Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-tiimi Lappiin?  (Luettu 11540 kertaa)

xjonex

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #20 : 18.05.07 - klo:20.08 »
Lapista en tiedä, mutta lapin läänissä kuitenkin ollaan... ;D

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #21 : 18.05.07 - klo:20.41 »
*kaivautuu kolostaan ja vilkuttaa iloisesti* yksi Leville jämähtänyt sesonkityöläinen ilmoittautuu!! Linux kokemusta kertyny vähänlaisesti...joskus aikanaan kokeillu Breezyä ja muutama päivä ennen Feistyn julkasua asensin pöytäkoneelle Edgyn ja julkasun jälkeen päivitin Feistyksi...läppärille pääsikin suoraan Feisty 64-bittisenä versiona...

Anyway susirajan tunnusmerkit (ainakin a ja b -kohdat, vaikken olekkaan ihan varma onko Nesteen pesuhallissa liikennevaloja, mutta muuten niitä ei kylästä löydy) täyttyy (ainaki näin kesäaikaan kun ei hirveemmin ole turisteja) ja olen valmis toimintaan mukaan lähtemään...kuhan vaan löytäsin tuon teän irc-kanavan... ???

P.S. Oon liittyny jo Tuki- ja Käännöstiimien postituslistoille ja ircissä hengailen #ubuntu-fi ja #ubuntu-fi-tiimit kanavilla...
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #22 : 18.05.07 - klo:21.44 »
Avoimeen yhteisöönhän ovat kaikki tervetulleita ja minä ymmärsin, että kysymyksessä on koko Pohjois-Suomea koskeva juttu. Tosin näin vanhalla kävyllä on toi irkkaus liki tuntematonta hommaa, mutta opetellaan sekin.

Minä taas ajattelen, että vanhat kävyt tietää mikä IRC oikeasti on eivätkä sekoita sitä IRC-galleriaan niin kuin vähemmän valveutunut nykynuoriso useasti  tekee (olikohan tarpeettomasti kärjistetty ;-) Onhan IRC kuitenkin keksitty jo silloin kun osa tämänkin foorumin jäsenistä on ollut vain pilke isän silmäkulmassa..

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #23 : 18.05.07 - klo:21.56 »
Porukkaa alkaa löytymään mukavasti. Ei muuta kuin tuonne #AvoinPohjois-Suomi-kanavalle juttelemaan.

Jotta homma lähtisi eteenpäin, niin ei muuta kuin keksimään toimintaa ja tapahtumia.

Itse olen miettinyt, että pitäisiköhän kuntapäättäjiä / koulutusviranomaisia ravistella täällä Lapissa päin ja lähettää niille aloitteita cd:n ja infopaketin muodossa. Monessa kunnassa painitaan kasvavan it-budjetin kanssa ja rahaa ei ole kaikkiin hankintoihin. Varoja voitaisiin kuitenkin vapauttaa muuhun käyttöön vaihtamalla suurin osa käyttöjärjestelmistä ja toimistopaketeista Linuxiin ja OpenOfficeen. Esim. 80-90% Ubuntua / 10-20% Windowsia voisi olla toimiva järjestelmä monelle kunnalle. Asia on hyvin ajankohtainen, koska Vista on markkinoilla ja muutaman vuoden kuluessa XP:t tullaan korvaamaan sillä.


Marko


eap

  • Vieras
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #24 : 18.05.07 - klo:21.58 »
Toki IRC:n tiedän ja erotan irc-galleriasta, mutta olosuhteista johtuen en ole sitä päässyt käytännössä juurikaan kokeilemaan. Kun minä aloittelin joskus muinoin hienolla 286:lla ja dos 3:lla niin ei täällä periferiassa osattu edes uneksia mistään nettiyhteyksistä  :D . Sitten siirryinkin päiväntasaajan eteläpuolelle viemään "kehitystä", missä vierähti yli 8 vuotta kolmessa eri jaksossa noin 14 vuoden aikana, oppimassa sitä ehtaa ubuntu-filosofiaa. Sana ja käsite ubuntu on minulle tuttu jo 20 vuoden takaa. Kun sitten taas paluumuutin tänne pohjoiseen, Pudasjärvelle, niin oli jo meset keksitty. Toisaalta Soneran taksoilla ei oikein modeemin kanssa pitkiä aikoja netissä hirvennyt oleskella. Tässä vähän taustaa heikkoon irc-osaamiseeni.

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #25 : 18.05.07 - klo:22.24 »
Nii mistä tuo kanava löytyy? Freenodesta ja IRCNetistä koitin kattoa mut ei näkyny?? Ei oo tuo irc tuttu juttu mullekkaan, mut koitan täs samalla opetella sitäkin...  ;)
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #26 : 18.05.07 - klo:22.31 »
Nii mistä tuo kanava löytyy? Freenodesta ja IRCNetistä koitin kattoa mut ei näkyny?? Ei oo tuo irc tuttu juttu mullekkaan, mut koitan täs samalla opetella sitäkin...  ;)

Kyllä minä sen tuolta freenoden kautta löysin.. Käytän tätä X-Chat-Gnomea ja tämän palvelinlistassa oli Freenode valmiina, joten loggauduin siihen ja kirjoittelin käskyn /join #AvoinPohjois-Suomi. Hyvin pelaa..

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #27 : 18.05.07 - klo:23.36 »
Joo XChattiä käytän itekkin mutta eipä tullu mieleen tuollaset /join komennot ja koitin vaan kanavaluettelosta ettiä...  ;D
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu-tiimi Lappiin?
« Vastaus #28 : 19.05.07 - klo:20.57 »
Riittääkö perusteluksi että asuu oulussa ja että on inarinsaamelainen? :D En mikään koodari ole millään muotoa, joten teknistä tuntemusta ei täältä paljoa heru, mut olisihan se mukava olla mukana ::)
Joo oulu mukaan vaan ja ei tarvi olla mikään pro. Kyllä sitä oppii kun sinne tulee ja saadaan toimintaa aikaan. Sanokaa vaan kavereille että kaikki järjestö/yhdistys toiminnasta kiinnostuneet mukaan ja vaikka pelkällä henkisellä panoksella ;D. Nyt tampereella käymässä ja varsin mielenkiinnolla katon onko käviämäärä noussut nyt matkan aikana. Muistakaa että jokainen ihminen on käyttämätön voimavara!
« Viimeksi muokattu: 19.05.07 - klo:20.59 kirjoittanut dotdeb »