Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Poistotyökaluja tulossaWindowsin piraattivalvonta alkaa SuomessaMicrosoft tuo tiukan piratismin vastaisen tekniikkansa, Windows Genuine Advantage XP Notifications -ohjelman, nyt myös...
ja ehkä hauskin piirre tuossa varoituksessa oli, kun sellaisen näin koulun koneella.. saman koneen etupanelissa komeili kyllä lisessitarra mutta eipä se hidastanu varoitusten laukomista...
Lainaus käyttäjältä: Anssi - 24.02.07 - klo:19.33ja ehkä hauskin piirre tuossa varoituksessa oli, kun sellaisen näin koulun koneella.. saman koneen etupanelissa komeili kyllä lisessitarra mutta eipä se hidastanu varoitusten laukomista... Varmaan koululle ostettu yksi lisenssi ja asennettu moneen koneeseen samalla keyllä. Tai sitten ei
Veikkaan, että kuukauden päästä (ellei jo nyt) Genuine Advantage on murrettu.
koska ainakin minun tuttavapiirissä aitoja winXp:n lisessejä on aika harvalla lähinnä niillä, joilla on kannettava.
Lainaus käyttäjältä: Anssi - 24.02.07 - klo:19.33koska ainakin minun tuttavapiirissä aitoja winXp:n lisessejä on aika harvalla lähinnä niillä, joilla on kannettava.Onpas yllättävää, koska kannettavan ostaminen ilman pakollista Windows-lisenssiä tuntuu nykyään olevan lähes mahdotonta! Mutta koska sama pätee pöytäkonepaketteihinkin, tuttavapiirisi koostunee lähinnä sellaisista, jotka haluavat itse rakentaa koneensa osista.
Itselläni on aina ollut sellainen käsitys piraatti windowsseista.Ettei niiden käytön estäminen tai ainakin radikaali vähentäminen olisi mitenkän vaikeaa,siis teknisesti.Mutta kaupallisesti se voisi olla ennenpitkäänn kestämätöntä.Piraatti käyttiksiä käyttävät oman koneensa kasanneet nuoret ovat se vähiten maksukykyinen ryhmä.Tärkeintä on mikä käyttöjärjestelmä on heille se tutuin,sitten kun he esim. vastaavat jonkun yrityksen pc hankinnoista.
mä en taida uskaltaa enää ikinä avata mun windows konetta.