Kirjoittaja Aihe: Onnistumiskokemuksesi Ubuntun/Linuxin kanssa (vain iloa ja riemua)  (Luettu 286102 kertaa)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
samanlaiseen lopputulokseen olen päätynyt itsekin...
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

uunox

  • Vieras
Hei!

Olen myös käyttänyt Ubuntua reilut puoli vuotta ja olen törmännyt monenlaisiin ongelmiin ja osan olen saanut ratkaistua ja ratkaisemattomat ovat siirtyneet Windowsin ratkaisuille. Olen käyttänyt C/PM- DOS-Windows järjestelmiä melko kauan eikä niissä aikanaan mitään erityisempiä ongelmia ole ollut, eikä ole vieläkään, eikä normaalia suurempaa kiirettäkään, olen ehtinyt myös Windowsilla pärjäilemään enkä sen vuoksi ole kokenut näitä Linuxeja sen erityisemmiksi. Lähes kymmenkunta vuotta sitten kokeilin IT-Linuxia ja taisinpa reilun vuoden jaksaa "harjoitella" ennen kuin kyllästyin, mutta siitä on toki menty eteenpäin. Ellei kovin mutkalliset vaateet ole niin tokihan "mummotkin" jo nykyisin pärjää Ubuntulla kun hieman opastelee, joskin monessa asiassa "mummo" pääsisi pidemmälle Windowsilla. Mutta jokaisellahan on se "mun juttu", eli käyttää sitten koneitaan mihin mihin käyttääkään, kuitenkin pitäisin yksisilmäisyytenä jos näitä alkaa "kilpailuttamaan" keskenään.
Olkoon itsekukin onnellinen tykönään ja ehkä olisi parempi joskus onni kätkeäkin, kun kuitenkin tiedämme todellisuuden..

Mutta yhteenvetona sanoisin että reiluun puoleen vuoteen ei tällä saralla juurikaan luppoaikaa ole jäänyt tämän harrasteen parista ja kiva niin, eipähän kerkee muuhun pahantekoon...

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Täytyy sanoa että pitkästä aikaa tuossa kuukausi/2 takaperin koin varsinaista riemua kun tajusin irrottautua vihdoin Ubuntusta ja asentaa Debian Lennyn :D
Voi sitä riemua kun kaikki toimi nopeasti.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Täytyy sanoa että pitkästä aikaa tuossa kuukausi/2 takaperin koin varsinaista riemua kun tajusin irrottautua vihdoin Ubuntusta ja asentaa Debian Lennyn :D
Voi sitä riemua kun kaikki toimi nopeasti.

Eipä siinä mitään, Debiani on mainio distro.  ;)

Kyllä todellakin ihmetyttää mikä Ubuntuasi niin paljon hidasti  ???
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Ku (melkeen) kaikki vaan pelaa!

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Kyllä todellakin ihmetyttää mikä Ubuntuasi niin paljon hidasti  ???

Ei tuo nyt niin tavatonta ole, itselläni läppärissä (Hardy 8.04) jumitti niin pahasti että, oli pakko siirtyä alpha1 vaiheessa intrepidiin. ja sinne hävisi hitaudet...

Noh, kerron sitten oman ilon ja riemun aiheeni,
Kun saa jonkun toisen ongelman korjattua. ;)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

pera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Noin viikko sitten latasin myöhemmin ongelmalliseksi osoittautuneen Ubuntu 8.10 version minun hardistapauksessa. Jouduinkin myöhemmin vaihtamaan Ubuntun 8.04 versioon. Tällä vaihdolla sainkin hiukan vanhentuneen windows koneen toimimaan ubuntulla.

Sitten tuli mieleen, että olisi kiva juttu jos pääkoneeltani (WIndows Vista) voisin etäkäyttää Ubuntua kotiverkossa.
Sain kuin sainkin konffattua Ubuntu 8.04 toimimaan vnc-serverinä ja sitten Vistan päähän asensin tihgtvnc:n.

Nyt tätä viestiä kirjoitan Vista-koneelta, joka on kytketty Vistasta tightvnc:llä Ubuntuun. Eli Vistakoneeni kuvaruudulla näkyy Ubuntun kautta avattu Firefox-yhteys Ubuntu Suomeen.

On tosi kiva homma kun pääkoneeltani voin käyttää Ubuntua ja samalla saan Vistan toiminnot näkyviin.
Nyt on helppo alkaa opiskelmaan Linuxin käyttöä, kun ei tarvitse istua kanden päätteen ja kahden näytön ääressä. Vaan kaikki toiminnot voin komentaa molemmille koneilla yhdellä näppiksellä ja yhdellä putkella.

Tästä on hyvä jatkaa.




Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Koko Ubuntun käyttö on täytttä juhlaa. Jouduin tänään käyttämään poikkeuksellisesti Vistaa ja meinasi itku päästä, hyväky sitä, hyväksy tätä ja silti ei hommat onnistuntu.

Linux user # 406601

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Oijoi miten nopia: http://www.youtube.com/watch?v=A9BmgenrKWc
(ei ole mun)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Mistofelees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 641
    • Profiili
Iloinen hetki oli, kun sain käsiini eeePC:n. Ensimmäistä kertaa vuosiin ollin aidosti kiinnostunut ja innostunut uudesta lelusta. Pari viikkoa meni ihastellessa ja Ahaa-elämysten merkeissä. Kaikki perusjutut toimivat heittämällä.
Ongelmia tuli erilaisten GPS-laitteiden kanssa, joten päätin kokeilla eeeBuntua.
Base-versio meni heittämällä sisään. Kaikki laitteet toimivat pakasta vetämällä. GPS:t lähtivät toimimaan kevyellä niskalenkillä. Mokkulan kanssa meni hetki, kunnes annoin periksi ja toimin ohjeiden mukaan, jolloin sekin lähti toimimaan.

Lisää iloa eeePC:stä irtosi, kun sain alkuperäisen Xandros-jakelun mukana tulleet opetusohjelmat toimimaan eeeBuntussakin. Vaikken keemisti tai tähtitieteilijä olekaan, on noita ohjelmmia monet kerrat tullut katseltua. Tulee parempi fiilis, kuin jostain peleistä.

Kaikkineen Linuxixta on ollut enenevästi iloa, kun ossa toisensa jälkeen on osoittautunut toimivammaksi ja kypsemmäksi. Kehitys on antanut tunteen siitä, että hiljalleen lähestytään 'täydelistä' järjestelmää, eikä hypitä tien laidalta toiselle, ja tehdä uusia yhteensopimattomia versioita, kuten erään kilpailevan valmistajan käyttöjärjestelmässä.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Taas sai iloa aikaiseksi :)
Siskolta laukesi hänen käyttämänsä vanha iBook ja hän käytti isäni ikiwanhaa työkonetta surffaukseen ja mesetykseen yms. Kone on varustettu W2K:lla ja vaihtaisin käyttiksen jos vain CD-asema toimisi tai jaksaisin laittaa siihen jostain levyaseman.
Noh, yhtenä päivänä hänellä meni hermo siihen ettei tuo romukone (Pena3 ja VÄHÄN muistia) oikeasti toimi paljon yhtään. Tuumasta toimeen, annoin siskolleni tuon servuläppärin käyttöön sillä ehdolla että pitää sitä päällä 24/7, onhan se sentään hiljainen ja viileä.

Sisko on ollut tyytyväinen ja osasi heti käyttää systeemiä kun loi vain muutamat pikakuvakkeet työpöydälle (Firefox ja aMSN). Ei tarvinnut ohjastaa häntä yhtään. Voin sanoa että hän ei osaa oikeasti tippaakaan tietokoneiden käyttöä ja jos häneltä onnistuu heti peruskäyttö kunhan joku osaava ylläpitää konetta. Tämä voi tarkoittaa sitä että Ubuntu on kyllä idioottivarma ratkaisu noviiseille jotka vain lukevat sähköpostia, mesettävät ja surffaavat netissä. Ylläpito hoituu SSH:n kautta ja tarvittaessa menen käymään hänen huoneessansa ihmettelemässä fyysisesti mutta SSH:lla saa päivitettyä systeemin yms. näppärästi.
Suosittelen :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
...
Siskolta laukesi hänen käyttämänsä vanha iBook ja hän käytti isäni ikiwanhaa työkonetta surffaukseen ja mesetykseen yms. Kone on varustettu W2K:lla ja vaihtaisin käyttiksen jos vain CD-asema toimisi tai jaksaisin laittaa siihen jostain levyaseman.
Noh, yhtenä päivänä hänellä meni hermo siihen ettei tuo romukone (Pena3 ja VÄHÄN muistia) oikeasti toimi paljon yhtään.
...

Laita buntu tikulle ja asenna siltä, niin saat vielä vanhasta vehkeestä iloa irti. Työpöytä rammin määrän ja mieltymysten mukaan,
Oma minimisuositus: 64...96MB<LXDE<192MB<XFCE4<320MB<KDE/Gnome.

Itse olen tähän romppuasemavammaiseen Amiloon tuonut Xubuntun tikulla ja sen jälkeen on hyvin toiminut  Jopa päivitys Hardystä Intrepidiin meni mutinoitta. :D

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Palvelimeni oli ollut jumissa jo noin viikon. Nyt korjasin sen eikä ollut vaikeaa, kun lokeista (/var/log/mythtv/mythbackend.log) näki mitä se yritti tehdä (siis sellaista joka veti sen jumiin). Enpä olisi Windowsilla osannut tarkistaa niitä (ainakaan päätteestä). Syy tuohon oli kyllä omassa hölmöilyssäni... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Palvelimeni oli ollut jumissa jo noin viikon. Nyt korjasin sen eikä ollut vaikeaa, kun lokeista (/var/log/mythtv/mythbackend.log) näki mitä se yritti tehdä (siis sellaista joka veti sen jumiin). Enpä olisi Windowsilla osannut tarkistaa niitä (ainakaan päätteestä). Syy tuohon oli kyllä omassa hölmöilyssäni... ::)
Minulla on samat huomiot että mythbackend kiskoo jotain paskaa taustalla ja saa servun tukkoon... mythtv:llä ei kyllä enään tee mitään joten voisi sen sinänsä jo poistaakkin.

E: Tuo tikkuasennus... Voisi kyllä joskus koittaa, ei vain jaksa juuri nyt :)
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

korhpe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Ruusuja 9.04:lle
« Vastaus #214 : 08.04.09 - klo:18.34 »
Olen nyt käyttänyt muutaman päivän  Jaunty Jackalopea ja olen hämmästynyt miten sutjakkaasti kaikki on pelannut, jopa netti-Tv:t kaikilla kanavilla, nehän ovat olleet yleensä aika ongelmallisia, mutta nyt pelaa-ainakin minun koneellani. Työpöytätehosteet ovat ainoat, joita en ole saanut toimimaan. Voihan siellä tietenkin olla jotakin muutakin, jos syvemmälle menee, mutta näin peruskäyttäjän vinkkelistä katsoen kaikki toimii tosi hyvin. (toivottavasti ei mennyt aivan mahdottomaksi läyryämiseksi).

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ruusuja 9.04:lle
« Vastaus #215 : 08.04.09 - klo:19.27 »
Olen nyt käyttänyt muutaman päivän  Jaunty Jackalopea ja olen hämmästynyt miten sutjakkaasti kaikki on pelannut, jopa netti-Tv:t kaikilla kanavilla, nehän ovat olleet yleensä aika ongelmallisia, mutta nyt pelaa-ainakin minun koneellani. Työpöytätehosteet ovat ainoat, joita en ole saanut toimimaan. Voihan siellä tietenkin olla jotakin muutakin, jos syvemmälle menee, mutta näin peruskäyttäjän vinkkelistä katsoen kaikki toimii tosi hyvin. (toivottavasti ei mennyt aivan mahdottomaksi läyryämiseksi).

Yhdistin, koska tämä sopii mielestäni tänne. Tuosta 9.04:stä on sitten erikseen noita ketjuja. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

finali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 0
    • Profiili
Hp ja Ubuntu yhteensoppii, uuden käyttäjän ensikokemuksia
« Vastaus #216 : 16.04.09 - klo:16.28 »
Olen uusi Ubuntun, ja yleensä Linuxien, parissa. Parissa muussa käyttiksessä olenkin roikkunut kauan. Työ- ja muussakin käytössä mulla on ollut Mac jo parikymmentä vuotta.
Windowssejakin on ollut pakko hallita jollain tapaa, töiden vuoksi.

Nykyään mulla on kotona Mac Osx, Vista ja uusimpana tämä Ubuntu. Mac OSx pyörii pöytäkoneessa, Mac Mini, ja Visva että Ubuntu hyrräävät Hp:n läppäreissä.

Asensin aluksi Ubun toiseksi käyttikseksi Hp Dv5-1095 vermeeseen. Ko. masiina on melko viimeisellä Intellin kannettavalla tekniikalla oleva ripeä, Visvaakin vauhdikkaasti veivaava kone. Asennuksessa ei ongelmia. Kaikki toimii paitsi lepo- ja keskeytystilat.

Kaverilla sattui olemaan käyttämätön Hp 6720s kaapissa varalla, jos nyk. läppärinsä hajoaisi. Varakone on pari vuotta sitten ollut uusi. Tehtiin siitä ”diili”. Se oli melko huvittava juttu, esiasennettu Vistalla ja 1 gigan muistilla.
 Huiskaisin Visvan menemään ja ajelin sinne 9.04 betan. Satakaksikymppinen levy ja se sama 1 giganen muisti toimivat Ubuntulla oikein somasti. Samoin itse kone, kaikki toimii mitä masiinasta löytyy, myös lepo- ja keskeytystilat.

Nyt tekee mieli ottaa vähän kantaa, uutena Ubuntunistina. Olen asentanut Ubuntun yhteensä neljään Hp:n kannettavaan, tuota uusinta dv5:ttä lukuunottamatta käyttis toimii sataprosenttisesti kaikissa. Ja tuo toimimattomuus uusimmassa Hp:ssäni on siis tuo lepotilojen puute.

Eli jos olen joskus kuullut jotta Ubuntu, yleensä Linux, olisi hankala asentaa, se ei kokemusteni mukaan pidä paikkaansa ollenkaan. Toki google ja Ubuntu Suomi olivat ahkerassa selauksessa, mutta asiat selvisivät todella nopeasti ja sanonpa  että helposti.

Olen vuosien mittaan aika usein ollut tilanteessa jossa esim. uusi työntekijä on alkanut käyttämään Macciä. Oma Ubuntumiseni käy ymmärtääkseni helpommin, kuin näkemieni Windows-käyttäjien siirtyminen Macciin. Jos tuo nyt mikään mittari on, mutta johonkin koitan tilannetta verrata.

Kai, ehkä, kuukausi sitten kokeilin ladata ekan Linuxini koneeseen, ja nyt olen päätynyt Ubuntuun ja kaikki toimii.
Olen alkanut käyttämään Ubuntua nettiliikenteessä ja yleiskoneena. Mac hoitaa omat juttunsa, liittyvät kuvankäsittelyihin ja taittotöihin, Vistalla hoidan lähinnä liikkeenhoidollisia hommia jotka ovat melko pakko erikoisohjelmien takia.

Ubuntu tekee muut jutut, kirjoitushommat, sähköpostit, videoiden katselut, soittelee musiikkia, imee kuvat kameroista keikoilla, jne.

Summa summarum. Tämä Ubuntu on tosi hyvä juttu. Jo nyt. Odotan innolla tutustumisen syventymistä, monenlaiset asiat tulevat vielä eteen. Hyvä että on tällainen vilkas keskustelupalsta asian tiimoilta, tämä on minulle yksi syy miksi juuri Ubuntu.
Olen uusi Ubuntun, ja yleensä Linuxien, parissa. Parissa muussa käyttiksessä olenkin roikkunut kauan. Työ- ja muussakin käytössä mulla on ollut Mac jo parikymmentä vuotta.
Windowssejakin on ollut pakko hallita jollain tapaa, töiden vuoksi.

Nykyään mulla on kotona Mac Osx, Vista ja uusimpana tämä Ubuntu. Mac OSx pyörii pöytäkoneessa, Mac Mini, ja Visva että Ubuntu hyrräävät Hp:n läppäreissä.

Asensin aluksi Ubun toiseksi käyttikseksi Hp Dv5-1095 vermeeseen. Ko. masiina on melko viimeisellä Intellin kannettavalla tekniikalla oleva ripeä, Visvaakin vauhdikkaasti veivaava kone. Asennuksessa ei ongelmia. Kaikki toimii paitsi lepo- ja keskeytystilat.

Kaverilla sattui olemaan käyttämätön Hp 6720s kaapissa varalla, jos nyk. läppärinsä hajoaisi. Varakone on pari vuotta sitten ollut uusi. Tehtiin siitä ”diili”. Se oli melko huvittava juttu, esiasennettu Vistalla ja 1 gigan muistilla.
 Huiskaisin Visvan menemään ja ajelin sinne 9.04 betan. Satakaksikymppinen levy ja se sama 1 giganen muisti toimivat Ubuntulla oikein somasti. Samoin itse kone, kaikki toimii mitä masiinasta löytyy, myös lepo- ja keskeytystilat.

Nyt tekee mieli ottaa vähän kantaa, uutena Ubuntunistina. Olen asentanut Ubuntun yhteensä neljään Hp:n kannettavaan, tuota uusinta dv5:ttä lukuunottamatta käyttis toimii sataprosenttisesti kaikissa. Ja tuo toimimattomuus uusimmassa Hp:ssäni on siis tuo lepotilojen puute.

Eli jos olen joskus kuullut jotta Ubuntu, yleensä Linux, olisi hankala asentaa, se ei kokemusteni mukaan pidä paikkaansa ollenkaan. Toki google ja Ubuntu Suomi olivat ahkerassa selauksessa, mutta asiat selvisivät todella nopeasti ja sanonpa  että helposti.

Olen vuosien mittaan aika usein ollut tilanteessa jossa esim. uusi työntekijä on alkanut käyttämään Macciä. Oma Ubuntumiseni käy ymmärtääkseni helpommin, kuin näkemieni Windows-käyttäjien siirtyminen Macciin. Jos tuo nyt mikään mittari on, mutta johonkin koitan tilannetta verrata.

Kai, ehkä, kuukausi sitten kokeilin ladata ekan Linuxini koneeseen, ja nyt olen päätynyt Ubuntuun ja kaikki toimii.
Olen alkanut käyttämään Ubuntua nettiliikenteessä ja yleiskoneena. Mac hoitaa omat juttunsa, liittyvät kuvankäsittelyihin ja taittotöihin, Vistalla hoidan lähinnä liikkeenhoidollisia hommia jotka ovat melko pakko erikoisohjelmien takia.

Ubuntu tekee muut jutut, kirjoitushommat, sähköpostit, videoiden katselut, soittelee musiikkia, imee kuvat kameroista keikoilla, jne.

Summa summarum. Tämä Ubuntu on tosi hyvä juttu. Jo nyt. Odotan innolla tutustumisen syventymistä, monenlaiset asiat tulevat vielä eteen. Hyvä että on tällainen vilkas keskustelupalsta asian tiimoilta, tämä on minulle yksi syy miksi juuri Ubuntu.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Hp ja Ubuntu yhteensoppii, uuden käyttäjän ensikokemuksia
« Vastaus #217 : 17.04.09 - klo:09.27 »
Tuo DV-5 toiminee bios:in päivittämällä Ubuntu 9.04:llä täydellisesti ks. DV7-ketju.

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Olin jostain lukenut kauheasta säätämisestä, jos haluaa kännykän kautta nettiin. Kun sitten laitoin piuhan kiinni, niin ubuntu vain kysyi että miltäs operaattorilta yhteys tulee ja se oli siinä. Ei oikeasti voi olla helpompaa :)

Ubuntu 9.04 ja Nokian N95 (sen verran tiesin että puhelin pitää olla PC-suite -tilassa)
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

Saketin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
  • Ubuntun räpeltämistä kohta 10v !
    • Profiili
Kiitos ja kumarrus 9.04 tekijöille,wlan lähti pelittämään oitis kun asensin ko.päivityksen(sattui hyvin kun olin vasta asentanut 8.10 ja oli päivitys tulossa)Alku aina hankalaa...kyllä tähän alkaa pikkuhiljaa tottua ja muutenkin
näyttää aika luppaavalta.Netti toimii sekä langalla että langattomasti,elokuvat ja videot pyörivät,nettiradiokin kuuluu,valokuvat siirtyvät kamerasta koneelle muitta mutkitta,tulostin toimii =kaikki hyvin :D(ja olen ihan täysi noviisi linuxin kanssa!!!,oikeasti asennus sujui helpommin kuin wintoosan,tosin päivityksessä vierähti tovi(2h)
mutta mitäs rynnin heti hakemaan päivitystä,oli palvelimet hiukka ruuhkautunu)tuo Ubuntun ohje on kyllä vertaansa vaille,miksei winkassa ole tommosia?ja keskustelupalstalla saa kyllä neuvoja ja vinkkejä(työkaverit katsovat kieroon kun höpötän vain linuxista...)nii koneellani vain ja ainoastaan ubuntu,kovalevy niin pieni ettei mahdu kahta käyttistä ::)(joopa joo,selitys vaimolle...)
Lenovo G70-70 ja DNA 4G Kotimokkula