, niin kuulet äänen noin sekunnin kuluttua. Tämä on niin triviaali toteuttaa, että kummastuttaa, miksei sitä ole useammassa realismipelissä. Lisäksi näistä äänistä on ainakin yksi low-pass suodatettu versio, joka toistetaan tietyn etäisyyden jälkeen.