Scite oli muuten hieno editori, mutta hiiren namiskoilla toimiva leikkaa/liiitä teki hermoistani hernekeittoa. Asetusta ehkä säätää jostakin .conf tiedostosta, mutta niitä oli yli 20kpl, joten en jaksanut alkaa etsimään. Mielummin vaihdan johonkin toiseen editoriin.
Gedit olisi muuten hyvä, mutta siitä puuttuu automaattinen tekstinsisennys yms.
Vim on varmaan hyvä, mutta turhan vaikea pala minulle. Olen tehnyt vim-tutorin 2 kertaa, mutta käyttö ei siltikään ala tarttua lihasmuistiin. Pienetkin toimenpiteet kyseisellä editorilla tuntuivat suunnattoman hankalilta...
Katea olen myös testannut. Luovuin siitä, kun totesin, että se on suunnilleen samaa tasoa Geditin kanssa. Ubuntun/Kubuntun peruseditorit ovat kuitenkin Windowsin notepad:iin verrattuna kuin siirtyminen höyryveturista hybridiautoon.
Minulle ei myöskään kelpaa web-editori, vaan nimenomaan tekstieditori, joten tästä listasta paras on Scite. Pitää ilmeisesti alkaa selvittää noita conffitiedostoja...
EDIT: Tuo hiiren nappeihin sidottu leikkaa/liitä onkin Gnomen ominaisuus, eikä teksieditorin. Pitää varmaan oppia vain hyödyntämään sitä.