Vielä pikkuasia; kun tikulta asentaa Ubuntua, niin asennuksen jossain vaiheessa ohjelma kysyy, haluatko olla yhteydessä verkkoon, jotta sieltä ladataan uusimmat päivitykset. Eli asennusvaiheessa jo näkee, tunteeko ohjelma wifin, jos ei ole kaapelilla kiinni verkossa.
Maininta " Edit: Niin minulla on tarkoitus asentaan Ubuntu Windowsin päälle., tarkoittaako tuo, että Windowsista käynnistyy Ubuntu vai sitä, että kun koneen käynnistää, niin siinä vaiheessa valitaan joko Windows tai Ubuntu ( näin oletan asian olevan, mutta sanonta jäi vaivaamaan).
"
Vielä pikkuasia; kun tikulta asentaa Ubuntua, niin asennuksen jossain vaiheessa ohjelma kysyy, haluatko olla yhteydessä verkkoon, jotta sieltä ladataan uusimmat päivitykset. Eli asennusvaiheessa jo näkee, tunteeko ohjelma wifin, jos ei ole kaapelilla kiinni verkossa.
"
OK tuota voikin kokeilla heti kun teen asennusta.
"
Niin minulla on tarkoitus asentaan Ubuntu Windowsin päälle, tarkoittaako tuo, että Windowsista käynnistyy Ubuntu vai sitä, että kun koneen käynnistää, niin siinä vaiheessa valitaan joko Windows tai Ubuntu ( näin oletan asian olevan, mutta sanonta jäi vaivaamaan).
"
Tuo tarkoittaa minun kielellä sitä, että asennan Ubuntun siten, että Windows ei jää enää levylle.
No minun Ubuntun asennussuunnitelma Dellin L3550 läppäriin on muuttunut sen verran, että otankin koneessa olevan m.2 Gen 4 nvme SSD 2230 levyn irti ja asennan tuon tilalle uuden vastaavan m.2 nvme 2230 SSD levyn. Noin en hukkaa alkuperäistä Windows 11 asennusta.