Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-tiimi Lappiin?  (Luettu 11577 kertaa)

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Ubuntu-tiimi Lappiin?
« : 21.04.07 - klo:15.59 »
Lieneekö Lapissa muita Ubuntu-käyttäjiä kuin minä? Vois kehitellä jotain toimintaa?


Marko "Eskobastion" Eskola
+358 40 7724077
marko@markoeskola.fi
http://www.markoeskola.fi


dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #1 : 14.05.07 - klo:14.22 »
ikävän hiljaista täällä on. Itse olen yrittänyt löytää linux/open source toimintaa täältä lapista(torniosta) mutta etelään pitää mennä jotta löytyy. Jos jonnekkin saadaan toimintaa, niin olen mielenkiinnolla mukana, toisin matkat tuottavat varmasti ongelmia kun aktiivikäyttäjiä löytyy harvemmalti=)
Ois kiva ettei tarvisi aina Turkuun asti lähteä messuille halutessa, no tuleepa matkustettua!

eap

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #2 : 14.05.07 - klo:14.52 »
Jos vähän laajentaisi, eli voisiko ajatella Pohjois-Suomen tiimiä? Onko esim. Oulussa aktiiveja, itse olen sopivasti tästä väliltä.

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #3 : 14.05.07 - klo:22.46 »
Jos vähän laajentaisi, eli voisiko ajatella Pohjois-Suomen tiimiä? Onko esim. Oulussa aktiiveja, itse olen sopivasti tästä väliltä.

Mikä ettei Pohjois-Suomen tiimi olisi sopiva, jos ei Lapista löydy tarpeeksi kannatusta. Itse asustelen tällä hetkellä Sodankylässä, joten suurin osa toiminnasta voisi mielestäni olla virtuaalista..

Marko

PS.  Toinen vaihtoehto olisi perustaa tiimi nimeltä Ubuntu Periferia, johon jäseneksi pääsee, jos  a)asuinpaikkakunnalta löytyy liikennevalot vain huoltoaseman pesuhallista b) alueella on enemmän poroja neliökilometrillä kuin ihmisiä tai c) henkilö pystyy jotenkin muuten osoittamaan, että asuinpaikka on susirajan toisella puolella..

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #4 : 14.05.07 - klo:23.34 »
En tiedä onko joku teistä tämän takana mutta anyway:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=8365.0



r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #5 : 15.05.07 - klo:15.02 »
kysyntää kuuluu olevan, lappimaisesti pidemmällä välimatkalla. Mutta kuka kerkiää ensimmäisenä perustaa jotain keskustelu alueita mihin voitaisiin kerätä kiinnostuneita ja kun kiinnostuneita on tarpeeksi niin voi alkaa jo tekemään pienempää virtuaaliohjelmaa. Itse ehdotan että voitaisiin perustaa jonkinlainen irc-kanava näin aluksi, ja katsoa tuleeko sinne ihmisiä. Ja uskon että oulunseutu pitää ottaa mukaan koska lapista ei kuitenkaan löydy tarpeeksi aktiiveja. Ja tuo susirajan vaatimukset on jo aika pahat huhhuh...=)

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #6 : 15.05.07 - klo:15.07 »
En tiedä onko joku teistä tämän takana mutta anyway:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=8365.0



r

Niin ja tuo keskustelu näyttää kuolleen jo ennenkuin on edes alkanut! Tämä "linuxyhteisö pohjoiseen" asia taitaa tulla pinnalle aina välillä, ja kuolla taas vähäisen käyttäjämäärän takia

eap

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #7 : 16.05.07 - klo:10.41 »
Niin ja tuo keskustelu näyttää kuolleen jo ennenkuin on edes alkanut! Tämä "linuxyhteisö pohjoiseen" asia taitaa tulla pinnalle aina välillä, ja kuolla taas vähäisen käyttäjämäärän takia

Vähän tuolta näyttää, meitä lienee tässäkin keskustelussa vain 3 potentiaalista henkilöä. (Olen ymmärtänyt että Risto vaikuttaa etelämpänä?)  Itse tiedän omalla paikkakunnallani vain yhden henkilön lisäkseni joka on ainakin live-cdltä ubuntua kokeillut. Itseasiassa hän minulle tästä kertoikin.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #8 : 16.05.07 - klo:13.39 »
Joo, mä vaikutan etelämpänä mutta hengessä olen kyllä mukana jos pohjoiseen tiimiä olette perustelemassa ja tästä syystä välitin tiedotn tuolta flugin listalta tänne kun huomasin että eri paikoissa samasta asiasta keskustellaan. Ottakaa ihmeesä yhteyttä tuohon flugin listalle kirjoitelleeseen.


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #9 : 16.05.07 - klo:17.08 »
Nojaa ite asustelen tällä hetkellä koillis-lapissa ja tunnen kyllä muutaman rovaniemeläisen kubuntun käyttäjän(ramk aikiojen tuttuja), mutta eipä oikein innosta mikään yhteisöllisyys(jos saman puronvarteen tulee toinen silloin pitää vaihtaa puroa).
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #10 : 16.05.07 - klo:17.31 »
mutta eipä oikein innosta mikään yhteisöllisyys(jos saman puronvarteen tulee toinen silloin pitää vaihtaa puroa).

Mutta innosti kuitenkin ilmaista tarpeeton mielipiteesi tässä viestiketjussa?

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #11 : 17.05.07 - klo:13.58 »
No mie perustan irc-kanavan...hetikkun kerkiän! Ilmoitan sen nimen tänne sitten kun olen keksinyt sen. Ehdotuksiakin saa laittaa! Tarkoitus nyt kuitenkin on ettei tarvi tänne foorumille avata tuontuosta uutta keskustelu aluetta tästä samasta aiheesta vaan voi suoraan mennä jonnekkin missä jutellaan valmiiksi asiasta...ja kuka tietää jos kanavan antaa olla 10v niin kävijä määrä saattaa kasvaa 3 -> 5teen ;D
niin ja oulun seutu otetaan mukaan alueeseen koska lappi jää auttamatta autioksi.

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #12 : 17.05.07 - klo:14.34 »
No mie perustan irc-kanavan...hetikkun kerkiän! Ilmoitan sen nimen tänne sitten kun olen keksinyt sen. Ehdotuksiakin saa laittaa!

Hyvä idea. Miten olisi yksinkertaisesti Ubuntu Pohjois-Suomi?

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #13 : 17.05.07 - klo:14.43 »
Luulisin että ubuntu-fi-tiimit tuolla freenodessa voisi toimia ainakin alkuun alustana, mutta esim. ubuntu-fi-lappi tai ubuntu-fi-pohjoissuomi menisi omana kanavana varmaan ihan ok.

Tosin ehkä rajautuminen pelkkään ubuntuun ei välttämättä ole hyvä, kuten on puhetta ollut. linux-lappi olisi kova, mukaan voisi tulla muidenkin distrojen hemmoja kun sopivasti sitä mainostaisi..



r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #14 : 17.05.07 - klo:20.10 »
Laiton nimeksi AvoinPohjois-suomi. Ei hyväksynyt välilyöntejä nimeen! No kuitenkin, jos joku haluaa osallistua/järjestää avoimen yhteisöjen toimintaa oulun alueelta pohjoisemmaksi niin tuonne voi tulla keskustelemaan. Kuten aiemmin oli puhetta freenodesta niin laitoin sen sitten sille serverille. Avoin nimellä kannatetaan ubuntun ideaa ja samalla annetaan vapaammat käet osallistua kanavalle vaikka käyttäisikin muita avoimia ohjelmia.

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #15 : 17.05.07 - klo:22.28 »
Ensimmäiset keskustelut ovat jo käynnissä #AvoinPohjois-Suomi -kanavalla. Lisää porukkaa kuitenkin mahtuu vielä.. ;-)

Ilkka

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #16 : 18.05.07 - klo:07.15 »
On täällä varmasti meitä muitakin. Hoksasin vasta nyt koko asian, kun muuton takia oli netti pois käytöstä yli kuukauden. asustelen Kemissä ja meillä ubuntua käytetty parivuotta, mitänyt lapset pelaa wintoosalla. Tiedän muutamia muitakin linuxin käyttäjiä täytyypä vihjaista asiasta  :D

Niila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #17 : 18.05.07 - klo:13.23 »
Riittääkö perusteluksi että asuu oulussa ja että on inarinsaamelainen? :D En mikään koodari ole millään muotoa, joten teknistä tuntemusta ei täältä paljoa heru, mut olisihan se mukava olla mukana ::)

eap

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #18 : 18.05.07 - klo:18.03 »
Avoimeen yhteisöönhän ovat kaikki tervetulleita ja minä ymmärsin, että kysymyksessä on koko Pohjois-Suomea koskeva juttu. Tosin näin vanhalla kävyllä on toi irkkaus liki tuntematonta hommaa, mutta opetellaan sekin.

khyliX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #19 : 18.05.07 - klo:19.56 »
Löytyy ainakin yx Ubuntun käyttäjä Lapin pääkaupunnista Rovaniemeltä. Jothain pientä arvelen osaavani Linuxin parissa vuosien itseopiskelun myötä. Saattaahan täällä olla muutama kubuntistikin, päättelen sen siitä, että markettien lehtihyllyissä on säännöllisesti tarjolla Linux-lehtiä. Yliopiston taiteiden tiedekunnassa taitavat käyttää maceja etupäässä. Ei muuta kuin koloista esiin ubuntistit, kubuntistit ja muut Pohjois-Suomen alueella linuxia käyttävät. Linuxia vaan tunnetuksi tekemään.
khyliX