Hei vaan. Hauska tavata.
Onpas ilahduttavan paljon tuttuja niccejä muilta foorumeilta.
Olen tässä päätymässä ubuntuaikaan. Ostin syksyllä kakkoskoneen ihan töitä varten ilman käyttistä. Yritin asentaa tähän wintoosaa, mutta eipäs onnistunut. Jostain syystä hyllyssäni pyöri ubuntun cd ja iskin sen sisään. 20 minuuttia ja käyttis oli valmiina koneella. Olin ihan ymmyrkäisenä, että hittolainen, olipas nopea, ja kaikki ohjelmat vielä valmiina. Nyt, mitä enemmän tätä käyttää, sen enemmän olen ruvennut inhoamaan wintoosaa käyttöjärjestelmänä. Onhan se mukava seikkailupeli, mutta siihen se jääkin. Odotan innolla tuota vistaa. En siksi, että sen hankkisin, vaan ihan mielenkiinnosta: jos olette lukeneet tulevia lisenssiehtoja, tiedätte mitä tarkoitan. Pitää olla aika sissi, että maksaa itsensä kipeäksi lähes käyttökelvottomasta järjestelmästä (hiljattain xp soseutui, kun yritin tyhjentää roskakoria!), jota ei oikeastaan edes saa itselleen kuin vähän lainaksi, kun samalla voi ladata toimivan systeemin ihan ilmaiseksi.
En mitä linuksiakaan kritiikittömästi tarkastele: pelejä ei voi juurikaan pelata: nettipelejä tai kaupasta ostettuja (minä kun olen suuri virtuaali-ilmailija friikki), enkä oikein ole videoitakaan pystynyt seuraamaan, kun järjestelmä valittaa aina jostain codecista. Wintoosa on tähän asti hoitanut nämä ihan siedettävästi. Peleistä en ole niinkään varma, mutta luulen ja tiedän, että suurin osa näistä muista ongelmistani järjestelmän kanssa johtuvat vain keltanokkaisuudestani. Kun on 13 vuotta käyttänyt mikrosoftan tuotteita on kynnys oppia jotain muuta aika korkea.
Owdy on minua jo opastanutkin tähän uuteen maailmaan, kiitos siitä. Toivottavasti hermo kestää vielä vähän.
Vino