Kirjoittaja Aihe: Mikä VPN:ksi Windowssiin ja Ubuntuun ja openSuseen ja Androidiin?  (Luettu 3061 kertaa)

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4182
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
NordVPN ilmoitti itsensä virukseksi,
ZoneAlarm poistaa sen tiedostoja karanteeniin ja kyllähän ne Malwaren tunnusmerkit täyttää.

Joten NordVPN ei Windowsissa enää toimi, nyt olisi korvaaja hakusessa.
Vai pitäisikö vaihtaa Windowsin virustorjunta/palomuuri? Sillekin saa esittää ehdotuksia.
McAfee on oletuksena asennettu ja päällä sekin, eikä löydä mitään viruksia,
mutta kun en saa selvää onko siinä palomuuri vai ei?
Se on vuoden ilmainen versio josta Google kertoo että siinä olisi palomuuri, en kuitenkaan löydä sitä itse ohjelmasta.
Pitänee soittaa sen Suomen tukeen, se jo on hyvä merkki että tukipalvelua saa suomenkielellä.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
En ihan ymmärrä miksi rinnastat VPN:n ja virustorjunnan toisiinsa. Minusta kumminkin on tärkeintä että reitittimessä on palomuuri. Sen päälle virustorjunta on enemmän omasta netinkäytöstä kiinni. Vai onko sinulla kaikki laitteet suoraan netissä kiinni?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
McAfee on kyllä suoriutunut pitkään todella heikosti. Itse olen mennyt Windowsin omilla ohjelmilla aika pitkään ongelmitta. Joskus ollut F-Secure ja no.. Itse tympäännyin sen pankkiselainsuojaukseen, joka oikeasti blokkasi yhteyden ihan viimetingassa ja ihan turvallisilla suht isoilla palveluilla. Nykytilasta en tiedä, mutta joskus oli pitkä lisenssi Nortoniin joskus W7 aikoihin ja vaikka sitä on aika paljon parjattu, niin sen kanssa menin sen pitkän lisenssiajan läpi ilman mitään ongelmia.

Joskus olen kohtuu tuoreesti käyttänyt Malwarebytesia.

Mutta pääsääntöisesti jos ollut hankkimassa oikein lisenssiä, niin olen aina mennyt oikeastaan yhden lähteen mukaan
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Itse asiassa McAfee lienee skarpannut paljon viimevuosina, sehän onkin pärjännyt ilmeisesti varsin hyvin 😳
Mutta edelleen huomioitavaa, että MS Defender on vetänyt hyvät pisteet kaikessa. Siinä syy, että jäänyt pois nuo muut. Oliko jossain W8.1 aikoihin vai tuliko jo 7 aikoihin se erikseen ladattava MS:n Defender, joka on tosiaan jo hyvän tovin ollut integroituna Windowsiin. Plus ainakin itsellä se on napannut muutaman hälytyksen kun erehtynyt ajatuksissa koskeen noihin ärsyttäviin webbisivujen "downloader" palikoihin. Pitäisi lailla kieltää nuo mainokset, jotka tekeytyy osaksi nettisivujen näköä. Toinen varsin hyvä lisä on Pi-Hole. Siinä on aika paljon mustalistattu malwarea sisältäviä osoitteita.
« Viimeksi muokattu: 24.08.23 - klo:20.07 kirjoittanut qwertyy »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4182
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
McAfee on kyllä suoriutunut pitkään todella heikosti. Itse olen mennyt Windowsin omilla ohjelmilla aika pitkään ongelmitta. Joskus ollut F-Secure ja no.. Itse tympäännyin sen pankkiselainsuojaukseen, joka oikeasti blokkasi yhteyden ihan viimetingassa ja ihan turvallisilla suht isoilla palveluilla. Nykytilasta en tiedä, mutta joskus oli pitkä lisenssi Nortoniin joskus W7 aikoihin ja vaikka sitä on aika paljon parjattu, niin sen kanssa menin sen pitkän lisenssiajan läpi ilman mitään ongelmia.

Joskus olen kohtuu tuoreesti käyttänyt Malwarebytesia.

Mutta pääsääntöisesti jos ollut hankkimassa oikein lisenssiä, niin olen aina mennyt oikeastaan yhden lähteen mukaan
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Itse asiassa McAfee lienee skarpannut paljon viimevuosina, sehän onkin pärjännyt ilmeisesti varsin hyvin 😳

Jep asensin=ostin McAfeen, tässä LiveSafe -versiossa on palomuuri ja virustorjunta + ties mitä tarkistuksia.
« Viimeksi muokattu: 24.08.23 - klo:20.54 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4182
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
En ihan ymmärrä miksi rinnastat VPN:n ja virustorjunnan toisiinsa. Minusta kumminkin on tärkeintä että reitittimessä on palomuuri. Sen päälle virustorjunta on enemmän omasta netinkäytöstä kiinni. Vai onko sinulla kaikki laitteet suoraan netissä kiinni?

Ne ei vaan toimineet keskenään ZoneAlarm tappoi NordVPN sovelluksen. Palomuuri on Reitittimessä mutta jotenkin olen tottunut että softamuurikin pitää olla, ja se kun tulee samassa paketissa kuin virustorjunta, 35€ 3 laitetta / vuosi... ;)
« Viimeksi muokattu: 25.08.23 - klo:02.09 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski