Kirjoittaja Aihe: Vdr armon anomus  (Luettu 5011 kertaa)

cokekola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vdr armon anomus
« : 29.12.06 - klo:00.00 »
Armoa!

On googletettu, on luettu ja on kokeiltu n eri ohjeen mukaan.
Ei toimi.

Tietäisikö joku _selkeän_ ohjeen, jolla tumpelompikin saisi Edgyyn asennettua ja toimivaksi viriteltyä ainakin vdr:n, softdevicen,  subtitles-pluginin, remote-pluginin?

Esim. http://www.netholic.com on yritetty selailla ja hakea, mutta foorumi-tyyppiset ohjeet on valitettavan harvoin aloittelijalle selkeitä:-(


Matkalla kohti MS-vapaata elämää...

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #1 : 31.12.06 - klo:14.24 »
Samaa olen kironnut, ettei meinaa millään löytyä linuxn00bille helppoa ohjetta miten homma hoituu alusta aina käyttöön asti.

Beini

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 149
  • Gentoo
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 31.12.06 - klo:14.40 kirjoittanut Beini »



kuksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #3 : 31.12.06 - klo:15.18 »
ei toi vdr nyt niin mahdoton ole saada toimiin,tuolta netholicin foorumilta saa kyllä apuja,jos meinaa olla vaikeuksia ,ei muutako rohkeesti asentamaan vaan.tuossa on aikalailla asia vdr:än asennuksesta ubuntuun http://www.netholic.com/viewtopic.php?t=1606

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #4 : 31.12.06 - klo:15.31 »
Olen yrittäny asennella. Tuloksena on paljon ärtymystä.
Kokeilin juuri http://www.linuxtv.org/vdrwiki/index.php/DEBIAN_Configuring_VDR ohjeita. Tuloksena virhe, että laite on jo käytössä kun yritän scannia käyttää.
Tämänkin kun voisi tehdä graafisesti tai olisi jokin wizardi, niin säästyisi monilta murheilta ja monen viikon jatkuvalta ketutukselta.

kuksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #5 : 31.12.06 - klo:15.44 »
siis yrität ilmeisesti kanavia scannata?eli sulla on vdr jo taustalla päällä ilmeisesti,kokeileppa /etc/init.d/vdr stop ja sit uudestaan scan.olisi helpompi neuvoa jos laittaisit vähän lisää tietoa mitä virhettä se tulostaa?niin ei tarvisi arvailla.

LinuxMan

  • Vieras
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #6 : 31.12.06 - klo:16.09 »
Itse olen säädellyt tuon VDR:n (+ subtitle ja tekstitv pluginit) toimimaan. Jos tosiaan on tarvetta niin voisin kirjoitella pientä oppaan tynkää siitä miten siis itse sen sain rullaamaan.

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #7 : 31.12.06 - klo:16.36 »
Itse olen säädellyt tuon VDR:n (+ subtitle ja tekstitv pluginit) toimimaan. Jos tosiaan on tarvetta niin voisin kirjoitella pientä oppaan tynkää siitä miten siis itse sen sain rullaamaan.
Kiitos paljon jos niin teet. Meinaa hämätä noissa muissa ohjeissa, että monet ovat tyyliin viime vuonna kirjoitettuja ja kaikki tiedot eivät pidä paikkaansa enää. Muutenkin vasta jonkun kuukauden aika vähäisellä linux -kokemuksella on aika vaikea huomata mitä pitääkin tehdä toisin.

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #8 : 31.12.06 - klo:19.09 »
No en nyt saa ilmeisesti skannattua, mutta ihan yleisesti kysymys.
Miten mä pystyn käyttämää vdr:ää? Laitoin sen tuolla sudo /etc/init.d/vdr start :lla käyntiin.....mitä mä sitte teen? Mitää ei auennu, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

LinuxMan

  • Vieras
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #9 : 01.01.07 - klo:10.21 »
No en nyt saa ilmeisesti skannattua, mutta ihan yleisesti kysymys.
Miten mä pystyn käyttämää vdr:ää? Laitoin sen tuolla sudo /etc/init.d/vdr start :lla käyntiin.....mitä mä sitte teen? Mitää ei auennu, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Tarvittet vielä jonkin frontendin, jotta saisit sitä kuvaakin näkyviin.

Teenpä sitä pientä opasta ja laitan sen tänne piakkoin.  ;)

cokekola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #10 : 02.01.07 - klo:10.44 »
No en nyt saa ilmeisesti skannattua, mutta ihan yleisesti kysymys.
Miten mä pystyn käyttämää vdr:ää? Laitoin sen tuolla sudo /etc/init.d/vdr start :lla käyntiin.....mitä mä sitte teen? Mitää ei auennu, en tiedä mitä pitäisi tehdä.

Tarvittet vielä jonkin frontendin, jotta saisit sitä kuvaakin näkyviin.

Teenpä sitä pientä opasta ja laitan sen tänne piakkoin.  ;)

Se olisi hienoa! Jäämme odottamaan kieli pitkällä...

Matkalla kohti MS-vapaata elämää...

Ansel Edams

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #11 : 02.01.07 - klo:14.14 »
Kiitos myös omasta puolestani jo etukäteen !!

 ;D

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Re: Vdr armon anomus
« Vastaus #12 : 07.01.07 - klo:14.04 »
Milloinhan ohjetta olisi odotettavissa? Itsellä seisoo kone tyhjän panttina koska en saa sitä valjastettua käyttötarkoitukseensa eli vdr:n käyttöön. Ei vaan osaa, on liian hapokasta

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Vdr armon anomus
« Vastaus #13 : 28.01.07 - klo:18.06 »
Voisiko kukaan tehdä how-to:n?
Olen jo lähestulkoon epätoivoinen koko htpc-projektin kanssa. Olen yrittänyt monia ohjeita seurata, mutta aina joku osoite ei pelaa tai joku käsky antaa tulokseksi virheen ja en tiedä miksi.
Olen jo monta kuukautta tämän asian kanssa tapellut ja haluaisin htpc:n toimimaan ennen kuin analogiset TV-lähetykset loppuvat. Tätä menoa tulee kiire.

ps. netholic.com ei ole auttanut

LinuxMan

  • Vieras
Vs: Vdr armon anomus
« Vastaus #14 : 14.02.07 - klo:17.51 »
Voisiko kukaan tehdä how-to:n?
Olen jo lähestulkoon epätoivoinen koko htpc-projektin kanssa. Olen yrittänyt monia ohjeita seurata, mutta aina joku osoite ei pelaa tai joku käsky antaa tulokseksi virheen ja en tiedä miksi.
Olen jo monta kuukautta tämän asian kanssa tapellut ja haluaisin htpc:n toimimaan ennen kuin analogiset TV-lähetykset loppuvat. Tätä menoa tulee kiire.

ps. netholic.com ei ole auttanut

Melkein valmista. Homma vähän jäänyt, mutta kyllä se ohje tulloo ehkäpä ensiviikoksi.

spideri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Vdr armon anomus
« Vastaus #15 : 16.02.07 - klo:08.51 »
Hieno homma!   :D Odotan malttamattomana