Kirjoittaja Aihe: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma (Ratkaistu)  (Luettu 5181 kertaa)

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Liitän N73 ME:n mukana tulleen datakaapelin usb-väylään ja valitsen "massamuisti", jonka jälkeen ubuntussa nokialaiseni näkyy tiedostonhallinnassa Asema: usbdisk. MP3 siirto tietokoneelta kännykkään onnistuu ok. Mutta kun alan kuuntelemaan biisejä, niin kännykkä saattaa yhtäkkiä kesken kappaletta soittaa jonkun toisen kappaleen pätkän ja sitten taas yhtäkkiä palaa takaisin kyseiseen kipaleeseen? Aiemmin poistettuja kappaleitakin se soittaa vaikka olen ne sieltä poistanut? Miten tämä on mahdollista ja miksi nokialainen tekee tällaista? Onko tietoa kellään?

Kannattaako alustaa muistikortti? Mulla on 2GT muistikortti. (miniSD-korttituki 2Gt asti)

http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/n73me/tarkka_tuoteseloste.html


 :'(
« Viimeksi muokattu: 10.03.07 - klo:13.53 kirjoittanut okram »
-okram-

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #1 : 07.03.07 - klo:10.48 »
Kannattaako alustaa muistikortti? Mulla on 2GT muistikortti. (miniSD-korttituki 2Gt asti)

Lue tämä ketju loppun asti (lopussa kuvakaappauksia), yritin auttaa vastaavassa tilanteessa - se on loppujen lopuksi ihan sama, minkä nimisen vempaimen sisällä se massamuisti piilottelee:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=4061.0

Todellakin - muistikulle jää tavara piilotiedostoon, jos ei poista niitä myös sieltä.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #2 : 07.03.07 - klo:18.15 »
kun olet irroittanut puhelimen koneesta oletko muistanut poistaa sen oikein eli ensin poistetaan asema ja odotetaan että on lupa irroittaa kaapeli, koska linux ei kirjoita levylle välttämättä saman tein vaan voi tehdä sen vasta koneen sammutus vaiheessa tai irrottaessa asemaa.
Oletko katsonut löytyykö muistikortilta .Trash kansio? linux tekee muistikullekin ja puhelimeen roskakorin kun poistat kappaleita (kannattaa käyttää shift+del yhdistelmää niin poistaa suoraan). ja tuon muistikortin alustus kannattaa tehdä nokialaisella omasta mielestäni jos siihen alat.

itselläni nuo pari seikkaa aiheutti nokialaisen kanssa harmaita hiuksia aluksi. puhelimen softakin kannattaa takuuseen uusia jos puhelin sekoilee.

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #3 : 07.03.07 - klo:21.04 »
Olen nyt poistanut sen niin, että on lupa irroittaa kaapeli. Jossain vaiheessa vedin sen irti sen kummempia miettimättä. Täytyypä katsoa tuo .Trash -kansio. Joo, mäkin ajattelin että tuo alustus kannattaa tehdä nokialaisella, jos sen teen. Katsotaan kun olen kerennyt taas perehtymään enempi. Joku kolkuttelee vihaisesti selkäni takana... >:(
« Viimeksi muokattu: 07.03.07 - klo:21.09 kirjoittanut okram »
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #4 : 07.03.07 - klo:22.00 »
kun olet irroittanut puhelimen koneesta oletko muistanut poistaa sen oikein eli ensin poistetaan asema ja odotetaan että on lupa irroittaa kaapeli, koska linux ei kirjoita levylle välttämättä saman tein vaan voi tehdä sen vasta koneen sammutus vaiheessa tai irrottaessa asemaa.
Oletko katsonut löytyykö muistikortilta .Trash kansio? linux tekee muistikullekin ja puhelimeen roskakorin kun poistat kappaleita (kannattaa käyttää shift+del yhdistelmää niin poistaa suoraan).

Joo, löysin .Trash -kansion (oli piilotiedostona), (Asmo Koskinen myös mainitsi asiasta, kiitos myös hänelle). Sieltä poistin kaikki mitä siellä oli. Kirjoitan tänne taas heti kun olen kokeillut vieläkö nokialaiseni temppuilee...Olisi kyllä kiva jos kappaleet soivat normaalisti eikä sillai, että kesken kipaleen alkaa soida joku toinen kipale. Se ottaa pannuun!  >:(
« Viimeksi muokattu: 07.03.07 - klo:22.03 kirjoittanut okram »
-okram-

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #5 : 07.03.07 - klo:22.46 »
Minulla on tuo samanlainen vehje. Enimmäkseen olen winukan puolelta siirtänyt kipaleet sinne. Joitakin biisejä  olen Ubuntun puolelta myös siirtänyt ja ilman ongelmia biisit soi.
alkaa se kokemus karttua tästäkin

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #6 : 08.03.07 - klo:00.08 »

Joo, löysin .Trash -kansion (oli piilotiedostona),
pisteellä alkavat tiedostot ja kansiot ovat piilotiedostoja linuxissa/unixissa. puhelimen oma tiedostoselain näyttää ne normaalina.

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #7 : 08.03.07 - klo:13.23 »
Minulla on tuo samanlainen vehje. Enimmäkseen olen winukan puolelta siirtänyt kipaleet sinne. Joitakin biisejä  olen Ubuntun puolelta myös siirtänyt ja ilman ongelmia biisit soi.

Hyvä että edes jollakin soi ilman ongelmia. Silloin tietää että mun nokia N73ME:ssä on jotain häikkää...
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #8 : 08.03.07 - klo:13.24 »
pisteellä alkavat tiedostot ja kansiot ovat piilotiedostoja linuxissa/unixissa. puhelimen oma tiedostoselain näyttää ne normaalina.

Elikä en siis poista kansiota tiedostoineen vaan ne tiedostot sieltä kansion sisältä?
-okram-

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #9 : 08.03.07 - klo:14.12 »
Elikä en siis poista kansiota tiedostoineen vaan ne tiedostot sieltä kansion sisältä?

Siis sen .Trash-hakemiston voi poistaa kokonaisuudessaan; se luodaan aina uudestaan, kun Linuxista päin poistetaan jotakin siitä liitetystä muistokortilta.

Mutta älä poista esimerkiksi .sounds-hakemistoa; minulla on N800-vempaimessa samantapainen hakemistorakenne.

/home/user/MyDocs/.sounds

Sieltä N800:n omat ohjelmat osaavat lukea mp3-tiedostoja.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #10 : 08.03.07 - klo:14.28 »
Elikä en siis poista kansiota tiedostoineen vaan ne tiedostot sieltä kansion sisältä?

siis voit poistaa koko kansion sillä et siellä mitään tee. ja muutenkaan s60 ei sekoa jos poistat muistikortilta jotain, kunhan se poistettu tiedosto/kansio ei ole jonkun asennetun ohjelman. tarvitsemansa kansiot se luo sinne automaattisesti. noihin Symbian ongelmiin voisi olla parempi paikka http://www.matkapuhelininfo.com sieltä löytyy asiantuntemusta puhelimista.

ja tuossa jutustellaan kapulasta...
Käyttökokemukset n73
tuskin ME eroaa paljoakaan tavallisesta..

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #11 : 08.03.07 - klo:23.15 »
Kiitos, eiköhän tämä tästä ala rullaamaan!  :)
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #12 : 10.03.07 - klo:13.56 »
Kiitos, eiköhän tämä tästä ala rullaamaan!  :)

Jees, nyt toimii ämpeekolmoset moitteettomasti. Olin aiemmin irroittanut kaapelin ennen kuin siihen tuli lupa. Nyt kun odotin lupaa irroittaa kaapeli ja lupa tuli, sen jälkeen kaikki toimii hienosti. Kiitos!  ;)
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Vs: Nokia N73 Music Edition ja mp3 toisto-ongelma
« Vastaus #13 : 10.03.07 - klo:13.57 »
kun olet irroittanut puhelimen koneesta oletko muistanut poistaa sen oikein eli ensin poistetaan asema ja odotetaan että on lupa irroittaa kaapeli, koska linux ei kirjoita levylle välttämättä saman tein vaan voi tehdä sen vasta koneen sammutus vaiheessa tai irrottaessa asemaa.

Tässä siis se ratkaisu ongelmaan! Hyvä Anssi !
-okram-