Kirjoittaja Aihe: Mplayer toimii  (Luettu 3097 kertaa)

Jussi52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 416
  • Lubuntu 18.04 ja android vehkeet
    • Profiili
Mplayer toimii
« : 23.01.06 - klo:21.51 »
Firefoxilla kun nyt etsin kokeeksi videon pätkiä. WMV-pätkistä tuli joku bugi-ilmoitus ja AVI:t toistuivat pätkien.
Eikä se Mplayer suostu sulkeutumaan..

Nyt sitten paneuduin asiaan vähän paremmin ja wmv:t näkyy niinkus pitää ja AVI:t takkuaa vielä. Kokonaisuuteen olen kuitenkin jonkin verran tyytyväinen. Päätin etten ihan heti kiusaa muita tällä asialla enää. Kiitos varsinkin Nebulalle.
« Viimeksi muokattu: 23.01.06 - klo:22.45 kirjoittanut jussipussi »
alkaa se kokemus karttua tästäkin

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Mplayer toimii
« Vastaus #1 : 23.01.06 - klo:23.38 »
Nyt sitten paneuduin asiaan vähän paremmin ja wmv:t näkyy niinkus pitää ja AVI:t takkuaa vielä. Kokonaisuuteen olen kuitenkin jonkin verran tyytyväinen. Päätin etten ihan heti kiusaa muita tällä asialla enää. Kiitos varsinkin Nebulalle.

edellisessä käyttämässäni distrossa mplayer toimi merkittävästi paremmin kuin xine, mutta tässä ubuntussa tuntuu olevan toisin päin. kokeilepa huviksesi vaikka xinin graafista front-endiä nimeltä gxine.

avi ei puolestaan kerro päätteenä yhtään millä koodekilla video on pakattu. tökkiikö toisto oikeasti kaikilla aveilla, vai vain tietyllä koodekilla pakatuilla aveilla.
Janne

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Mplayer toimii
« Vastaus #2 : 27.02.07 - klo:18.31 »
Asennin tässä toiseen koneeseenkin ubuntun ja nyt mplayerin asennin videon katselu ohjelmaks, niin kun avaan .avi videon nii tulee tälläinen varoitus:

Requested audio codec family [mp3] (afm=mp3lib) not avaible.
Enable it at compilation

Eli kertokaas miten saan ton mp3lib disableks tms. Video siis kuitenkin toimii ihan täydellisesti huolimatta tuosta varotuksesta, mutta se vaan ärsyttää kun aina toi varotus tulee .avi videota avatessa.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Mplayer toimii
« Vastaus #3 : 01.03.07 - klo:13.30 »
Eli kertokaas miten saan ton mp3lib disableks tms. Video siis kuitenkin toimii ihan täydellisesti huolimatta tuosta varotuksesta, mutta se vaan ärsyttää kun aina toi varotus tulee .avi videota avatessa.

Asensitko tuon pakettivarastosta vai käänsitkö itse? Ainakin minulla toimii Dapperin pakettivarastosta asennettu versio oikein ilman tuota virhettä. Jos käänsit sen itse ilman erityistä syytä niin silloin kannattaa asentaa pakettivarastossa oleva versio.

Tuosta ilmoituksestä pääset eroon lisäämällä komentoriviparametriksi "-ac -mp3," ja jos tuo auttaa niin sen voi laittaa oletukseksi lisäämällä ~/.mplayer/config -tiedostoon rivin:
Koodia: [Valitse]
ac=-mp3,

Jos kotihakemistostasi ei löydy .mplayer-hakemistoa tai sieltä ei löydy config-tiedostoa niin voit luoda ne itse. Asetusta kirjoittaessa tulee olla tarkkana että koodekin nimen eteen tulee miinus ja perään pilkku sillä ne ovat tärkeitä.

Komennolla "man mplayer" saa tarkempaa tietoa...