Minä sain vanhan ison läppärin käynnistettyä usb-tikulta, joka aseni siihen uuden softan Ubuntu 24.04. Kaikki sujui mainiosti, kunnes asennus oli valmis. Normaalia Ubuntu softaa ei ollut, vaan kaikki oli valmiita appeja snapstoresta. Ubuntu Software Centeriä ei ollut, enkä pystynyt asentamaan koneeseen edes Libreofficea. Henkilö jota olen yrittänyt auttaa asentamalla hänelle uuden Ubuntun (asensin mielestäni version 24.04) ei omien sanojensa mukaan paljoa tarvitse: Libreofficen, Thunderbirdin ja internet selaimen.
Minä en ymmärrä, mitä on tapahtunut. Tikulla piti olla Ubuntu 24.04. Aikaisemmin kirjoitin, että minun piti pelastaa sielllä olleet tiedostot. Ne sain kyllä esille, koska ne olivat eri "volyymilla", se kaiketi tarkoitti partitiota. Nyt en kuitenkaan saa asennettua sen paremmin Libreofficea kuin Thunderbirdiakaan. Voisiko joku auttaa. Kone on suhteellisen vanha double boot kannettava, jossa on myös Windows. Ystäväni haluaisi kuitenkin käyttää Ubuntua.
Voisiko joku neuvoa, miten saisin normaalin software centerin, josta voisi asentaa molemmat ohjelmat? Tikulla piti olla Ubuntu 24.04. Henkilökohtaisesti minua kiinnostaa myös, että onko Ubuntun tulevaisuus snapstoressa?