En ole nettiselainten tarjoamaan salasanapalveluun enkä pilvipalveluihin koskaan luottanut.
Kuinka ylipäätänsä hallinnoitte salasanojanne kotitietokoneessanne ja missä ne ovat mielestänne turvassa ja parhaiten löydettävissä omiin tarkoituksiinne?
Mä olen luottanut FF:n salasanamanageriin. On kuitenkin siellä kryptatussa muodossa.
Hallinnoin lähinnä tuon FF:n kautta. Back-upit irtokovalevyllä ja paperilla, jotka molemmat lukollisessa paikassa.
Olen myös koodannut joskus Pythonilla ohjelman, joka kryptaa salasanoja ja jotka voi sitten tulostaa paperille. Jos tämä paperi joutuu vääriin käsiin, on se hyödytön ilman avaussalasanaa. Ja algoritmi on niin yksikertainen, että salauksen voi ääritapauksessa purkaa ihan kynällä ja paperilla, mikä tosin melko hidasta.
Kaiken moninaisuutta hallinnoin niin, etten juuri käytä kännykkää mihinkään, mikä vaatii salasanan. Muutama appi toki löytyy, mutta ne saa auki vahvalla tunnistautumisella, jos menee tyystin solmuun tai laite katoaa. DuoMobilea käytän, missä vaaditaan MFA:ta.