Minulla tökkää kuitenkin aina Evolutionin teko toiseen kohtaan. Kun toisen kerran painan "Eteenpäin", ja olen "kakkosruudussa", kysytään palvelintyyppiä. Valmiina on "Määrittelemätön". Vaihtoehtoja kuitenkinon paljon.
jep, vaihtoehtoja on paljon koska erityyppisiä palvelimiakin on paljon. tyypiksi valitaan sama jotan sähköpostipalvelun tarjoajasi käyttää, näin käyttämäsi sähköpostipalvelin ja sähköpostiohjelman osaavat puhua samaa kieltä ja ymmärtävät toisiaan. sinulle tämä näkyy siten, että postit kulkevat.
Kun kävin aikaisemmin Suomi24:lla sähköpostitililläni katselemassa, oli asetuksissa "IMAP".
niin missä asetuksissa?
itse en kyseistä palvelua käytä, enkä ajatellut rekisteröityä. äkkisellä etsiskelyllä näyttäisi, että suomi24 osaa toimia asiakasohjelmistona muille pop ja imap laatikoille, mutta en äkkiseltään nähnyt mitään viitettä siihen, että sitä pystyisi lukemaan millään ohjelmalla. tämä ei tietenkään tarkoita, etteivätkö he saattaisi tarjota pop-rajapintaa posteihinsa, sitä vaan ei kerrota suoraan.
Kun sen laitan, tulee esiin "Asetukset". Siinä taas pitäisi tietää mitä tulee Palvelin-kohtaan. Niinkuin kerroin aikaisemmin, on toinen sähköpostitili Suomi24:n ja toinen Saunalahden sivuilla.
edelleen minua hämää se, että sinä puhuit aikaisemmin dna:n palvelimista. onko sinulla siis saunalahden nettiliittymä vai pelkästään joku ilm,aissähköposti saunalahden sivuilta?
ainakin saunalahden omille asiakkaille nuo palvelintiedot löytyivät varsin triviaalisti:
http://saunalahti.fi/tuki/internet/posti/tosin jos sinulla on jonkun muun tarjoama nettiliittymä, on varmaan viisainta käyttää heidän lähdetävn postin palvelintaan (smtp).
Mitä te muut olette laittaneet tuohon Palvelin-kohtaan?
eiköhän kaikilla ole siinä se sähköpostitiliä tarjoavan tahon palvelimen osoite ja palvelintyyppinä sen palvelimen tyyppi.