Muistaakseni breezyn asennus tarjoaa autopartitiontia, joka tekee LVM systeemin eli ei tarvi käsin säätää (ellei halua) noita VG:tä jne ...
Joo, näin on. Mutta parempi kuitenkin tehdä se noin kuinka LittleLion ehdottaa, sillä oletuksena tulee jotain ihan käsittämätöntä sille levylle. Kamalan iso /boot-osio, ylimitoitettu swap ja kaikkea tällaista (muistaakseni).
Eli asennuksessa valitaan 'Tyhjennä koko levy' ja kun /boot osio on luotu, niin loppu levy(t) osioidaan yhdeksi LVM-osioksi. Tämä taas puolestaan jaetaan omiksi loogisiksi laitteiksiin, kuten home, root jne. ja kun nämä on tehty, niin siirrytään takaisin osiointiohjelmaan ja luodaan noille liitospisteet ja tiedostojärjestelmät.
Kuulostaa vaikealta, mutta käy melkein puoliautomaattisesti, sillä minäkin sen osasin, vaikka en ole ennen koskenutkaan koko LVM:ään
Mikko
P.S. /boot-osiolle riittää 50 - 100 Mt, kunhan ei jätä kamalan vanhoja ytimiä ja initrd:itä lojumaan ympäriinsä. Itse huomasin juuri äsken että minä olen tehnyt juuri näin...
/home kannattaa laittaa omalle osiolleen ja kun käyttää LVM:ää, niin tuota osiota pitäisi pystyä myöhemmin kasvattamaan, jos alkaa tila loppua kesken.