Moi.
Olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana asennellut Ubuntun muutaman kerran koneelleni. Käyttis on mielestäni loistava, enkä aiokaan tehdä tästä samanlaista valitusvirttä kuin tuossa topicissa
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6621.0.
Homman nimi on nimittäin se, että ubuntu toimii aina korkeintaan 2 päivää ja sitten alkaa kummalliset ongelmat joka tuutista, paneelit katoilevat, kone jökkii, käynnistäessä tulee virheilmoituksia, ja lopulta noin viikon jälkeen käyttis on aivan rikki. Miksiköhän näin?
Tätä foorumia ja mikrobittiä lukeneena olen saanut selvän käsityksen että Ubuntun pitäisi olla (varsinkin 6.06) vakaa kuin juna, eikä mitään ongelmia ole.
Omien ongelmieni syytä on vaikea sanoa, koska en edes yritä tehdä ubuntulla MITÄÄN erikoista tai säätää MITÄÄN mikä "ei ole työpöydällä". Ja tästä pääsenkin itse kysymykseen...
Olisiko mahdollista, että emolevyni/joku muu koneeni osa ei satu olemaan yhteensopiva Ubuntun kanssa?
Keksiikö joku ongelmilleni jotain saman tyylistä? Windowsiin en täysipäiväisesti halua palata missään nimessä, joten olisiko mahdollista että ongelma on vain Ubuntussa? Saattaisiko joku muu Linux-jakelu sillon toimia? Mitä tällöin suosittelisitte aivan aloittelijalle?
Paljon kiitoksia jos viitsitte lukea ja vaikkapa kommentoida tai kertoa kokemuksianne asiasta. Tai kysyä yksityiskohtia/lisäinfoa.