Kirjoittaja Aihe: "wintoosasta pingviiniin"  (Luettu 26326 kertaa)

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #60 : 20.11.05 - klo:17.17 »
Mutta eikös ne binääripaketitkin tarvii gcc:n että ne saa käännettyä..?

siis binäärit on jo valmiiksi käännettyjä, kuten siis ubuntunkin paketit. ei niitä tarvitse enää uudestaan kääntää.


Hupsis, niinhän se menikin.

No joka tapauksessa tässä on niin helppo asentaa ja poistaa ohjelmia ettei se sinänsä ole ongelma vaikkei fink toimisikaan.

Käsittääkseni jos sen saisi ihan kunnolla toimimaan se parhaimmillaan jopa melkein osaisi asentaa esim  ihan jotain linux - ohjelmia ilman ongelmia. Tai sitten olen käsittänyt väärin.

AD/HD

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #61 : 22.11.05 - klo:01.24 »
uutta tiedostojärjestelmääkään siihen ei tulla saamaan ainakaan ihan heti julkaisemisen jälkeen joten ei pahemmin houkuta vista ennen kun on jotain todellista syytä vaihtaa kasktobosesta siihen

Transactional NTFS http://windowssdk.msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/transact/fs/about_transactional_ntfs.asp
Tarkoitit kuitenkin ilmeisesti WinFS:ää. Se ei ole uusi tiedostojärjestelmä, eikä tulossa ainakaan heti Vistaan mukaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/WinFS

Nojuu, saa sitten nähdä. Kuitenkin jo kohta 5 vuotta kulunut XP:stä, joten paljon on ehtinyt tapahtua.
Edes kerneli ei ole XP:n jälkeläinen ja sisältää huomattavasti tietoturvaa, vakautta ja nopeutta parantavia
ominaisuuksia. Jos aikaa kiinnostusta löytyy niin kannattaa lukea Microsoft Windows Internals:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0735619174/104-0524667-3144733?v=glance



No niin on eikä 5 vuodessakaan oo äxpeestä saatu kaks tonnista parempa joten en jaksa nähä vaivaa siirtyä mitenkään kovin nopeesti vistaankaan

tuskin toi vista nopeutta tuo enemmän kone tehojahan se vaatii kun äxpee tai kakstobonen 64bittinen versio siitä voi sit olla asia erikseen mut sit tarttis olla kunnolla 64bittisiä ajureitakin siihen eli siirtymä vaiheesta tulee pitkä

eikä mun kakstobosessa oo ollu mitään ongelmia tietoturvan suhteen
yhtään pöpöä ei oo lirvahtanu koneelle eikä edes spywarea oo tullu vuosiin

joten ei täs mikään hoppu oo kakstonniselle riittää tietoturva päivityksiä viel pitkään ja 64 bittistä rautaa ei näihin koneisiin tuu ennen kun peli tehot loppuu ja toistaseks näyttää siltä että nää 32bittiset riittää viel melkosen pitkään

Qwerty

  • Vieras
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #62 : 22.11.05 - klo:12.36 »
No niin on eikä 5 vuodessakaan oo äxpeestä saatu kaks tonnista parempa joten en jaksa nähä vaivaa siirtyä mitenkään kovin nopeesti vistaankaan

W2000 <-> XP siirtymä oli kuitenkin pienempi kuin XP <-> Vista (vaikka XP:lle on saatavilla monet
ominaisuudet).

tuskin toi vista nopeutta tuo enemmän kone tehojahan se vaatii kun äxpee tai kakstobonen 64bittinen versio siitä voi sit olla asia erikseen mut sit tarttis olla kunnolla 64bittisiä ajureitakin siihen eli siirtymä vaiheesta tulee pitkä

Vista tulee suurella todennäköisyydellä olemaan nopeampi kuin W2000 tai XP. Konetehoja se ei vaadi
kummoisesti kunhan jätät "turhat" karkit pois. Jos löytyy koneesta tahoja ja näytönohjaimesta vaikka DX9
tuki, niin saat ne täydellisesti myös hyödynnettyä.
Kyllä Vista 32-bittisissä koneissa toimii myös.

joten ei täs mikään hoppu oo kakstonniselle riittää tietoturva päivityksiä viel pitkään ja 64 bittistä rautaa ei näihin koneisiin tuu ennen kun peli tehot loppuu ja toistaseks näyttää siltä että nää 32bittiset riittää viel melkosen pitkään

W2000 menettää kyllä jatkuvasti tukea ja jää paitsi monista sovelluksista.
Mutta tietenkin OS pitää valita käyttönsä ja tarpeensa mukaan. Vistaa ei kuitenkaan kannata teilata
suoralta kädeltä ennen kuin sitä on testannut. Voi monen mieli muuttua käytön jälkeen ... suuntaan
jos toiseen.

AD/HD

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #63 : 22.11.05 - klo:20.09 »
Kirjoittanut: Qwerty    
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: AD/HD - Tänään kello 01:24:06
No niin on eikä 5 vuodessakaan oo äxpeestä saatu kaks tonnista parempa joten en jaksa nähä vaivaa siirtyä mitenkään kovin nopeesti vistaankaan


W2000 <-> XP siirtymä oli kuitenkin pienempi kuin XP <-> Vista (vaikka XP:lle on saatavilla monet
ominaisuudet).


Lainaus käyttäjältä: AD/HD - Tänään kello 01:24:06
tuskin toi vista nopeutta tuo enemmän kone tehojahan se vaatii kun äxpee tai kakstobonen 64bittinen versio siitä voi sit olla asia erikseen mut sit tarttis olla kunnolla 64bittisiä ajureitakin siihen eli siirtymä vaiheesta tulee pitkä


Vista tulee suurella todennäköisyydellä olemaan nopeampi kuin W2000 tai XP. Konetehoja se ei vaadi
kummoisesti kunhan jätät "turhat" karkit pois. Jos löytyy koneesta tahoja ja näytönohjaimesta vaikka DX9
tuki, niin saat ne täydellisesti myös hyödynnettyä.
Kyllä Vista 32-bittisissä koneissa toimii myös.


Lainaus käyttäjältä: AD/HD - Tänään kello 01:24:06
joten ei täs mikään hoppu oo kakstonniselle riittää tietoturva päivityksiä viel pitkään ja 64 bittistä rautaa ei näihin koneisiin tuu ennen kun peli tehot loppuu ja toistaseks näyttää siltä että nää 32bittiset riittää viel melkosen pitkään


W2000 menettää kyllä jatkuvasti tukea ja jää paitsi monista sovelluksista.
Mutta tietenkin OS pitää valita käyttönsä ja tarpeensa mukaan. Vistaa ei kuitenkaan kannata teilata
suoralta kädeltä ennen kuin sitä on testannut. Voi monen mieli muuttua käytön jälkeen ... suuntaan
jos toiseen.



Windows 2000 on julistettu valmiiks vissiin ekana wintoosana ja ei se tarvi enään mitään sovellus tukea koska se toimii

tietoturva päivityksiä siihen tulee vielä vuoteen 2010 joten ei senkään suhteen oo pitkään aikaan mitää huolta

mikkisoftan julkasut on nähty kasa bugista paskaa ja beta testausta asiakkailla näin se on menny ja tulee aina menemään

Mediaplayer 10 hyvänä esimerkkinä ne jotka sen asenti kun se oli uus sai katua kun siinä ei saanut edes skiniä vaihdettua ilman että se kaatu ja ei suostunu poistumaan koneelta

ite en asenna vistaa ennen kun siitä on jotain todellista hyötyä ja jossain on faktaa tiskissä että se tosiaan ois nopeempi kuin kaks tonninen se mitä mikkisofta hehekuttaa etukäteen uskoo ken tahtoo min en

« Viimeksi muokattu: 22.11.05 - klo:20.13 kirjoittanut AD/HD »

mohkofantti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
    • fantti
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #64 : 18.03.06 - klo:19.13 »
Okei! Vista? hmm.. Mitäs sitä vois sanoa, vistassa tulee kaikki "UUH karkkia".. Itse en oikein ole koskaan pitänyt windowsin ohjelmista/os. Jos joku ei bugaa se bugaa seuraavassa päivityksessä. Linuxissa vaikka kaikki ei aina ekalla toimi niin silti voin sanoa että linux > windows kaikessa.
:f

JPK1990

  • Vieras
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #65 : 18.03.06 - klo:19.20 »
ja ne haluaa että pelejä voi ajaa nopeemmin linux puolella joten ne ovat suunnitelleen openGL:n tahallista hidastusta, tottakai ylimääräinen prosessoriaika käytetään kaikkeen sontaan ja matojen lataamiseen.

ja micro$oftin virusturvaohjelmaan voisi sanoa vaan että:

"Only we know where the holes are" :D

"buy it today! only 199€!"
« Viimeksi muokattu: 18.03.06 - klo:19.23 kirjoittanut JPK1990 »

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #66 : 19.03.06 - klo:00.34 »
Molen ihan mielenkiinnosta käyny tota vistan sivua kattelemassa.
Se sivu kun nyt vaan toimii kuten m$ productilta voi odottaakin.
Tosin erona on se, että tähän mennessä olen saanut ihastella "server error: try again later"  niin tänään koin vaihtoehtoisen "yllätyksen"

Kyllä. Tästä miehestä on kasvanut hemmetinmoinen anti-M$ persoona  ::)

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #67 : 19.03.06 - klo:02.46 »
Haha, mäkin kävin kattelee tota sivua ja samalla tavalla bugas. Täytyy sanoa että tää toiminta menee microsoftilta jo säälittäväksi. Sitä paitsi toi windows vista on vissii tosi raskas paketti.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #68 : 19.03.06 - klo:10.25 »
Kuulemani mukaan 1024 rammia että pyörii edes jotenkuten.
Firman atk-nörde jo kauhuissaan odottaa sitä päivää kun ylhäältä käy käsky että xp --> vista.
Vain parisataa konetta talossa  ;D


JPK1990

  • Vieras
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #69 : 19.03.06 - klo:11.00 »
Kuulemani mukaan 1024 rammia että pyörii edes jotenkuten.

Ja sivutus tilaa varten täytyy ostaa lacie bigger disc 1.4TB

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #70 : 19.03.06 - klo:11.05 »
Kuulemani mukaan 1024 rammia että pyörii edes jotenkuten.

Ja sivutus tilaa varten täytyy ostaa lacie bigger disc 1.4TB
Ja näytönohjaimeksi NviDia GeForce6 9900 Ultra GT +++ 2GB
EDIT: Taitaa kestää hetki että toi ilmestyy...
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

vinouma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
  • Tämmöne resupekka
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #71 : 28.11.06 - klo:18.00 »
Hei vaan. Hauska tavata.  ;D

Onpas ilahduttavan paljon tuttuja niccejä muilta foorumeilta.

Olen tässä päätymässä ubuntuaikaan. Ostin syksyllä kakkoskoneen ihan töitä varten ilman käyttistä. Yritin asentaa tähän wintoosaa, mutta eipäs onnistunut. Jostain syystä hyllyssäni pyöri ubuntun cd ja iskin sen sisään. 20 minuuttia ja käyttis oli valmiina koneella. Olin ihan ymmyrkäisenä, että hittolainen, olipas nopea, ja kaikki ohjelmat vielä valmiina. Nyt, mitä enemmän tätä käyttää, sen enemmän olen ruvennut inhoamaan wintoosaa käyttöjärjestelmänä. Onhan se mukava seikkailupeli, mutta siihen se jääkin. Odotan innolla tuota vistaa. En siksi, että sen hankkisin, vaan ihan mielenkiinnosta: jos olette lukeneet tulevia lisenssiehtoja, tiedätte mitä tarkoitan. Pitää olla aika sissi, että maksaa itsensä kipeäksi lähes käyttökelvottomasta järjestelmästä (hiljattain xp soseutui, kun yritin tyhjentää roskakoria!), jota ei oikeastaan edes saa itselleen kuin vähän lainaksi, kun samalla voi ladata toimivan systeemin ihan ilmaiseksi.

En mitä linuksiakaan kritiikittömästi tarkastele: pelejä ei voi juurikaan pelata: nettipelejä tai kaupasta ostettuja (minä kun olen suuri virtuaali-ilmailija friikki), enkä oikein ole videoitakaan pystynyt seuraamaan, kun järjestelmä valittaa aina jostain codecista. Wintoosa on tähän asti hoitanut nämä ihan siedettävästi. Peleistä en ole niinkään varma, mutta luulen ja tiedän, että suurin osa näistä muista ongelmistani järjestelmän kanssa johtuvat vain keltanokkaisuudestani. Kun on 13 vuotta käyttänyt mikrosoftan tuotteita on kynnys oppia jotain muuta aika korkea.

Owdy on minua jo opastanutkin tähän uuteen maailmaan, kiitos siitä. Toivottavasti hermo kestää vielä vähän.

Vino

Rauha on aina sotaa tykimpää!

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #72 : 28.11.06 - klo:19.21 »
sanotaanko, että haulla löytyy codecciongelmiin ratkaisuja

vinouma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
  • Tämmöne resupekka
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #73 : 28.11.06 - klo:19.25 »
sanotaanko, että kokeiltu on.
Rauha on aina sotaa tykimpää!

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #74 : 28.11.06 - klo:19.56 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11447
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #75 : 28.11.06 - klo:20.24 »
Kuulemani mukaan 1024 rammia että pyörii edes jotenkuten.

Ja sivutus tilaa varten täytyy ostaa lacie bigger disc 1.4TB
Ja näytönohjaimeksi NviDia GeForce6 9900 Ultra GT +++ 2GB
EDIT: Taitaa kestää hetki että toi ilmestyy...

Sivutus tiedostoa varten melkein puolitoista teraa?  ??? (mutinaa: vitsi varmaan  ::):D :D :D :D :D
Tuskin tuollaista "NviDia GeForce6 9900 Ultra GT +++ 2GB" tulee olemaankaan  ;D (mitä nuo plussat tuossa tekevät  ??? ) Luultavammin se olisi "NviDia GeForce 9900 Ultra GT +++ 2GB" eli GeForce9 sarjalainen ei GeForce6 sarjalainen  ;D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #76 : 28.11.06 - klo:21.53 »
Ihmettelen kyllä sitä, että miten ihmeessä mun tietokoneeni on toiminut ilman mitään ongelmia nyt kun käytän vain ja ainoastaan ubuntua? Käytössä 6.06 LTS dapper drake. Xp:n aikana jatkuvasti jotain ongelmia ym.

Jotenkin olen pettynyt myös tähän juttuun: http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=28015&tyyppi=1

...ja muutenkin aika lailla toi mikrosoftti saa tehrä melkein mitä vaan, perkl....!  >:(
-okram-

okram

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
  • Too high to get it right
    • Profiili
    • homepage
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #77 : 28.11.06 - klo:21.57 »
En mitä linuksiakaan kritiikittömästi tarkastele: pelejä ei voi juurikaan pelata: nettipelejä tai kaupasta ostettuja (minä kun olen suuri virtuaali-ilmailija friikki), enkä oikein ole videoitakaan pystynyt seuraamaan, kun järjestelmä valittaa aina jostain codecista. Wintoosa on tähän asti hoitanut nämä ihan siedettävästi. Peleistä en ole niinkään varma, mutta luulen ja tiedän, että suurin osa näistä muista ongelmistani järjestelmän kanssa johtuvat vain keltanokkaisuudestani. Kun on 13 vuotta käyttänyt mikrosoftan tuotteita on kynnys oppia jotain muuta aika korkea.

Niinpä, mä olen sitä mieltä että paras tapa pelata pelejä olis varmaan joku pleikkari tai äkspoks eli pelikonsoli siihen hommaan? Kyllähän pelit hoituu tehokkaalla peeceelläkin ja vintous ehkä siinä pohjana mutta komposti (eiku konsoli) vaan kotiin. Mitä mieltä muut? Ei tarvi vastata jos ei halua!  :-*
« Viimeksi muokattu: 28.11.06 - klo:21.59 kirjoittanut okram »
-okram-

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #78 : 29.11.06 - klo:08.11 »
Niinpä, mä olen sitä mieltä että paras tapa pelata pelejä olis varmaan joku pleikkari tai äkspoks eli pelikonsoli siihen hommaan? Kyllähän pelit hoituu tehokkaalla peeceelläkin ja vintous ehkä siinä pohjana mutta komposti (eiku konsoli) vaan kotiin. Mitä mieltä muut? Ei tarvi vastata jos ei halua!  :-*

Kyllä varmaan konsoli on fiksuin ratkaisu pelaamiseen, mutta itse en kyllä näitä quake:n tyylisiä onko ne nyt first person pelejä osaa pelata, kuin hiiri näppäimistö yhdistelmällä, mutta kyllä kaikki tasohyppelyt ja autopelit luonnistuu ohjaimella. ja niitäpä sitä tulee nykyään enimmäkseen pelattua. ja konsolissa ei tarvitse miettiä riittääkö teho...
pitäisi varmaan kohta ostaa tuo Wii, kun poikakin täyttää pian jo vuoden... ;)

vinouma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
  • Tämmöne resupekka
    • Profiili
Re: "wintoosasta pingviiniin"
« Vastaus #79 : 29.11.06 - klo:14.34 »
Konsolit kuuluvat supermarioaikaan.  :P
Sitten, kun konsolille julkaistaan flight simulator-pelisarjan tuotteita ja vastaavia (bob2), sekä mahdollisuus nykyisen kaltaiseen laajennettavuuteen, sekä peliohjaimet (ff-tikut, yoket, hiiret ja näppikset), voin harkita konsolin ostamista. Tätä ennen pidän konsoleita leluina*.


*mitä tietokoneet pitkälle varmasti ovatkin
Rauha on aina sotaa tykimpää!