Eli kaverilla on alkamassa astetta isompi projekti, kun 300 LP-levyä pitäisi saada digitaaliseen muotoon.
Kohde formaatiksi suunnitelimme vähän FLAC-muotoa.
aika iso urakka. itse varmaan ostaisin cd:t tai lataisin levyt netistä
Riittääkö 44kHz ja 16-bittiä?
kai sen on pakko kun cd ei parempaan pysty.
Löytyykö jostakin ohjelmasta sellainen ominaisuus, että se osaisi katkoa LP-levyltä nauhoitetun koko levyn puolen kappaleisiin tyhjien (ei ääntä) kohdalta automaattisesti?
löytyy. olen aika varma, että
gramofilekin osasi tuon.
Onko tuossa hommassa jotain muutakin mitä kannattaa ottaa huomioon? Millä ohjelmalla nauhoittaminen kannattaisi tehdä?
itse käyttäisin varmaankin
gramofileä. napsuminen ja rahina kannattaa filtteröidä pois jos aikoo pakata äännitteitä johonkin häviöllisesti pakattuun muotoon. ainakaan silloin kun minä vastaavaa väkersin, niin lame ei oiekin tykännyt napsahduksista ja voimisti niitä hyvin paljon.
Onko millään levy-yhtiöllä olemassa palvelua, että sieltä saisi pientä korvausta vastaan levyt CD tai yms muodossa jos itsellä on olemassa levystä LP-versio, ettei tarvitsisi itse rueta noita nauhoittelemaan?
olisikin. tuntuu, että kaikki vähänkään isommat levy-yhtiöt haluavat vain nykyisin myydä levyjä ilman. sillä pystyykö ostaja levyjä kuuntelemaan on toissijaista.