Tervehdys, minulla meni tämäniltainen hommien aloitus myöhäiselle kun duunissa oli vähän häppeninkiä. No, pääasia että edetään, eikös juu? Kävin tässä läpi aikaisempia viestejä ja pääsin kasata agendaa tähän mennessä puhuttaneista asioista.
--
1) rhk:n ehdotus blogin ja podcastin yhdistämisestä - tärkeä ja hyvä pointti. Jos ei kuitenkaan tehdä hätiköityä päätöstä yhdistämisestä/erillään pitämisestä, mielipiteitä ilmoille siis! Itse olen hiukan erillisiin päin, mutta mielipiteeni on vielä hiukan raakile... pitää vielä tuumata asiaa rauhassa.
2) Flash ja mp3. Mitä vaihtoehtoja meillä oikeasti on. Siis ogg tietty, mutta flashille vastinetta? upotettu player olisi kyllä nykyaikaa. Toisaalta, mitä mieltä olette, voisiko flash+mp3 elää tuossa sivussa joka tapauksessa, eli mehän voisimme osoittaa avointa mieltä ja tukea kaikkea? Tästä päästään jo sitten vaikka kuinka pitkään keskusteluun siitä miten avoin ja suljettu softa elävät nykymaailmassa rinnakkain ja että onko realistista olettaa avoimen olevan kaikkien valinta... no joo, toisaalta kyse on Ubuntu-porukan jutuista, joten avoin on siinä mielessä luonnollinen ykkösvaihtoehto.
3) logo 760x200 pikseliä (tuossa valitussa Kubrick-teemassa, ellen erehdy) - patskumaster on kiinnostunut tekemään - antaa palaa, mutta heittäkää ideoita! itse olen ubuntublogi.wordpress.com :sta löytyvän ajatuksen kannalla eli logo, nimi ubuntu-fontilla ja gradientti vaaleasta tummempaan (tuolla käytössä muistaakseni EAC77E -> 806D45, jotakuinkin kuitenkin 1,2 * alkuperäiset rgb-arvot -> 0,95 * alkuperäiset rgb-arvot), mutta sehän on vain yksi hassu mielipide ja raati ratkaisee tietenkin! Ilo muuten kuulla, että Ubuntun väriteemasta halutaan pitää kiinni.
4) Ulkoasu muuten, eli varmaankin mahdollisimman sama foorumin kanssa. Itse olen sitä mieltä, että tuo vakio on linkkien väriä jne. pikkujuttuja lukuunottamatta kaikessa yjsinkertaisuudessaan mainio. Asmolla nyt Radio Ubuntussa hiukan turhan vaalea fontti (tämä on välimerkkijuttuja juu...).
5) Vakkariblogaajat:
Heikki ilmoittautunut, voisiko Mikko olla kiinnostunut kirjoittamaan aloitusjutuksi hiukan Ubuntu-yhteisön alkutaipaleesta ja sen sellaista? Ehdotan siis aloitusjutuksi katsausta lähihistoriaan ja aatteeseen. Tätä voisitte pidempään mukana olleet miettiä yhdessäkin? Aloituksesta ei kannata mielestäni ottaa paineita, laitetaan homma kunnolla käyntiin kun ollaan valmiita ja siltä tuntuu - nyt näyttää siltä, ettei siihen niin kauan mene kuitenkaan.
Mitäs muuten sanotte, jos blogattaisiin omilla nimillä EtunimiSukunimi? Tämä siis koskisi vakkareita. Tuntuisi tavallaan rehdiltä ja toisi tavallaan luonnollista vastuullisuutta hommaan, joskaan en usko, että vastuuttomuudesta tulisi ongelmaa muutenkaan.
6) Freelancerit:
Otan käyttöön Freelancer-nimisen käyttäjän, jolla julkaisen freelancereiden kirjoitukset, kirjoittajan nimi tai nimimerkki (itse valittavissa) tulee kirjoituksen loppuun. Kuulostaako siedettävältä? Aloitetaan kiinnostuneiden kartoitus ja minulle voi laittaa yksityisviestiä asian tiimoilta.
7) Demoblogi on nyt poistettu, tai siis blogi on vielä osoitteessa ubuntublogi.wordpress.com, mutta se on käytännössä suljettu, linkki viralliseen blogiin laitettu
8 ) Lisenssiasia, miksi Suomessa (anteeksi, en millään ehtinyt lukea lisenssiä läpi enkä miettiä tätä loppuun asti) ei voi lisätä musiikkia. Siis jos musiikki ei ole teoston alaista ja tekijän lupa on kysytty? ilmeisesti CC-lisenssistä siis johtuu... eli tekijän matsku on sitten automaattisesti kanssa saman lisenssin alla, jos sitä tulee mukaan? Lisäksi, olisiko tuo CC "Nimi mainittava - Sama lisenssi" poissa laskuista? Jos vaikka tulee niin hyvää matskua, että siitä voisi joku haluta jossain Ubuntu-projektissa palan käyttää? Ja miksei tulisi?
--
Siinäpä olikin tämäniltaiset, palaan linjoille taas jossain vaiheessa iltapäivällä/illalla. Kommentoikaas!