Äänestys

Kuinka suurena haittana pidät sitä asiaa, että toimittaja ei osaa aukaista Open Office muodossa olevaa asiakirjaa?

Erittäin suuri haitta ja huono näyttö osaamisesta
30 (62.5%)
Haittaa, muttei sen tarvitse vaikuttaa
14 (29.2%)
En osaa sanoa
2 (4.2%)
Ei mitään haittaa
2 (4.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 43

Äänestys päättynyt: 07.02.07 - klo:21.56

Kirjoittaja Aihe: Shoppailemassa (gallup)  (Luettu 3055 kertaa)

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #1 : 29.01.07 - klo:01.16 »
En tiedä kuinka paljon siitä haittaa on mutta ainkaan itse en kovin kummoista ammattitaitoa voisi kuvitella moisella toimittajalla olevan.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #2 : 29.01.07 - klo:10.29 »
En tiedä kuinka paljon siitä haittaa on mutta ainkaan itse en kovin kummoista ammattitaitoa voisi kuvitella moisella toimittajalla olevan.
Varmaan eri tyyppi niitä softia kirjoittaa kuin se, joka niitä asiakassuhteita hankkii/pitää yllä.
Kertoo lähinnä siitä kuinka paljon ollaan valmiita panostamaan asiakkaaseen siellä myyntiportaan päässä, kun ei viitsitä soittaa oman firman teknisemmille kavereille. Tietysti jos kyseisissä firmoissa on BOFH pitämässä atk-tukea niin en yhtään ihmettele. 
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

juyli

  • Vieras
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #3 : 29.01.07 - klo:12.38 »
En tiedä kuinka paljon siitä haittaa on mutta ainkaan itse en kovin kummoista ammattitaitoa ...

No. Tilanne on ollut tuttu menneinä vuosina kun MS-Office-käyttäjät olettivat, että
vastaanottajalla olisi sama versio MS-Officesta kuin lähettäjällä.
Tietenkin liitteitä lähetettäessä pitää osata ottaa asia huomioon ja lähettää
liitteensä muodossa, jota vastaanottaja pystyy lukemaan asentelematta
lisäohjelmia.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #4 : 29.01.07 - klo:13.59 »
En tiedä kuinka paljon siitä haittaa on mutta ainkaan itse en kovin kummoista ammattitaitoa ...

No. Tilanne on ollut tuttu menneinä vuosina kun MS-Office-käyttäjät olettivat, että
vastaanottajalla olisi sama versio MS-Officesta kuin lähettäjällä.
Tietenkin liitteitä lähetettäessä pitää osata ottaa asia huomioon ja lähettää
liitteensä muodossa, jota vastaanottaja pystyy lukemaan asentelematta
lisäohjelmia.

Ei se mielestäni ihan noin mene.

Asiakkaan tehtävänä ei ole miettiä tai konsultoida sitä että saavatko ne toimittajanreppanat standardiformaatissa olevaa tiedostoa auki vai ei. Varsinainen asiahan ei ollut se, että saavatko ne auki tiedoston, koska tarkasteltavana mittarina oli palvelualttius ja kyvykkyys yllättävien tilanteiden hallintaan.

Aika noloa että pitää pyytää apua asiakkaalta.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #5 : 29.01.07 - klo:14.32 »
Varmistaakseni viestin vastaanottajalle olen käyttänyt rtf:ää, joka on auennut, sekä mäkeillä, winkkarilla ja linuksilla. PDF:ääkin pidän käyttökelpoisena, mulla vaan ei ennen linuks-aikaani ollut mahdollisuuksia PDF:ien tekoon. ODT on tietty standardi, mutta ei se vielä ole niin yleinen, että kaikki myyjäparat siitä tietäisivät, varsinkin, jos ovat M$-hypen tartuttamia. Mutta tarjouksen pyytäjä sen itse arvottakoon, mitä toimittajalta vaatii, toisaalta se voi olla hyvää koulutustakin ;D

T: Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

McJohn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #6 : 29.01.07 - klo:14.39 »
Varmistaakseni viestin vastaanottajalle olen käyttänyt rtf:ää, joka on auennut, sekä mäkeillä, winkkarilla ja linuksilla. PDF:ääkin pidän käyttökelpoisena, mulla vaan ei ennen linuks-aikaani ollut mahdollisuuksia

Tuo on totta. Entisessä työpaikassani missä toimittiin enempi vähempi OEM mallissa oli tuollainen papereiden pyörittely arkipäivää. Firman käytäntö oli että dokumentit pyöri PDF:inä niin että masterkopiot oli itsellä. PDF:ssä kun on se hyvä puoli että niitä ei niinvain helposti muutella joten asiasisältö ei pääse yllättäen muuttumaan. Tästäkin on ennakkotapauksia omissakin kokemuksissa.



--// since 1973 and still going wrong.

McJohn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #7 : 29.01.07 - klo:15.12 »
En tiedä kuinka paljon siitä haittaa on mutta ainkaan itse en kovin kummoista ammattitaitoa ...
No. Tilanne on ollut tuttu menneinä vuosina kun MS-Office-käyttäjät olettivat, että
vastaanottajalla olisi sama versio MS-Officesta kuin lähettäjällä.
Tietenkin liitteitä lähetettäessä pitää osata ottaa asia huomioon ja lähettää
liitteensä muodossa, jota vastaanottaja pystyy lukemaan asentelematta
lisäohjelmia.
Asiakkaan tehtävänä ei ole miettiä tai konsultoida sitä että saavatko ne toimittajanreppanat standardiformaatissa olevaa tiedostoa auki vai ei. Varsinainen asiahan ei ollut se, että saavatko ne auki tiedoston, koska tarkasteltavana mittarina oli palvelualttius ja kyvykkyys yllättävien tilanteiden hallintaan.

Jaa'a. Tässä piilee pikkanen dilemma jota tuossa ylhäällä jo käsiteltiinkin. Toimittajareppanalla varmaan on eri tyypit vastaamassa järjestelmien yhteensopivuuksista ja muista teknisistä asioista. Tarjouksiin vastaavat yleensä business puolen kaverit joilta ei laskukonetta ihmeellisempää toiminnallisuutta voi olettaa. Ainoa mitä tehdään on otetaan asiakkaalta työtarjouksen sisältö, kysellään R&D-porukalta että paljos tään tekeminen kestää, kerrotaan saatu summa arvioidulla tuntihinnalla ja lasketaan päälle 10-30% läskiä riskitasosta riippuen. Saadun laskutoimituksen tulos uitetaan asiakkaalle jossain epämääräisessä juottotilaisuudessa...

Tuo "tarkasteltavana" pisti silmään... Olikos tarjouspyynnössä korostettu open-source lähestymistapaa vai oliko se joku sivulauseessa heitetty kommentti?

Aika noloa että pitää pyytää apua asiakkaalta.

No tuo on totta, jos ei osata niin pitäis edes osata selvittää! Mun isoäitinikin osaa googlata, luulis että ekonomit ja sales heebot moisen osais.
--// since 1973 and still going wrong.

Sorkkarauta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 988
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Vs: Shoppailemassa (gallup)
« Vastaus #8 : 29.01.07 - klo:21.21 »

"Tarkasteltavana mittarina oli palvelualttius ja kyvykkyys yllättävien tilanteiden hallintaan."

Tuli vain mieleen, että jos tulee ongelma projektissa, niin ei herätä luottamusta ettei viitsitä selvittää yksinkertaista asiaa. Minun johtopäätökseni asiasta lienee se, että yllättävien tilanteiden hallinnassa ei ole palvelualttiutta.

Onhan se tietysti mukavaa toimittajalle, että kysäistäänpä asiakkaalta. Sehän kertoo siitä, että on sellaiset mukavat epäviralliset lämpimät välit -> ei haittaa silloin vaikka hommat ei ole niin justiinsa, kun kavereita ollaan.
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.