Flash pitäisi kriminalisoida kokonaan, samoin kaikki vastaavat. Sieltä, syvältä ja poikittain. Aivan, juuri sieltä missä päivä ei paista eikä suopursu kuki.
Maailman turhin vempele jo muutenki koko Flash. Toivon mukaan molemmat saataisiin karsittua pois..
Perustelkaa niin joku saattaa vielä uskoa mitä sanotte.
r
Jahas, vai että vielä pitäisi perustella mielipiteeni. Heh, oikkein. Mielipiteiden perusteluita on toki hyvä vaatia jos itse on erimieltä. Eihän sitä muuten tiedä miksi toinen on sitä mieltä.
Kirjoitetaan siis miksi vihaan flashia (
http://stargazers.kapsi.fi/flash.jpg <-- En kuitenkaan tuota Flashia).
Eli syyt:
1) Turhaa nettikaistan kulutusta käyttää Flashia tehdessä asiallisia sivustoja joiden tarkoitus on tarjota informaatiota. Pidän enemmän hötömölöstä ja pöhöpistä ja sössistä (HTML/PHP/CSS) ja mitä niillä saadaan aikaiseksi kuin mitä Flashilla.
2) Myös aiemmin mainittu hankala etsintä + haku ei toimi. Se on syvältä, jos tarkoitus on etsiä jotain tiettyä informaatiota.
3) Hiiiiiiiiidasta. Kyllä. Aivan turhaa että sivustot latautuu kahden megan netillä kymmeniä sekunteja, vaikka sivulle menen vain katsomaan jonkin asiallisen tiedon tietoja. Saman voisi tehdä että aukeaisi kahdessa sekunnissa. Turhaa kaistankulutusta = turhaa ajankulumista. Ei sillä, että kiireinen mies olisin, mutta mieluummin haluan että nettisivut aukeaa nopeasti. Ja tietenkin, mikäs sen turhauttavampaa kuin katsella jotain typerää väliajan pilipalipoppivideota siinä samalla. Toisekseen, mitä enempi nettisivuja tehty flashilla, sitä vähemmän potentiaalisia sivuja mitä kännykällä tarkistaa tarvittaessa.
4) Mainokset. Näistä olen kirjoittanut blogiinikin pitkän valituksen (
http://stargazers.kapsi.fi/wordpress/?p=22 jos jotakuta kiinnostaa pidempi selostus mainonnasta
Saattaa tosin olla aika kärjistettyä blogissa, mutta... noh, menköön. Ai niin. Kaiken huippu oli Crazy Frog Flash-mainos aikoinaan. Voi taivas että tuli säikähdettyä. Hiiren siirsin vahingossa sen mainoksen päälle huomaamatta ja samalla alkoi infernaalinen älämölö kesken kauniin musiikkinautinnon
Ihmettelin että mitä ihmettä. Mutta mikäs muukaan kuin typerä Flashilla tehty mainos. Pitäisi lailla kieltää ja kriminalisoida tuollaiset mainokset. Ja sakottaa kaiken muun hyvän lisäksi tuollaisista.
5) Lagi. Intel Pentium 1,5GHz + 768Mt muistia. Tarpeeksi mainoksia + nettisivua kun skaalaa, alkaa kone tökkimään. Voi olla toki vikaa koneessakin, mutta silti. Ilman niitä mainoksia -> ei lagia.
6) Skaalaus -> Fontit sukkaa kun skaalaa isommaksi flashihärpäkkeitä. Normit fontit skaalautuu Operassakin erittäin selvästi nätisti.
Jaahas. Olikohan niitä tähän hätään muita? Humm... Kyllä Flash-inho on jo ollut pitkään. Ainoa missä olen nähnyt Flashissa jotain hyvää, on YouTube, mutta senkin voisi toteuttaa kokonaan avoimilla standardeilla, ainakin näin olen käsittänyt. Korjatkaa jos olen väärässä