Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - blender

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
1
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 08.06.12 - klo:09.01 »
Avoimuus ei välttämättä ole hyvä juttu monipelin kannalta, koska se tekee erilaisten huijausten tekemisestä suoraviivaista, jos verkkokoodi ei ole ihan ammattilaistasoa, mitä se ei ole.

En tiedä mitään koodaamisesta, mutta eikös jos koodi olisi avointa, niin  olisi enemmän ihmisiä myös tekemässä koodista "ammattilaistasoa"?

Kyllä se varmaan noin voisi olla, mutta oikeastaan peli on ennemminkin sivutuote peliohjelmoinnin itseopiskelusta ja kokeilusta. Tarkoituksena ei ole vain saada aikaan peli, vaan oleellista on myös miten se saadaan aikaan. Tietty oikeasti peliteollisuudessa on varmaan tärkeää osata työskennellä ohjelmointiryhmässä, mutta tämä kannattaisi ottaa huomioon jo alkuvaiheessa. En tässä kohtaa alkaisi dokumentoimaan täysin keskeneräistä koodia.

PS. Kohta kokeilen uutta versiota taas. Voisin jopa joinata serveriin :)

Tällä hetkellä meillä ei ole omistautunutta pelvelinta, mutta toivottavasti ainakin yksi sellainen saadaan, kunhan peli on valmiimpi.

Edit: Tähtäin liikkuu erittäin herkästi pelissä. Voiko konffata jotenkin? Sellaisen toiveen sanoisin, että taustaäänet voisivat olla dynaamisia ("oikeita") ja tietysti 3D:nä näissäkin kehitysversioissa. Nyt soivat looppina ääniraidat kokoajan ja ovat melko häiritsiviä. Jatkossa realistiset kaikut ja äänen nopeus ilmakehässä voisi olla haastavaa ;)

Voin laittaa hiiren herkkyyden konffattavaksi seuraavaan versioon. Yksi niistä tuhannesta detailista, mitkä olisi tehtävä :D. No, hiljalleen. Ongelma noissa äänissä on, että niitä on aika hankala itse tuottaa, joten olen käyttänyt erinäisiä ilmaiskirjastoja. Yleensä ne eivät ole huippuluokkaa, harvoin edes stereona äänitettyjä. Eli kunnon 3D äänet voivat jäädä haaveeksi. Voihan niitä yrittää feikata jotenkin. Kuitenkin ampumisäänissä on jo nyt otettu huomioon äänen äärellinen nopeus. Eli jos kaveri ampuu 300 m päässä, niin kuulet äänen noin sekunnin kuluttua. Tämä on niin triviaali toteuttaa, että kummastuttaa, miksei sitä ole useammassa realismipelissä. Lisäksi näistä äänistä on ainakin yksi low-pass suodatettu versio, joka toistetaan tietyn etäisyyden jälkeen.

2
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 07.06.12 - klo:10.18 »
Ei toiminut myöskään Archilla, sama virheilmoitus. Kirjastosta on 1.7 versio ja toinen joka näkyi olevan hukassa (ldd:llä katsoin) on libftgl, josta löytyy versio 2.1.3 (tarkemmin 2.1.3-rc5). Sorsat jos olisi niin voisi kokeilla kääntää. Saako niitä muuten jostain? Vai onko tämä suljettua koodia (ikuisesti?)?

GLEW:stä pitää varmaan olla juurikin tuo 1.5 versio, johon tuo peli on linkattu. Löytyy täältä http://sourceforge.net/projects/glew/files/glew/1.5.0/ . 32 bittistä versiota en ole testannut mitenkään, kun itsellä on käytössä 64 bittinen.

Tällä hetkellä koodi on suljettua, kun se on lähtökohtaisesti yhden miehen oppimisprojekti. Saa nähdä tuleeko siitä joskus avointa. Avoimuus ei välttämättä ole hyvä juttu monipelin kannalta, koska se tekee erilaisten huijausten tekemisestä suoraviivaista, jos verkkokoodi ei ole ihan ammattilaistasoa, mitä se ei ole. Pyrin kyllä perustamaan verkkokoodin tiukkaan server-client pohjaan, jossa palvelin määrää säännöt, mutta huijaustenpitävän koodin tekeminen on melko haastavaa puuhaa.

3
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 06.06.12 - klo:14.46 »
Kun yritin kokeilla peliä sivuilta lataamastani paketista ja yritän suorittaa 32-bittistä Linux-pakettia, tulee seuraava ilmoitus:

Koodia: [Valitse]
./game-linux32: error while loading shared libraries: libGLEW.so.1.5: cannot open shared object file: No such file or directory
Käytössä on kone 1, tekniset tiedot alapuolella allekirjoituksessa. Kun yritän asentaa kirjastot komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libsdl1.2debian-all libglew1.5 libftgl2 libsdl-image1.2 libsdl-net1.2 libsdl-mixer1.2
...antaa tällaista:

Koodia: [Valitse]
Pakettia libsdl1.2debian-all ei ole saatavilla, mutta toinen paketti viittaa siihen.
Tämä voi tarkoittaa paketin puuttuvan, olevan vanhentunut tai
saatavilla vain jostain muusta lähteestä
Seuraavat paketit kuitenkin korvaavat sen:
  libsdl1.2debian

E: Paketille ”libsdl1.2debian-all” ei löydy ehdotettavia asennettavia versioita

Tuo on käännetty Ubuntu 10.04:llä, joka on vielä itsellä käytössä, joten kirjastoista on varmaan nyt uudemmat versiot repositoryssa. Pystyykö asentamaan tuon paketin libsdl1.2debian? Varmaan siirryn kohta uuteen LTS versioon, jolloin riippuvuudetkin sitten päivittyvät.

4
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 06.06.12 - klo:09.48 »
En saanut tarkkaa käsitystä, minkä tyyppistä peliä ollaan luomassa (annatko muutaman kaupallisen esimerkin?). Toivoisin kuitenkin, että MW:n ja BF:n kaltaista sotapeliä olisi tulossa tulevaisuudessa avoimena, ja vielä mahtavampaa se olisi, jos se olisi suomalainen.

MW-BF-tyylillä tarkoitan laadukasta, kunnon juonen omaavaa yksinpeliä, realistisia grafiikoita, selkeää ja näyttävää käyttöliittymää ja päälle vielä monta kieltä. Sotapeleissä käytettävä kieli on etenkin niihin tottumattomalle sellaista, että suomenkielisyys auttaa todella paljon alkuun.

Eli minkä tyyppistä peliä ollaan tekemässä?

Aiemmilla sivuilla taisin availla enemmän pelin luonnetta, mutta tosiaan nykyisillä sivuilla tieto on vähän niukkaa. Yritän lähiaikoina taikoa jonkin kattavahkon tekstin.

Eli tarkoituksena on tehdä melko realistinen ja suhteessa esim. BF:iin ja aina viitattuun counter-strikeen hidastempoinen FPS. Itse olen aina tykännyt America's Armysta ja olen valitellut, kun sen Linux version kehitys aikoinaan tyssäsi. Voisin vihjata hieman tässä kohtaa, että peliin on tulossa Suomi-tyylisiä varusteita, mikä saattaa ilahduttaa erityisesti intin käyneitä. Toivomme, että tämä tuo pelille omaleimaisuutta, vaikka onkin vain detaili. Osa näistä varustemalleista on jo käytännössä valmiita, ja ne ovat kyllä huippulaadukkaita.

Pelistä tulee yksinomaan verkkopeli, sillä meillä ei ole aikaa tehdä yksinpeliä. Muutenkin pyrimme pitämään koko konseptin yksinkertaisena, mutta pohdimme koko ajan, millä pelistä saisi koukuttavan ja omaleimaisen. Ainakin on-line statistiikkasysteemiä ja jonkinlaista hahmokehitystä on mietitty vakavasti. Peli tulee myös keskittymään käytännössä pelkästään jalkaväkitouhuun, eli ajoneuvoja ei ole suunnitelmissa. Omasta mielestäni esim. BF painottuu jopa liikaa ajoneuvoihin, joten tästä tulee selkeä ero. Ehkä jotain ajoneuvoja, kuten miehistönkuljetusvaunu, voi tupsahtaa jossain vaiheessa, mutta ne eivät tule dominoimaan pelimekaniikkaa.

Vaikka yksinpeliä ei ole tulossa, yritän tehdä erityisen käyttökelpoisen integroidun kenttäeditorin, jota olen kehittänyt alusta alkaen kiinteästin pelin yhteydessä. Maaston muokkaaminen ja erinäisen sälän lisääminen tulee olemaan helppoa ja toivottavasti luovemmille käyttäjälle jopa viihdyttävää.

5
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 05.06.12 - klo:20.29 »
Valittaa fontista mutta kyseinen fontti on hieman toisessa hakemistossa eli /usr/share/fonts/truetype/liberation/LiberationSans-Regular.ttf

Täytyy varmaan tehdä linkin oikeaan hakemistoon?

Edit: Miten se tehdään tässä tapauksessa?

Yritä muuttaa fontin polku config-tiedostosta. Helpointa olisi varmaan välittää pelin mukana kirjaisin, mutta pitäisi ensin löytää jostain täysin vapaasti levitettävä ja siedettävän näköinen sellainen.

Kannustan myös kyselemään / kommentoimaan projektin sivuilla. Nykyistä versiota on hiottu jo aika pitkään ja paljon on muuttunut ja tullut lisää, erityisesti puugeneraattori, maaston huomattavasti parempi teksturointi sekä tehokas ruohon piirtosysteemi.

6
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 21.09.11 - klo:18.59 »
Nyt alkoi toimia, muttei asetta näy:

Ok. Tuo kortti luultavasti asettaa liikaa rajoituksia varjostinohjelmiin välitettäville
parametreille. Toisaalta mitään virheilmoituksia ei tule...

7
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 20.09.11 - klo:19.11 »
Tällaista tulee kun suoritan päätteen kautta, ikkuna näkyy noin 5sekuntia ja sitten kaatuu:

Sain toistettua tämän koneella, jossa oli Radeon HD 5450. Varjostinohjelmien syntaksi ilmeisesti
hieman vaihtelee eri ajurien välillä.

Muutin varjostinohjelmia s.e. ainakin mainitulla koneella toimi. Lisäsin tähän liittyen korjauspaketin.

8
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 16.09.11 - klo:20.12 »
Hyvin toimii 64-bittinen ja vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä.

Joku grafiikkaongelma ilmenee kaikissa "irtoesineissä" (Nvidia 9600 GT). Kts. kuva.

Tuo ongelma johtuu shadow mapping -tekniikasta. Virheellisiä itseisvarjoja syntyy helposti,
kun käytetyn depth mapin resoluutio on verrattain pieni. Ongelma voi korjaantua myös
säätämällä erinäisiä parametrejä, mutta tämä säätäminen on aikaavievää puuhaa.
Toivottavasti ongelma saadaan joskus poistumaan.

9
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 15.09.11 - klo:18.40 »
Hienolta siis näytti kuvien perusteella, itsellä ei toimi,  readmestä ajettu se komento jolla ubuntuun tuli saatua tarvittavat paketit asennettua.

Kuinkas tuollainen tiedosto suoritetaan päätteen kautta? jos se on esim kansiossa /home/kayttaja/game?

cd /home/kayttaja/game
./game-linux64

tai

./game-linux32

Jälkimmäistä en ole päässyt itsekään testaamaan, kun koneessa, jolla se on käännetty
on sen verran vanha näytönohjain.

Jos jostain syystä noilla ohjelmilla ei ole suoritusoikeutta, niin sitten

chmod a+x game-linux64

ennen suorittamista.

10
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 15.09.11 - klo:18.36 »
Kenties vika configissa? Mielestäni ei config tiedostossa ollut vikaa.

Kummallista. Onhan config-tiedostossa lukuoikeudet kaikille? En tosin tiedä, miksi
oikeudet olisivat eri kuin alunperin.

11
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 14.09.11 - klo:21.31 »
Ensimmäinen versio pelistä on nyt julkisesti ladattavissa.

Projektin sivut ovat tällä hetkellä osoitteessa

http://koti.mbnet.fi/b/blender/glfps/sphpblog

jossa uutisia voi kommentoida.

12
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 08.08.11 - klo:21.16 »
Nyt on ollut taas aikaa vähän mallinnella. Tein tuollaisen edellä mainitun "hökkelin", ja simppelin sotilas barakin, joka on tällä hetkellä maalattu tumman vihreäksi. "Hökkeliä" ei ole maalattu. Katsokaa, ja ihmetelkää:

Hökkeli: http://www.freeimagehosting.net/28ccf
Barakki: http://www.freeimagehosting.net/d05dd Barakin toinen, pieni huone on vessa.
BarakkiWire: http://www.freeimagehosting.net/6f180

Onko siis näillä taidoilla mahdollista päästä projektiinne?

-UusiKäyttäjä

Vähän hankala on lähteä vielä arvioimaan osaamistasi näistä. Tällä hetkellä näen noissa
muutaman laatikon eri tavoilla skaalattuina. Tai kyllähän rakennuksen voi periaatteessa näin
koostaa, mutta illuusio esim. todellisesta barakista ei nyt oikein noista välity. Paremman vaikutelman
aikaansaaminen vaatisi myös teksturoinnin, jonka tekeminen muuten vaatii merkittävästi työtä.

13
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 21.07.11 - klo:15.50 »
Huomasin blenderin aikaisemman viestin, jossa kerrottiin tarvittavan tekstuuria, ja että aseita teillä on jo hyvin. Heti tuli himo mallintamaan. Aloin tekemään omakotitaloa peliänne varten, vaikka en edes tiedä tarvitsetteko sellaista. No, talo ei ole vielä valmis, sillä tarvitsisin ohjeita, yksityiskohtiin, jotta tietäisin minkälaisen talon minun pitäisi loppujen lopuksi saada aikaan. Olen mallintanut seinät ja lattian, mutta en värittänyt niitä, myöskään ikkunan paikat eivät ole valmiit. Mallinsin myös paraati oven, tosin heikosti sutaistuna, jotta saisitte selvän mistä kävellään sisään. Mallissa on myös katto, joka näkyy vain alhaaltä päin, ylhäältä päin katseluun varten. Talossa ei ole minkäänlaisia huonekaluja jne..

Kuvat:
Alhaalta http://www.imagebam.com/image/11910f141525168
Ylhäältä http://www.imagebam.com/image/bfadb9141525178

Toivoisin rakentavaa palautetta.
Terveisin UusiKäyttäjä

Olet selvästi innostunut mallintamisesta, mikä on hienoa. Talosi kaava on aika monimutkainen, mikä ei välttämättä ole huono juttu, mutta moottorini yksinkertaisuus saattaa tulla vastaan. Tällä hetkellä pelaaja-ympäristö-törmäysten havainnointi tehdään 2D:nä, eli törmäysten kannalta talo esitetään ympyröiden ja tason särmiöiden avulla. Tämä tarkoittaa sitä, että käytönnössä talojen on oltava yksikerroksisia, tai ainakin vain yhteen kerrokseen voi päästä kävelemään. Lisäksi tämä osa on vielä sen verta yksinkertainen, että mallintaja joutuu määrittämään nämä ympyrät ja särmiöt käsipelillä, mikä on melko työlästä, jos talo sisältää monta seinää. Motivaatio tällaiselle toteutukselle on nopeus ja toimivuus; pelaaja-ympäristö törmäysten havainnointi on pirun virhealtista puuhaa ja aiempi kokemukseni 3D-toteutuksesta ajoi minut tällaiseen valintaan.

Kannattaisi ehkä keskittyä tekemään yksinkertaisia rakennuksia, joissa on korkeintaan kaksi huonetta, tai joihin ei pääse ollenkaan sisälle. Peli tulee pääasiallisesti olemaan ulkoilmapeli. Erinäiset mökit, hökkelit, sotilasbarakit, bunkkerit, puolijoukkueteltat jne. olisivat ihan käyttökelpoisia.

Rakennuksiin ei muuten kannata laittaa mitään huonekaluja tai vastaavia yksityiskohtia. Niistä tehdään eri mallit, joita voi sitten mukavasti lisäillä pelin editorissa. Tämä mahdollistaa sen, että pienet detailimallit voidaan jättää piirtämättä/piirtää pienemmällä yksityiskohtaisuudella, kun havaitisja on riittävän kaukana niistä. Lisäksi ympäristöjen rakentelusta tulee näin monipuolisempaa.

14
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 21.07.11 - klo:12.39 »
Jos alatte kaipaamaan enemmän kansainvälistä apua kehitykseen, niin olisiko aika tehdä pelin sivusto ja koko portaali uusiksi? Sellaiseksi, että se houkuttelisi muitakin käyttäjiä mukaan kehitykseen. Sitten julkaisun yhteydessä laajentaa tämä portaali tyydyttämään myös peruskäyttäjien tarpeet. Lähinnä tässä vaiheessa lähtisin miettimään git access-ratkaisuja ja toimivaa foorumia ja feature listiä, mitä kehittäjät voivat yhdessä laajentaa.

Verkkosivun ulkoasu ei ole ollut tähän asti kovin korkealla prioriteetilla. Sen tarkoitus on lähinnä julkaista uutisia sekä multimediaa muodossa, joka varmasti näkyy selaimesta ja alustasta riippumatta. "Keep it simple stupid" on ollut tässä projektissa ohjenuorana. Selvästi kaivattava ominaisuus on kyllä projektin oma foorumi. Olisi hyvä, jos ihmiset voisivat suoraan kommentoida jokaista uutista. Yritän saada tällaisen alulle lähiaikoina. Jos jollain on ehdottaa hyvää foorumipakettia, niin olisin kiitollinen, sillä en ole kovin hyvin näistä perillä.

Pelinkehityksestä tuskin tulee täysin avointa s.e. koko paketti löytyisi jostain julkisesta versionhallintajärjestelmästä. Tähän asti on ollut käytössä eräs verkkotiedostopalvelu, joka on toiminut varsin hyvänä keskitettynä datakeskuksena pelin kehityksessä. Jos projektiin liittyy esim. 3D-mallintaja, niin hän saa tarvittavat oikeudet kyseiseen tiedostopalvelun tietokantaan. Pelisisällön, kuten mallien, tekstuurien ja äänien, yhteensulauttaminen on uskoakseni vielä melko helppoa, vaikka tekijöitä olisi useita. Aivan toinen asia olisi, jos myös lähdekoodi pitäisi jakaa usean ohjelmoijan työstettäväksi. Aion kuitenkin yhtä pitää ohjelmointipuolen visusti omilla harteillani.

15
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 19.07.11 - klo:15.33 »
Onko mahdollista "lahjoittaa" pelillenne 3d malleja? Unpaintattuja? Renderöityjä? Olen jonkun aikaa blenderiä käyttänyt, en ole pro, tai mitään, mutta harrastemielessä kavereiden kanssa. Olisiko siis mahdollista tehdä 3d malleja ja antaa teidän käyttöönne?
Edit: Pistin mukaan linkin m16Blender kuvaan: http://www.magicscreenshot.com/jpg/OwB84cxbjkA.html

-UusiKäyttäjä

Pelisisällön kannalta olisi kyllä järkevää, jos projektiin littyisi useampia 3D-mallintajia. Tällaisen järjestämistä ei ole tosin mietitty vielä kovin pitkälle. Ase- ja hahmomallit ovat tällä hetkellä hyvässä vaiheessa, joten tällä alueella ei ole kovin paljon paikattavaa. Toisen puolen muodostavat peliympäristön 3D-mallit, kuten rakennukset, kasvit jne. Näitä on vielä rajoitetusti, ja lisävoimia voitaisiin tarvita.

Pitäisi miettiä jokin luonteva järjestelmä, jonka avulla henkilö voisi antaa tekemänsä mallin käytettäväksi pelissä s.e. henkilön osuus projektissa kävisi myös ilmi. En mielellään ottaisi pelkästään malleja. UV-kartoitus ja teksturointi ovat välttämättömiä ja melko aikaavieviä osia, joten jos joku haluaa liittyä projektiin, niin mielellään pitäisi pystyä viemään tällainen kokonaisuus loppuun asti. Lisäksi kaikista malleista tarvitaan "muutama" level-of-detail versio. Nämä saa blenderillä ihan kivasti, mutta hieman vaativat myös työtä.

Moottorissa on aika kivasti toimiva integroitu kenttäeditori, johon on myös helppo lisätä omia 3D-malleja. Suunnitelmani on, että kun peli on julkaistu, ihmiset voisivat helposti luoda omia peliympäristöjä käyttäen pelin mukana tulevia malleja sekä itse tekemiään malleja. Hyvänä pidetyt ympäristöt voitaisiin sisällyttää tuleviin julkaisuihin.

Näyttämäsi M-16 malli vaikuttaa ihan kivalta, mutta ei ole vielä hiottu siihen realistiseen asuunsa, jota haemme. Lisäksi mallissa näyttäisi olevan teknisesti hiomisen varaa, sillä polygonien käyttö ei vaikuta kovin optimaaliselta muotojen esittämisen kannalta.

16
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 08.07.11 - klo:23.25 »
Alkukesästä oli pieni tauko kehityksessä, mutta nyt on jälleen tapahtunut kivaa kehitystä. Koska pelikin alkaa olla jo
melko pelattavassa mallissa, innostuin lisäämään reaaliaikaiset varjot käyttäen perinteistä "shadow mapping" -menetelmää. Tämän toteutus on nykyaikaisilla varjostinohjelmilla jo melko suoraviivaista.

Pientä hiomista vaatii vielä, mutta uskoisin, että parin seuraavan kuukauden sisällä voisin julkaista ensimmäisen version verkkopelin ja yleisen toimivuuden testaamista varten.

Voisin varmaan luoda jonkin Twitter tilin tjsp. tälle projektille, mutta Ubuntun käyttäjien kommentit ovat edelleen erittäin tervetulleita, Ubuntu kun on pääasiallinen kohdekäyttis.

17
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 24.05.11 - klo:10.15 »
Olen seurannut tuota Unitya jo jonkin aikaa. Varsin mielenkiintoinen, ja Oil Rush näyttää hyvältä.

Oil Rush on toteutettu Uniginella, ei Unityllä.

Kappas, onnistuin sekoittamaan nuo :).

18
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 22.05.11 - klo:14.16 »
moi

en nähnyt noihin kuviin taikka mihinkään oheismateriaaleihin liittyvän mainintaa copyright eli tekijäinoikeuksista.

otathan kantaa myös tähän asiaan. me kun elämme mailmassa jossa tämäkin asia pitää ottaa huomioon.

Tekijällä on aina tekijänoikeus omiin teoksiinsa, riippumatta siitä, lukeeko sivuilla "copyright jne."

Syrtek66 tarkoitti: onko sinulla lupaa kuviin, saako kuka tahansa muu käyttää kuvia jne kun/jos mistään ei selviä tuota asiaa.

Jos teen kuvan (ts. nyt teoksen) käyttäen blenderiä, gimppiä ja ehkä g++:aa, niin tottakai minulla on lupa tähän kuvaan. Voin hyvin laittaa sen nettisivulle ilman mitään copyright-tietoja, sillä tässä pätee automaattisesti tekijänoikeuslaki. Selvästi nimeni näkyy heti sivun ylälaidassa, joten tekijästä ei kai ole epäselvyyttä.

Osassa kuvissa näkyvissä 3D-malleissa olen käyttänyt tekstuurin pohjana cgtextures.com:n kuvia, joita ko. sivun mukaan saa käyttää tähän tarkoitukseen ilman erillistä mainintaa.

Siihen, että saako kuka tahansa muu käyttää kuvia, pätee jälleen tuo tekijänoikeuslainsäädäntö.

Mutta jos tässä on mielestänne jotain epäselvyyksiä, niin voisin lisätä asiaa selventävän osion. Peliin saattaa tulevaisuudessa tulla sisältöä, joka vaatii erillismaininnan.

Lainaus
minusta olisi ollu parempi käyttää pelimoottorina unitya....
ite ainakin testaan sitä.
linkki: http://unity3d.com/unity/

Olen seurannut tuota Unitya jo jonkin aikaa. Varsin mielenkiintoinen, ja Oil Rush näyttää hyvältä. Mutta tosiaan tarkoituksena on enemmänkin tehdä pelimoottori ja juuri sille räätälöity peli. Tai ehkä pikemminkin toisinpäin: mielessä on tietyllainen peli, ja yritän tehdä pelimoottorin mahdollisimman minimalistisesti tuon pelin toteuttamiseksi. Lisäksi en ole ennen harrastanut verkko-ohjelmointia, ja tämän opettelu on varsin mielenkiintoista.

19
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 22.05.11 - klo:01.09 »
moi

en nähnyt noihin kuviin taikka mihinkään oheismateriaaleihin liittyvän mainintaa copyright eli tekijäinoikeuksista.

otathan kantaa myös tähän asiaan. me kun elämme mailmassa jossa tämäkin asia pitää ottaa huomioon.

Tekijällä on aina tekijänoikeus omiin teoksiinsa, riippumatta siitä, lukeeko sivuilla "copyright jne."

20
Pelit / Vs: Harrastepeli(moottori)projekti linuxille
« : 21.05.11 - klo:13.54 »
Lisäsin jälleen pienen videopätkän. Tällä kertaa esitellään vakuuttavampia "debris" partikkeliefektejä. Lisäksi videossa näkyvät uudelleenskinnaattu ase ja uudet animaatiot. Luulen, että pian voitaisiin järjestää pieni avoin testisessio, jossa näkisi, kuinka monipeli toimii/ei toimi suuremmalla pelaajamäärällä. Tähän asti on kokeiltu kolmella pelaajalla. Pelin olisi tarkoitus toimia hyvin ainakin kahdeksalla pelaajalla.

Sivuja: [1] 2 3 ... 5